תיעוד חשיפת הפירים והשמדת המנהרות
(צילום: דובר צה"ל)

לוחמי צה"ל חשפו והשמידו מנהרות לחימה פעילות של חמאס בשטח רצועת עזה. הלוחמים, מיחידת יהל"ם, בשיתוף לוחמי הנדסה מגדוד 7107, חטיבת הנח"ל, חטיבת הנגב וכוחות שריון הרסו את המנהרות במגוון פעילויות מיוחדות. כמו כן, הכוחות חשפו פירי מנהרות בפאתי בית חאנון.
בינתיים, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס בהצהרה שנשא לתמרון הקרקעי ברצועת עזה, ואמר כי "כוחות צה"ל מתקדמים בקרבות, ובמהלכם הם משמידים תשתיות טרור מעל הקרקע ובתת-הקרקע, ומחסלים מחבלים". הגרי הוסיף: "הלוחמים מכתרים את העיר עזה וסביבתה מהאוויר, מהיבשה ומהים".
הגרי: "כוחותינו השתלטו על מעוזי מחבלים ברצועה"
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
הפעילות הקרקעית ואמצעי הלחימה שאותרו
הפעילות הקרקעית ואמצעי הלחימה שאותרו
כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
הפעילות הקרקעית ואמצעי הלחימה שאותרו
הפעילות הקרקעית ואמצעי הלחימה שאותרו
אמצעי לחימה שאותרו בפעילות הקרקעית
(צילום דובר צה"ל)
בהמשך אמר דובר צה"ל כי "הלילה כוחותינו איתרו בפעילות במספר מוקדים אמצעי לחימה רבים - רימונים, מטענים, אמצעי מיגון ותקשורת ומפות. כל זה נמצא במעוזים של מחבלים שכוחותינו השתלטו עליהם. הכוחות הרגו את המחבלים וחשפו את אמצעי הלחימה, שנועדו לשימוש נגד כוחותינו".
בתוך כך, מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מודיעין מדויק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו אמש את מוסטפא דלול, מפקד גדוד סברא תל אלהוא מהעיר עזה. דובר צה"ל טען כי הוא "לקח חלק מרכזי בניהול הלחימה נגד הכוחות ברצועת עזה". דלול ביצע מספר תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של חמאס.
בנוסף, מטוסי ומסוקי קרב וכוחות ארטילריים חיסלו בסיוע לוחמי חטיבת הנח"ל מספר מחבלים שפעלו נגד הכוחות הקרקעיים. במסגרת פעילות לוחמי צה"ל מחטיבה 551 לסריקת מרחב בית חאנון, אותרו אמצעי לחימה וחומרי מודיעין רבים, הכוללים בין היתר נשקים, מחסניות, רימונים, מטענים, RPG, כלי תקשורת ומפות.
3 צפייה בגלריה
 תעודת זהות של מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, שחוסל
 תעודת זהות של מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, שחוסל
מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, שחוסל
(צילום: דובר צה"ל)
תיעוד החיסול
(צילום: דובר צה"ל)

גם הלילה המשיכו התקיפות האוויריות ברצועה. מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור וחיסלו מחבלי חמאס. במקביל, לוחמי זרוע הים תקפו בהכוונת הכוחות הקרקעיים מספר מבנים שמהם בוצע ירי לעבר הכוחות - והשמידו עמדות טילי נ"ט.
מוקדם יותר הודיע דובר צה"ל כי ארבעה לוחמים נוספים נפלו אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה - סרן בני וייס (וייסטוך), רס"ר (במיל') אוריה מש, רס"ר (במיל') יהונתן יוסף ברנד ורס"ם (במיל') גיל פישיץ.
אתמול מסר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בתדרוך לכתבים בביקור בבסיס חיל האוויר בפלמחים כי "אנחנו בעיצומה של המלחמה". על הלחימה ברצועה אמר הלוי: "הכוחות שלנו נמצאים באזורים משמעותיים מאוד ובאזורים מרכזיים. הם משמידים תשתיות והורגים מחבלים ופעילים של חמאס. הכוחות נלחמים במרחב בנוי וצפוף, שדורש הרבה תעוזה. כוחות היבשה מלווים בסיוע אש מהאוויר ומהים. זה הופך את הלחיצה לאפקטיבית הרבה יותר". לפי הלוי, "בכל מפגש עם חמאס ידם של חיילי צה"ל על העליונה".