צה"ל הודיע בצהריים (שישי) כי הושלם גיוס שתי חטיבות המילואים עציוני (6) והנח"ל הצפונית (228) לקראת אפשרות של הרחבת המלחמה בלבנון, ולפני תמרון קרקעי אפשרי. במקביל, גורם ישראלי צוטט בסוכנות הידיעות AFP באומרו כי בישראל שואפים לתמרון קרקעי קצר ככל האפשר בלבנון. "ננסה לעשות את זה קצר ככל האפשר. אני חושב שאנחנו מתכוננים לזה כל יום - ולחלוטין יש לנו את האמצעים".
הגורם הישראלי גם דחה את ההאשמות שהתקיפות הישראליות הביאו להרג אזרחים רבים בלבנון, ואמר: "זה לא שהם מפרסמים את שמות ההרוגים. רבים מהם היו מחיזבאללה". לדבריו, ארגון הטרור הלבנוני משתמש באזרחים כמגן אנושי.
עליית כוחות המילואים לצפון
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
אוגדת טנקים בצפון
אוגדת טנקים בצפון
(צילום: אפי שריר)
3 צפייה בגלריה
אוגדת טנקים בצפון
אוגדת טנקים בצפון
(צילום: אפי שריר)
לפי הודעת צה"ל, מלבד החטיבות, גויסו גם "מספר גדודי מילואים נוספים" לטובת "יצירת התנאים להשבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם". עם גיוס החטיבות, נפתחו מחסני החירום וחולקו לאנשי המילואים ציוד לוגיסטי ואמצעי לחימה. בתמונות שצולמו בצפון נראו עשרות טנקים ממתינים לקראת פקודה אפשרית.
שר הביטחון יואב גלנט אמר היום בגבול הצפון כי "האויב רצה התשה - והוא מקבל כתישה. יש מהלומה אחרי מהלומה בפעילים המרכזיים, בשרשרת הפיקוד - מהלכים דרמטיים בלקיחת היכולת הטילית והרקטית ועוד הרבה מאוד פעולות שמתבצעות. הפעולות האלה מתבצעות גם מהאוויר, וגם מהים". גלנט הוסיף בדיון היערכות עם מפקד אוגדה 91 תא"ל שי קלפר ומפקדי החטיבות וקציני המטה באוגדה: "אתם צריכים להיות ערוכים מהגזרה שלכם".
גלנט: צריך להיות ערוכים גם ביבשה
(צילום: איתי קדם, שחר יורמן)

עוד ציין שר הביטחון כי "מה שראיתם בשבועיים האחרונים הביא לארגון חיזבאללה אחר ואנחנו צריכים לנצל את הדבר הזה. וההיבט של רציפות, המשכיות בקרב וניצול ההצלחה זה דבר מרכזי. אני מסתכל על איך חיזבאללה מתנהג - זה גם בעיית יכולת, זה גם בעיית חשש ופחד וגם בעיית שליטה. זה שחסרים מפקדים בשרשרת הפיקוד, זה דבר דרמטי ובהקשר של רדואן - הפעולה הדרמטית, המשמעותית ביותר שקרתה ביום שישי בדיוק לפני שבוע שינתה הרבה מאוד".
לדברי גלנט, "אנחנו מחכים להזדמנות הזאת הרבה זמן, גם אני באופן אישי, לא רק בשנה האחרונה, הרבה שנים. יש לנו חשבונות פתוחים פה עם הרבה גורמים על הרבה שנים ובקצה, אנחנו רוצים לחיות פה כמו שצריך, גם כאן וגם בגזרות המערביות יותר. אז תמשיכו, תנצלו את הזמן והפתעות באות בדרך כלל ביחד גם לאויב וגם לכוחותינו, אנחנו ניתן לכם התרעה הכי גדולה שנוכל, אבל הדינמיקה ידועה".
3 צפייה בגלריה
תקיפות באזור אל-בקאע בלבנון
תקיפות באזור אל-בקאע בלבנון
תקיפות צה"ל באל-בקאע
(צילום: AFP)
בלבנון נמשכו היום התקיפות. רשת "אל-מנאר" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה דיווחה כי בשעתיים הותקפו 14 כפרים ברחבי המדינה.