שלושה שוטרים - אישה ושני גברים - נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי לעבר רכב שבו נסעו בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיא שמצפון לחברון. האש ככל הנראה נפתחה מרכב חולף, ולאחר מכן המחבלים נטשו אותו ונמלטו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
זירת פיגוע הירי
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
צוות מד"א בזירה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
צוותי מד"א הוזעקו למקום. הכביש נחסם לתנועה מצומת העוקפים, וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המרצחים, במסגרתו הוטל כתר על הכפר הגדול אידנא הסמוך לזירה. המפכ"ל דני לוי עדכן בהצהרה בשלב ראשון כי הנפגעים הם שוטרים שהיו בהסעה.
לפי הודעת מד"א, "מדובר בירי לעבר רכב עם 3 נוסעים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-3 פצועים, גבר ואישה כבני 30 במצב אנוש וגבר כבן 50 במצב קשה". בהמשך נקבע מות השניים. הפצוע פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ובהמשך נקבע גם מותו שלו.
זירת פיגוע הירי בתרקומיה
פארארמדיק בכיר במסוק מד"א רפי שבע סיפר: "מיד עם קבלת הקריאה על הפיגוע עלינו לאויר עם המסוק והגענו למנחת סמוך, חברנו לניידות טיפול נמרץ של מד"א שהביאו למנחת 2 גברים במצב אנוש, אחד מהם גבר כבן 30 היה תוך פעולות החייאה ולאחר מאמצים להציל אותו נאלצנו לקבוע את מותו במנחת, גבר כבן 50 שהיה גם הוא במצב אנוש, ניסינו להלחם על חייו ופינינו אותו במסוק תוך פעולות החייאה באוויר שנמשכו עד שהגענו לבית החולים ומסרנו אותו לטיפול הצוות הרפואי".
ראש מועצת הר חברון אלירם אזולאי אמר כי "שוב קמנו לבוקר קשה של פיגוע דמים מצפון לתרקומיא. אנחנו במלחמה גם ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל חייבת לפעול באותה הנחישות והעוצמה כנגד הטרור באיו"ש כפי שהיא פועלת בעזה. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים".
ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל⁩ מסר: "לצערנו גם הבוקר אנחנו חווים פיגוע קשה על אוטובוס באזור תרקומיא, שמצטרף למכוניות התופת בשבת ולמטען שהופעל בשבוע שעבר במזרח גוש עציון. חייבים להקדים ולצאת למבצע טיהור קיני הטרור בנפת חברון והסביבה. אסור שהטרור ירים ראש". עוד לפני שנקבע מוות, רוזנטל הוסיף: "אני שולח רפואה שלמה לפצועים ומחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שלוחמים בגבורה".
מועצת יש״ע פרסמה תגובה: "הפיגוע הקשה הבוקר בתרקומיא הוא עדות נוספת להסלמה החמורה שמתרחשת ביהודה ושומרון. אנו שבים ואומרים - המערכה נגד ישראל ביהודה ושומרון היא איראנית ויש להתייחס אליה ככזאת. ביהודה ושומרון מתחוללת מלחמה. ממשלת ישראל וצה״ל צריכים לפעול בהתאם: השמדה מוחלטת של תשתיות הטרור ביו״ש. דין יו״ש כדין עזה!".
הפיגוע הבוקר התרחש באותו אזור שבו נרצח בשנת 2014 סגן ניצב ברוך מזרחי. מזרחי נורה למוות בעת שהיה בדרכו בכביש 35 לארוחת ליל הסדר יחד עם משפחתו לקריית ארבע. אלמנתו נפצעה בפיגוע, ילדיו שהיו במושב האחורי לא נפגעו. מזרחי נרצח על ידי המחבל זיאד עוואד ששוחרר בעסקת שליט, שהגיע כשהוא רכוב על אופנוע למקום במטרה לרצוח ישראלים. על המחבל זיאד נגזרו שני מאסרי עולם, ואילו על בנו נגזרו 20 שנות מאסר.
פורסם לראשונה: 07:25, 01.09.24