נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לחלק מענקים בגובה 200 דולר לשוטרים ולחיילים במדינה – לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש הבא. פוטין מקווה שהמענקים יגדילו את כוחה של מפלגת השלטון שלו, "רוסיה המאוחדת", שמעמדה נפגע בעקבות עלייה ביוקר המחייה וירידה בשכר במשק.
3 צפייה בגלריה
רוסיה ולדימיר פוטין מצביע במשאל העם
רוסיה ולדימיר פוטין מצביע במשאל העם
פוטין מצביע במשאל העם אשתקד על השינויים בחוקה, שמאפשרים לו להמשיך לכהן כנשיא
(צילום: AP)
פוטין חתם על צווים שדורשים להעניק במזומן תשלום של 15,000 רובל לרוסים שמשרתים בצבא וברשויות אכיפת החוק. הם יקבלו את הכסף בספטמבר על "ההגנה החברתית" שלהם. ב-17 בספטמבר ייפתחו הקלפיות בבחירות ל"דומה" - הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי.
הכספים לחיילים ולשוטרים מגיעים אחרי מענקים חד-פעמיים לגמלאים, בגובה 135 דולר. ברוסיה חיים כ-42 מיליון גמלאים ו-1.7 מיליון חיילים, שוטרים ומתנדבים במשמר הלאומי. אנדריי מקרוב, המחוקק שעומד בראש ועדת התקציב בבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, אמר שבסך הכול תחלק רוסיה מענקים בגובה 500 מיליארד רובל (כ-6.8 מיליון דולר).
פוטין הורה לחלק מענקים לגמלאים ולאנשי כוחות הביטחון בשעה שרוסיה ממשיכה להיאבק באינפלציה. הבנק המרכזי ברוסיה הודיע שהאינפלציה השנתית הגיעה ל-6.5%. בחודש יוני העלה הבנק את גובה הריבית ל-6.5%, בעלייה הגבוהה ביותר מאז משבר המטבע המקומי ב-2014.
מסוף 2020 הורה פוטין לממשלתו בכמה הזדמנויות לנקוט צעדים שיבלמו את עליית המחירים ברוסיה. בשנים האחרונות, בעקבות המצב הכלכלי ומדיניות פנסיה שנויה במחלוקת שאושרה ב-2018, נמצאת מפלגת השלטון במגמת היחלשות. בסקר של המכון הממשלתי VTsIOM היא מקבלת כ-30% תמיכה – ירידה של 10% לעומת התוצאות בבחירות הקודמות לפרלמנט ב-2016.
המחוקקים של "רוסיה המאוחדת" מאיישים נכון להיום 75% מהמושבים ב"דומה". רוב המחוקקים של שאר המפלגות בפרלמנט נחשבים למי שמשתפים פעולה עם המהלכים שמקדם הקרמלין.
לקראת הבחירות בספטמבר פתחו הרשויות ברוסיה במבצע שנועד לדכא את האופוזיציה ואת התקשורת החופשית. רוסיה הוציאה מחוץ לחוק את הארגונים של אלכסיי נבלני, איש האופוזיציה הכלוא במושבת עונשין, והודיעה שאותם ארגונים הם "קיצוניים". בעלי בריתו של נבלני נמלטו מהמדינה, וכלי תקשורת עצמאיים הוגדרו כמי שמשתפים פעולה עם גורמים זרים.
"שוחד של מצביעים שבקושי מסתירים אותו, כל סוג של מניפולציה, גיוס משאבים מנהלתיים ורדיפת מתנגדי המשטר – כל אלה הטקטיקות של פוטין ומפלגתו ב-2021", צוטט בגרדיאן פיודור קרשניקוב, פרשן פוליטי שמזוהה עם האופוזיציה שנמלט לאחרונה מרוסיה מחשש שהשלטון יפגע בו.