צעיר יורה מרכב בתל שבע

יחיא אבו עסא בן ה-14 נפצע אתמול (מוצאי שבת) באורח בינוני עד קשה, לאחר שאלמונים ירו לעבר בית קפה בתל שבע. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, יחד עם שני צעירים נוספים בשנות ה-20 לחייהם, שנפצעו באורח בינוני וקשה. הוא מאושפז כעת במחלקה הכירורגית ילדים, כשאמו ודודתו לצידו. בשעת הבוקר אחות המחלקה מטפלת בו, מנסה להרגיע אותו ומביאה לו משככי כאבים.
יחיא סיפר כי "הלכתי להביא מים, ופתאום ראיתי אנשים עם נשק. הוא פשוט ריסס וזה פגע בי. זה היה באמצע הדרך. פחדתי וצעקתי. בני משפחה שהיו בסביבה עזרו לי. שמעתי את הרעש, ברחתי והרגשתי שמשהו נכנס לי ברגל. אני לא מפחד להסתובב בדרך כלל ביישוב אבל עכשיו אני לא רוצה לחזור".
2 צפייה בגלריה
יחיא אבו עסא
יחיא אבו עסא
"הרגשתי שמשהו נכנס לי ברגל". יחיא אבו עסא בבית החולים
אמו של יחיא, מרים, אמרה: "איך אפשר לישון טוב בלילה כשדבר כזה קורה? באתי מהעבודה, הלכתי לישון, ופתאום אחת מהבנות סיפרה לי שיחיא נפגע. שאלתי אותה 'הוא מת או חי?'. כל הגוף שלי רעד, הייתי מלאה בפחד". מרים הוסיפה כי "לקחו אותו לבית החולים והגעתי לשם מהר. הוא היה בבית הקפה עם האחים שלו, הלך להביא מים וירו עליו. הוא רק ילד קטן".
"לימדתי את הילדים שלי לא לעשות בעיות", סיפרה אמו. "אני עובדת קשה כדי שלא יחסר להם דבר. אני מפחדת על הילד שלי. לחיות לא מתייחסים ככה. בא בנאדם משוגע ויורה. בא להרוג. מה זה? אני סומכת על המשטרה שתמצא את מי שעשה את זה. הילד ראה את הרכב של היורה וסיפר להם כל מה שהיה יכול". דודתו אמרה: "לאנשים היום אין שכל ואין פחד. איך ילד יכול לצאת החוצה ככה למכולת? את מפחדת שלא יחזור".
במקביל, ברשתות החברתיות הופץ סרטון שבו נראה צעיר יורה צרורות מתוך רכב נוסע ומתעד את עצמו. המשטרה עצרה הלילה את החשוד, תושב תל שבע כבן 28.
2 צפייה בגלריה
צעיר יורה מרכב בתל שב
צעיר יורה מרכב בתל שב
צעיר יורה מרכב בתל שבע ומתעד את עצמו
בחודש שעבר אירעו מספר תקריות ירי בחברה הערבית שבהן נפגעו נערים וילדים. ווליד סאמי שהאב, גם הוא בן 14, נרצח בכניסה לפיצריה בג'סר א-זרקא. אלמונים ירו לעבר בניין, ושני האחים הצעירים, שבדיוק יצאו מהפיצרייה, מצאו את עצמם בזירת הירי. בג'סר א-זרקא נורה ונפצע לאחר תשעה ימים קרוב משפחתו, ועד ג'ורבאן בן ה-12, שנפצע באורח קשה. במשטרה חשדו אז כי מדובר בירי נקמה.