שלושה ימים אחרי התאונה החזיתית שבה נהרג צעיר בן 25 בתאונה בכביש הערבה, רק קילומטר מצפון לצומת קטורה שבה מתחיל קטע הכביש המורחב, מימון יועבר להוספת נתיב ולהקמת גדר בטיחות: חברת נתיבי ישראל צפויה לפרסם באוגוסט הקרוב מכרז להרחבת קטע הכביש בין צומת קטורה לנחל שיטה, קטע בן 20 ק"מ, מה שעדיין יותיר כ-100 ק"מ מסוכנים בכביש בדרך לאילת.
העבודות, שעלותן נאמדת ב-300 מיליון שקל, יכללו בין היתר את הרחבת הקטע לשני נתיבים לכל כיוון במקום אחד, הוספת גדר הפרדה שתמנע תאונות חזיתיות בין כלי רכב בשני כיווני הנסיעה ובניית עמודי תאורה. את המימון להרחבת הקטע אישרה שרת התחבורה מרב מיכאלי.
מאז 2011 הורחבו 48 קילומטרים מכביש 90 שמצפון לאילת בשני שלבים: תחילה עד יטבתה, ולאחר מכן נחנך קטע בן 11 ק"מ נוספים עד צומת קטורה. הקטע החדש, שהעבודות עליו לא צפויות להסתיים לפני 2025, יהפוך 79 ק"מ מכביש הערבה למודרניים. עם זאת, כ-100 ק"מ נוספים ייוותרו לטיפול המדינה, כדי להסיר משמעותית את הסיכונים במקטע הזה של כביש 90.
ראש העיר אילת, אלי לנקרי, כתב השבוע לשרה מיכאלי כי "לצערי כביש הערבה ממשיך לגבות חיי אדם. חשוב להדגיש כי בקטע הכביש ששודרג לא אירעו תאונות קשות מאז השלמת השדרוג, ובכך ניצלו חיי אדם רבים. בעבר מצאו רבים את מותם בקטע הזה, מה שמלמד עד כמה ההשקעה בתשתיות מצילה חיים. לאחר סגירת שדה דב וההרעה בשירות חברות התעופה הפנים ארציות בוחרים רבים מתושבי אילת ומהישראלים המגיעים לחופשה בעיר לעשות את דרכם ברכב ולא בטיסה. המשמעות היא עומס אדיר על הכביש, עם כל ההשלכות על תאונות הדרכים".
גם במשרד התחבורה עצמו הזכירו השבוע את סגירת שדה דב, וטענו כי לא ניתנו חלופה או מענה מספק. "ההתחייבות להרחבת כביש 90 שניתנה על ידי שרת התחבורה מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן היא גם חלק מהמענה הנדרש לדרכי ההגעה לאילת, במיוחד מאז הסגירה חסרת האחריות של שדה דב, ששימש רבות ורבים שכעת נאלצים לנסוע לאילת וממנה, בהיעדר אותה החלופה האווירית", אמרו במשרד שלשום.
בשנה שעברה קבע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי הממשלה התרשלה בטיפול בכביש הערבה, וכי למרות 81 הרוגים בקטע שבין קטורה לצומת הערבה בין 2003 ל-2020, עד כה לא הושלם תכנון הרחבת כל 120 הקילומטרים עד צומת הערבה, ולא נמצא עדיין מימון מלא לעבודות על הקטע כולו, המוערך בסך של כשני מיליארד שקל.