שעות לאחר ששני קציני אגוז שנהרגו מירי דו-צדדי ליד בסיס נבי מוסא הובאו למנוחות, פרסם דובר צה"ל את דו"ח הביניים בתאונת האימונים לפני עשרה ימים, שבה נהרגו שני טייסים - סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל. מממצאי דו"ח הביניים לא ניתן לקבוע את הגורמים לתקלה הטכנית ואת סיבת מותם של שני לוחמי צוות האוויר בשלב זה.
על פי דו"ח הביניים שפרסם דובר צה"ל, צוות המסוק חווה אירוע חירום עצים ומורכב, שהתפתח בקצב מהיר בתנאי חושך, בגובה של כ-700-800 מטרים מעל פני הים, כתוצאה מתקלת מנוע. בהמשך לכך, התפתחה אש במנוע השמאלי של המסוק, שהובילה לכניסת עשן לתא ולאחר מכן התפשטה גם למנוע הימני.
בנוסף לשריפה במנוע השמאלי, צוות החקירה גילה גם נזקים במנוע הימני. מרגע זיהוי התקלה והכרזת "מצב חירום" ועד לרגע הפגיעה במים עברו פחות משתי דקות. הצוות, שכלל גם את סרן רון בירמן - קצין סיור מוסק מזרוע הים שניצל מתאונת המסוק - הספיק לתפעל את התקלה בקור רוח ולבצע פעולות חירום מהירות בהתאם לנהלים וביניהן: אבחון התקלה, הפעלת מערכות כיבוי אש למנוע, כיבוי חלק מהמערכות החשמליות גם על מנת למנוע את התפשטות האש והפעלת מערכות הציפה בחירום.
בדו"ח צוין כי לא קיימת עדות לניסיון היחלצות של הטייסים מהמסוק, זאת לפי הערכת צה"ל בשל מצבם הרפואי. עוד עולה כי הפגיעה במים הייתה מאוזנת יחסית ותרמה להצלתו של סרן בירמן. לצד זאת, בתנאי תאונה זו נראה כי לא ניתן היה להציל את הלוחמים על ידי כוחות החילוץ. בנוסף, לא נמצאו ממצאים המעידים שהמסוק נפגע באוויר מציפורים, מכלי טיס אחר או כתוצאה מפעילות עוינת. כמו כן, עד כה לא נמצאו סימנים להימצאות אש בתוך המסוק.
חיל האוויר ממשיך לחקור את התאונה, בשיתוף פעולה עם חברות אזרחיות של מסוק העטלף, שנציגיהן הגיעו השבוע מצרפת. כחלק מכך, מנועי המסוק יועברו להמשך בדיקה וחקירה בצרפת. במקביל, בוצע שחזור חלקי ממערכת ההקלטה של המסוק. מכיוון שטרם ידועה הסיבה להתלקחות האש, מערך מסוקי העטלף עדיין מקורקע.
מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קיבל את ממצאי דו"ח הביניים ואמר: "מדובר בתאונה קשה ומצערת שהתרחשה בגיחת אימונים, במסגרתה איבדנו שני לוחמים, אנשי משפחה וחברים לנשק. נוכחותו של סרן רון בירמן איתנו היום מחזקת ומשמחת אותנו. לאורך כל האירוע פעלו יחד הטייסים וקצין הסיור המוסק, בקור רוח ובשיתוף פעולה מלא, במטרה למנוע את התרסקות המסוק לים. מדובר בדו"ח שנכתב כשבוע ושלושה ימים בלבד לאחר האירוע, דו״ח ראשוני המשקף את הידוע לנו עד כה. עדיין נותרו שאלות רבות פתוחות, אשר יתבררו בהמשך החקירה".
לדבריו, "כל תאונה הינה ברת מניעה. נמשיך להפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת במקצועיות ותוך שימוש בכלל המשאבים הנדרשים, על מנת להבין את הסיבה בגינה נגרמה התאונה".
סגן-אלוף ארז שחייני היה סגן מפקד בסיס רמת דוד ורב-סרן חן פוגל שימש סגן מפקד טייסת "מגיני המערב" (193). השניים, כך לפי צה"ל, צברו אלפי שעות טיסה.