2 צפייה בגלריה
האני אבו ריש ובתו דימא
האני אבו ריש ובתו דימא
"ערך החיים הוביל אותו בחיים ובמותו". האני אבו ריש ובתו דימא
(מתוך טיקטוק)
אבל כבד נפל אמש (שני) על הכפר ירכא שבגליל המערבי לאחר מותו של האני אבו ריש, קצין שב"ס בדרגת סגן גונדר, שטבע בסמוך לחוף בצת בעת שנכנס למים להציל את בתו דימא בת ה-17. מאות תושבים המתינו לבני המשפחה האבלה סמוך לביתם, כששבו מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם ניסו הרופאים להציל את חייו של אבו ריש, ללא הצלחה.
אחיינו, מופיד אבו ריש, סיפר כי היה לא רק בן דוד אהוב, אלא חבר. "הוא היה צעיר ממני בחמש שנים, בן הזקונים של המשפחה, אבל היינו בקשר טוב ואוהב. הוא היה ממש חבר. היינו מחוברים, ואנחנו שכנים". מופיד הוסיף כי "הוא היה בן אדם שמח, טוב, חכם ומחושב. רק לפני שבוע הוא קיבל בשורה שהוא מסיים את עבודת הדוקטורט שלו, שעסקה בסוגיית חוק הלאום וכיצד משפיעה על העדה הדרוזית", סיפר בן הדוד. "הוא היה אדם חייכן אבל גם רציני, שעבד קשה מאוד. זו אבדה גדולה מאוד למשפחה".
הזירה בחוף בצת, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הוא סיפר כי רק לפני כשבוע נפגש עמו וישב איתו בחגיגת חתונה של בת דוד. "אנחנו לא מעכלים שנפל עלינו אסון כזה, שאני צריך לדבר עליו בלשון עבר. זה פשוט לא נתפס. הם היו בחגיגות על שפת הים, ואז קרה האסון. משמחה גדולה - הכול נהפך לאבל", אמר מופיד. "אנחנו עוד לא מבינים איך דבר כזה קרה".
לאבו ריש היו חמש בנות ובן, חייל שיצא מהצבא לרגל חופשת החג. "הוא אהב את כולם. הבנות הגדולות שלו לומדות באוניברסיטה, אחת תיכף מסיימת מהנדסת חשמל. מאוד לא קל למשפחה".
ראש מועצת ירכא, והיב חביש, סיפר כי על הכפר נפלה טרגדיה. "הוא בן אדם מיוחד במינו, מצוין. גם כאדם וגם כאבא. הבנו שהוא נכנס להציל את הילדה, וכנראה מעד. לצערנו החג נגמר בטרגדיה". אין זו הטרגדיה הראשונה הפוקדת את המשפחה המורחבת. בן דודו של האני אבו ריש, מישר וסים אבו ריש, היה אחד החללים באסון הכרמל.
2 צפייה בגלריה
הזירה בחוף בצת
הזירה בחוף בצת
"איש של מעשים, צנוע וביישן". האני אבו ריש
(צילום:דוברות שב״ס, תיעוד מבצעי מד"א)
בשירות בתי הסוהר פרסמו הודעת אבל על מותו: "נציבת בתי הסוהר, קציני וסוהרי שב"ס מרכינים ראש בצער עמוק על מותו הטרגי של סגן גונדר האני אבו ריש, ששירת כסגן מפקד בית הסוהר עופר. משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".
גונדר אביחי בן חמו, מפקד מחוז מרכז בשב"ס, שאבו ריש שירת תחתית כסגן מפקד כלא עופר, סיפר בכאב: "הוא בנה את עצמו בשב"ס והתקדם כקצין בתפקידי פיקוד מבצעיים בארגון. הוא ניחן בכושר לימודי גבוה, היה מוכשר ומצטיין". בן חמו סיפר על הקצין המוכשר והצנוע, שניבאו לו התקדמות במעלה הארגון: "לפני עשרה ימים הודעתי לו אישית שהוא יוצא לקורס מפקדי בתי סוהר. עבורי הוא היה הבחירה הראשונה מבין כל קציני השב"ס במחוז מרכז. הוא כל הזמן רצה לתת מעצמו ותמיד היה לצד משפחתו שאיבדה את בנה באסון הכרמל. היה איש של מעשים, ובעיקר צנוע וביישן".
ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס גם הוא למותו של אבו ריש: "עצוב וכואב על מותו של קצין שב"ס, סג"ד האני אבו-ריש ז"ל, שטבע למוות בעת שהציל את בתו מטביעה. בשם ממשלת ישראל אני שולח תנחומים חמים למשפחתו. האני היה סמל למקצועיות ומסירות. מלאכת חייו נטועה בתרומה אדירה לביטחון ישראל. ערך הצלת החיים הוביל אותו בחייו ובמותו. יהי זכרו ברוך".
פורסם לראשונה: 23:06, 11.07.22