הלוויתו של שייח סאמי עבד אל-לטיף מסרי

הם יושבים בוועדות הסולחה, פועלים כדי ליישב סכסוכים וקוראים שוב ושוב לעצור את האלימות שמשתוללת ברחובות. אבל עמדת ההנהגה של האימאמים לא מרתיעה את ארגוני הפשיעה: רק בסוף השבוע האחרון נרצח בכפר קרע השייח סאמי עבד אל-לטיף מסרי, בחצר המסגד שבו שימש כאימאם. מול האלימות שלא פוסקת, גם האימאמים חוששים לחייהם.
"הוא היה אדם נהדר", סיפר השייח מג'די חטיב, אימאם מסגד עלי בן אבי טאלב ביישוב עראבה, "הוא הקריב את חייו למען החברה. נמשיך את דרכו". השייח חטיב, שקרא למיגור הפשיעה, הוסיף: "החברה הערבית מדממת ואני אישית נמצא בוועדת הסולחה בכדי לסיים סכסוכים ולמנוע אלימות ורציחות. התפקיד שלנו חשוב מאוד וכל יום נלחמים בכדי להביא ביטחון אישי. המצב אצלנו מעיד שכולנו בסכנת חיים לכן אנחנו חייבים למגר את התופעה החמורה ומבלי להרים ידיים".
3 צפייה בגלריה
עבד אלמועז אבו ראס
עבד אלמועז אבו ראס
השייח עבד אלמועז אבו-ראס. "נמאס שבכל יום נוסף קורבן"
3 צפייה בגלריה
השיח סאמי עבד אללטיף
השיח סאמי עבד אללטיף
השייח סאמי עבד אל לטיף מסרי, שנרצח בכפר קרע
(ללא קרדיט מחסן שעלאן)
אימאם אחר מאזור הצפון אמר: "בכל פעם שיש רצח, אני יוצא לזירה ומנסה להרגיע את הרוחות. הרבה פעמים נתקלתי באיומים וקללות, אבל אני מתעלם מההתנהגות האלימה הזו. אם אגיב בחריפות אולי יפגעו בי. בכל יום שישי אני עולה ונואם על הפשיעה והסכנה, באחת הפעמים מישהו התקשר אליי ואמר לי 'עדיף לך להיות רחוק מהנושא'. אז אני לא מדבר כמו פעם, כי הם מסוגלים לרצוח".
השייח עבד אלמועז אבו-ראס, אימאם מסגד אלג'למה, תיאר מציאות דומה. "אני תמיד מתייחס בדבריי לחומרת האלימות והפשיעה וקורא לכולם לפתור כל סכסוך בצורה טובה, ללא שימוש בכלי נשק. נמאס לנו שבכל יום מאבדים קורבן. אני כאימאם לא מתעלם מהאחריות שלי, ומתאמץ להיות שותף במיגור האלימות. האיומים לא מפחידים אותי, זה מסר שאני הולך בדרך הנכונה".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סאמי עבד אל לטיף מסרי
הלווייתו של סאמי עבד אל לטיף מסרי
הלווייתו של סאמי עבד אל לטיף מסרי, אתמול
אתמול התקיימה ישיבת ועדת המעקב העליונה של החברה הערבית, והוחלט שלא לאפשר לעיתונאים לסקר את הפגישה. "אנו מגנים את היחס הפוגע בכתבים", אמר תאמר אלכילאני, עיתונאי "מכאן". "ראינו חשיבות בסיקור המפגש בצורה חופשית, ובמיוחד כשעיתונאים נתקלים באיומים קשים, ירי וסכנת חיים".
במקביל, אלפים השתתפו אמש בהלווייתו של אל-לטיף מסרי, ומאות מתושבי כפר קרע יצאו להפגין בכביש 65 שאותו הם חסמו. המוחים קראו לתפוס את החשודים ולמגר את הפשיעה בחברה הערבית.