1 צפייה בגלריה
הסכין שהייתה על החשוד
הסכין שהייתה על החשוד
סילביה חדד והסכין שנתפסה על החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
עובד זר ממולדובה תקף לפני כשבוע וחצי קשישה בביתה שבקריית גת והתנפל עליה עם סכין. כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (רביעי) פרקליטות מחוז דרום נגד ויקטור יליזרוב (31), בגין שורת עבירות אלימות, בהן חבלה בכוונה חמירה, תקיפת זקן שגרמה לחבלה של ממש, החזקת סכין ועבירות נוספות.
לפי כתב האישום, יליזרוב נכנס לביתה של סילביה חדד (82) כשברשותו סכין מטבח עם להב באורך כ-9 ס"מ, תפס אותה בחוזקה ותקף אותה באכזריות. הוא הפיל אותה לרצפה וניסה לדקור אותה פעם אחר פעם. חדד נאבקה ביליזרוב והצליחה להדוף את ידו שאחזה בסכין, אך הוא הצליח לדקור אותה בכף ידה.
בפרקליטות אמרו כי בעודה על הרצפה, המשיך יליזרוב לתקוף את חדד, גרר אותה ומשך בשערותיה, ואף ניסה לדקור אותה פעם נוספת - אך היא המשיכה להתגונן מפניו והצליחה למנוע ממנו לפגוע בה שוב.
חדד החלה לצעוק לעזרה תוך כדי שהנאשם הפיל אותה לרצפה שוב, ובנה ששמע את צעקותיה הזעיק את המשטרה, נטל מקל מטאטא והצליח להדוף אותו תוך כדי שנפגע קלות מהסכין בצווארו אך הצליח לגרום לו לזרוק אותה. הבן הרביץ ליליזרוב עם המקל, וגם כשהשוטר כבר הגיע לביתה של חדד המשיך יליזרוב לתקוף את הקשישה. הנאשם הספיק להניף את הסכין לכיוונו של השוטר, שדרך את נשקו וגרם לו לסגת ולהרים ידיים.
כתוצאה מהתקיפה נאלצה סילביה לעבור טיפול רפואי. בשיחה עם ynet לאחר התקיפה סיפרה כי יליזרוב דפק על דלת ביתה בחוזקה - והיא חשבה שמדובר בבנה שאמור היה להגיע. "כשפתחתי את הדלת הוא זינק עליי וגרר אותי למרפסת", שחזרה אז. חדד שיתפה כי מלבד החבלות הגופניות היא נותרה עם נזק נפשי ומתמודדת עם חרדות. "אני עדיין רועדת מפחד", אמרה.
עורכת הדין חן עסיס לביא שהגישה את כתב האישום ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו של יליזרוב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.