זהו יעד התקיפה בדאחייה: איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, הוא - לפי הדיווחים - בכיר ארגון הטרור שהותקף היום (שישי) אחר הצהריים בבניין בביירות. עקיל הוא מבכירי מועצת הג'יהאד של חיזבאללה ובעבר הוגדר כמי שאחראי על הפעולות הצבאיות של ארגון הטרור.
2 צפייה בגלריה
הבית הלבן יעניק 7 מיליון דולר למי שיעביר מידע על בכיר החיזבאללה אברהים עקיל בציון 40 שנה לפיגוע בשגרירות האמריקאית בביירות
הבית הלבן יעניק 7 מיליון דולר למי שיעביר מידע על בכיר החיזבאללה אברהים עקיל בציון 40 שנה לפיגוע בשגרירות האמריקאית בביירות
איברהים עקיל, ברשימה השחורה של ארה"ב
(מתוך טוויטר)
תיעוד מזירת התקיפה בדאחייה
(צילום: רויטרס)

כבר ב-2015 ארצות הברית סיווגה את עקיל כ"טרוריסט" ושמו נקשר לפיגועים רבים בעולם ולפעילות צבאית גם בסוריה. ארבע שנים אחר כך האמריקנים הכניסו אותו שוב לרשימה השחורה, הוחרם כל רכושו הסמוך לכפיפות שיפוטית של ארה"ב ולאמריקנים נאסר לסחור איתו. יחד איתו נכלל ברשימה גם רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר - שחוסל ביולי על ידי ישראל - ובכיר אחר בארגון הטרור, מוחמד חידר.
בשנה שעברה, לציון 40 שנה לפיגוע בשגרירות האמריקנית בביירות, הודיע הבית הלבן כי יעניק שבעה מיליון דולר לכל מי שיעביר מידע על עקיל, שהיה אחד האחראים לפעולת הטרור ב-1983 שגבתה את חייהם של 63 בני אדם.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
הבית שהותקף בדאחייה
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
הודעת דובר צה"ל על חיסול שוכר בדאחייה, לפני פחות מחודשיים
(צילום: דובר צה"ל )

לצד עקיל, גם עימאד מורנייה - רמטכ"ל חיזבאללה אחר שחוסל בפעולה שמיוחסת לישראל - נחשב לאחראי לאותו פיגוע. עקיל גם היה אחד ממפקדי הפיגוע בבסיס חיל הנחתים האמריקני באוקטובר של אותה שנה, בו נהרגו 241 אנשי צבא.
עקיל פיקד בנוסף על מבצעי חטיפת בני ערובה אמריקנים וגרמנים בלבנון, ושמו עלה כמה פעמים כמי שעתיד לרשת את תפקיד רמטכ"ל חיזבאללה - עוד זמן רב לפני חיסולו של שוכר, גם כן בדאחייה בביירות. עקיל שרד כמה ניסיונות חיסול, בהם זה בפברואר 2000, אז שיגרו מסוקי אפאצ'י טילים לעבר מכוניתו. עקיל נפצע אז באורח קל בלבד.