הלוויתה של ספיר נחום: "נשמור על הילדים שלך"
(צילום: עידו ארז)

יממה לאחר שבמשטרה אישרו כי הגופה שנמצאה בכפר איבטין שבצפון היא של הנעדרת ספיר נחום - האם הצעירה הובאה הערב (שלישי) למנוחות. גופתה של נחום, נזכיר, אותרה שלשום לאחר 11 ימים של חיפושים, ואמש בבית משפחת נחום בעכו קיבלו בצער עמוק ובבכי מר את הידיעה. סוזי, אמה של ספיר, אמרה בהלווייתה: "כל כך אהבתי אותך, למה הוא רצח לי אותה?". אחותה, עדן, ספדה לה גם היא: "תמיד תישארי בלב שלי. האמנתי שיש סיכוי. אנחנו נשמור על הילדים שלך, הם אוהבים אותך, אנחנו נזכיר אותך תמיד בבית".
היא הוסיפה: "אני רוצה להגיד לך תודה שנתת לי להיות חלק מהחיים שלך, להנות ממך ומהילדים שלך, אני לעולם לא אשכח את הצחוק ואת החיוך שלך. המלאכים לקחו אותך, תשמרי עלינו, על אמא, על שני האחים, ציפינו שתחזרי ונראה אותך מחייכת". עדן ציינה כי ספיר הייתה "החיים בבית". "היית אהובה על כולם. בין רגע נקטפת, בגלל שדאגת לילדים שלך". בהצהרה לתקשורת אמרה עדן: "אני רוצה שמי שעשה את זה ישלם על זה ביוקר. שלא יראה אור יום, שלא יעז לחשוב על חופש".
5 צפייה בגלריה
הלוויה ספיר נחום
הלוויה ספיר נחום
מאות הגיעו ללוותה בדרכה האחרונה
(צילום: שמיר אלבז, נויל האריס)

5 צפייה בגלריה
החשוד ברצח ובחטיפה, ספיר נחום ואחיו של בן זוגה לשעבר
החשוד ברצח ובחטיפה, ספיר נחום ואחיו של בן זוגה לשעבר
החשוד ברצח ובחטיפה, ספיר נחום ואחיו של בן זוגה לשעבר
(צילום: נחום סגל)
בהצהרה לתקשורת לאחר הלוויה אמרה האם סוזי: "סבלתי בימים האחרונים. אני רוצה להגיד תודה רבה למשטרה, מודה להם באמת. אני רוצה שהוא (בן זוגה לשעבר של ספיר) יגיע לבית משפט, שהוא יראה איך אני סובלת בתור אמא. אני קברתי את הבת שלי. זה הסבל הכי גרוע. זה היה רצח אכזרי".
אתמול אחר הצהריים הגיעה לבית המשפחה בעכו משלחת שוטרים בראשותו של מפקד תחנת עכו סגן-ניצב ניר ג'מבר, כדי למסור למשפחה את הידיעה על כך שבמכון לרפואה משפטית באבו כביר קבעו שהגופה שנמצאה אתמול ליד היישוב איבטין היא של ספיר. החשדות נגד מי שהיה בן זוגה, וולא רובין חלאילה, כבר הוחמרו לפני כן לחטיפה ולרצח, ואתמול בלילה נעצר אחיו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. מעצר השניים הוארך אתמול.
הגופה חולצה שלשום מבאר מים ישנה בפאתי איבטין והועברה למכון לרפואה משפטית, על מנת לוודא שאכן מדובר בגופתה של הצעירה, שנעדרה במשך כשבוע וחצי. עד שנודעה זהות הגופה עברו בני משפחתה של נחום שעות ארוכות של המתנה מורטת עצבים.
חוקרי המעבדה הניידת לזיהוי פלילי במחוז חוף נכנסו עם רכב שטח לזירה שבה אותרה הגופה בתוך באר מים ישנה. מהמשטרה נמסר כי צוות החקירה של היחידה המרכזית במחוז חוף ממשיך לחקור ולפעול בזירת מציאת הגופה יחד עם גורמים מקצועיים על מנת לאסוף ראיות.
5 צפייה בגלריה
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
"נשמור על הילדים שלך". עדן נחום, אחותה של ספיר
(צילום: אלעד גרשגורן)
"מקווים שמי שצריך לשלם על זה - ישלם"
(צילום: שמיר אלבז )

נחום, אם לפעוטה בת שנתיים ולתינוק, נעדרה מביתה שבוע וחצי. היא יצאה מביתה בעכו ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר, שמה את בתה בגן הילדים, וזמן קצר לאחר מכן נעלמו עקבותיה. מצלמות אבטחה תיעדו אותה נכנסת ויוצאת מרכבו של חלאילה, אך לאחר מכן היא לא נראתה עוד. חלאילה נעצר, ובעקבות איכון שלו באזור איבטין ביום ההיעלמות התמקדו החיפושים באזור היישוב הבדואי שליד קריית אתא. גם לאחר זיהוי הגופה, צו איסור פרסום עדיין מוטל על כל פרטי החקירה.
חלאילה, תושב עכו בן 34, התכחש לאבהות על שני ילדיה של ספיר. לפי אחותה, היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין, ובין השניים היה ויכוח בנושא המזונות. הוא נעצר יום לאחר היעלמותה של ספיר בחשד שהוא מעורב בכך, אך שוחרר. הוא נעצר למחרת בשנית ומעצרו הוארך כמה פעמים מאז. בדיון שנערך היום, ובו הוארך מעצרו בשמונה ימים, כתבה שופטת בית המשפט השלום בעכו פרחה ג'ובראן מילר כי "החשד נגדו התחזק באופן משמעותי, קיימת מסוכנות וחשש לשיבוש פעולות חקירה".

סמר מחיפה הובאה למנוחות: "מוות מיותר, אף אחד לא חשב שזה יגיע לרצח"

מוקדם יותר, סמר קלאסני (51) מחיפה, שנרצחה לפני יומיים באכזריות בידי בעלה בביתה, הובאה למנוחת עולמים בבית הקברות כפר סמיר בחיפה. מסע הלוויה שלה החל מהכנסייה הקתולית בעיר. הרצח התרחש ביום ראשון סמוך לתשע בבוקר. בן זוגה לשעבר, מרון בן ה-54, הגיע אל הדירה בה היא מתגוררת, נכנס פנימה ללא אישורה, וסילק את בתם מהבית.
הלווייתה של סמר קלאסני
(צילום: ליאור אל-חי)

5 צפייה בגלריה
הלוויתה של סמר קלאסני
הלוויתה של סמר קלאסני
"מעשה כל כך מיותר"
(צילום: ליאור אל-חי)
5 צפייה בגלריה
סמר ובעלה
סמר ובעלה
סמר ובן זוגה
לאחר מכן נעל את הדלת והחל לדקור אותה שוב ושוב חרף זעקותיה לעזרה. בתם של בני הזוג, שהייתה בסמוך לבית וצעקה בבכי: "הוא רוצח אותה, הצילו". לאחר שפגע בה באורח אנוש, ניסה לשים קץ לחייו ודקר את עצמו בסכין.
צוותים של מד"א פינו אותה אל המרכז הרפואי רמב"ם בעיר. מאמצי הצוות הרפואי להציל את סמר קלאסני לא הועילו, והם נאלצו לקבוע את מותה. הבעל מרון, שנפצע קשה, נותח. הוא מאושפז מאז כעצור במחלקה הכירורגית. מצבו מוגדר בינוני. אתמול הוארך מעצרו ביממה, והבוקר, האריך בית המשפט השלום בחיפה את מעצרו בהיעדרו, בשישה ימים נוספים.
לאחר שמצבו הרפואי יאפשר, ישוחרר החשוד מבית החולים ויועבר אל בית המעצר קישון. גופתה של סמר נותחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.
סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים, הובא ארונה אל הכנסייה של העדה היוונית המלכותית קתולית חיפה. בני משפחה וחברים רבים, בהן חברותיה הרבות של המנוחה ממקום עבודתה במשביר לצרכן, הגיעו אל הכנסייה, וכאשר הובא הארון, החלו פרצי בכי. "זה מעשה כל כך מיותר", אמר אחד משכניה של סמר, "היה סכסוך ביניהם אבל אף אחד לא חשב שזה יכול להגיע לרצח".
פורסם לראשונה: 18:04, 14.06.22