אילנה ראדה בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז)

"יש 15 תלמידות ותלמידים שהיו בתא השירותים בזמן הקרוב לרצח. לא הביאו אותם להעיד כי הם היו קטינים או קטינות באותו זמן. הגיע הזמן שיביאו אותם. הם כבר לא קטינים ואפשר לעמת אותם עם הדברים", כך אמרה הבוקר (ראשון) אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה ז"ל, בעקבות עדותה של אחת התלמידות במשפט החוזר של רומן זדורוב. התלמידה העידה כי הייתה בשירותים סמוך לרצח, ודווקא בתא השלישי הבחינה בנעליים ובכתמי דם. תאיר ז"ל נמצאה בתא השני.
2 צפייה בגלריה
אילנה ראדה
אילנה ראדה
אילנה ראדה בבית המשפט
(צילום: שרון צור)
התלמידה שהעידה היום, אביב זוארץ (אהרונוביץ בעת הרצח), העידה במשפט הראשון דווקא מטעם ההגנה, והתביעה הוכיחה אז כי היא אינה אמינה. בדיון היום הסבירה התביעה - שזימנה אותה הפעם מטעמה - היא עדיין לא רואה בה עדה אמינה, והביאה אותה כדי להבהיר לבית המשפט כי עדויות התלמידים אינן רלוונטיות שכן הן סותרות זו את זו, ומבלבלות את בית המשפט.
השופט אשר קולה הופתע וציין כי מדובר בהמצאה חדשה. "לא נתקלתי אף פעם שמביאים עדה ואומרים מראש שזה כדי שלא נאמין לה", ציין.
2 צפייה בגלריה
רצח תאיר ראדה ז"ל
רצח תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה ז"ל, רומן זדורוב ותא השירותים בבית הספר
(צילום: נחום סגל)
אחד הדיונים במשפט החוזר לזדורוב בנצרת
(צילום: עידו ארז)

בעדות עצמה העידה זוארץ כי אכן נכנסה למתחם השירותים ביום הרצח, כדי לקחת נייר טואלט ולשטוף את פניה, בסמוך לשעה 14:00. לדבריה, דווקא התא השלישי הוא זה שהיה סגור. "רציתי להיכנס למספר שלוש, רציתי לפתוח והוא היה סגור. יצר הסקרנות, הייתי ילדה מאוד סקרנית. הסתכלתי מלמטה וראיתי נעלי אולסטאר בצבע ורוד. ראיתי כתמי דם וזה נראה לי לגיטימי לילדה בגילי. הייתי בטוחה שזה דם מחזור".
הסנגור של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, תהה וחזר על שאלה ששאלה אותה התובעת במשפט הראשון: "אם נכנסה לקחת רק נייר טואלט ולשטוף את הפנים, מדוע דפקה על דלת התא השלישי?". תהייה אחרת, הייתה על כך שבאחת ההודעות שמסרה במשטרה לא זכרה את צבע הנעליים שראתה בתא השירותים, ובהמשך דווקא זכרה - בניגוד לעדותה - מה היה סוג הנעליים שנעלה תאיר ביום הרצח.
אילנה ראדה אמרה אחרי הדיון כי בעבר סיפרה העדה הזו לחברתה, על כך שטיפות הדם שראתה בתא השירותים הבהילו אותה. "אם היא חשבה שזה דם ממחזור, מה היה לה להיבהל מזה? אולי היא ראתה משהו מעבר?".
היא הוסיפה כי הפרקליטות מכוונת את העדים לפי צרכיה. "זה מקומם אותי כי אתה רואה איך העבודה פה לא אמיתית. תביאו את כל הילדים, 15 תלמיד ותלמידה שהיו שם בזירה. אני מקווה שכאשר נקבל את הטלפון של תאיר, אולי נקבל דברים יותר אמיתיים ונכונים באמת, לגבי מה קרה באותו יום, אבל אני בכלל לא מאמינה לתלמידים ולתלמידות שמגיעים להעיד פה".
בתום הדיון היום חזרה ועלתה שאלת בדיקת השערות מזירת הרצח, למציאת דנ"א מיטוכונדריאלי. עו"ד הלוי ביקש כי תיערך השוואה לכל המעורבים בחקירה, בהם אביר חבני (א"ח) ואולה קרבצ'נקו (א"ק). נציגי הפרקליטות הודיעו כי יפנו את הבקשה לממונים עליהם והשופטים חזרו והדגישו כי יש חובה להמשיך ולבדוק כדי להוציא את האמת לאור.