בבית משפט בטקסס הוגש בסוף השבוע כתב אישום נגד אליזבת וולף, אישה בת 42, שלפי התביעה ניסתה להטביע למוות ילדה פלסטינית בת שלוש בשל היותה מוסלמית. ניסיון הרצח המיוחס לה מצטרף לשורה ארוכה של מעשי אלימות נגד יהודים ומוסלמים בארה"ב מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר.
האירוע התרחש בחודש במאי בבריכה של מתחם דירות ביוּלס שבטקסס: עדי ראייה מספרים כי וולף הגיעה למקום תחת השפעה כבדה של חומרים, וכי עימות התפתח בינה לבין אמה הפלסטינית של הפעוטה. לפי האם, וולף התקרבה אליה והחלה להשמיע הערות גזעניות ו"לחקור" אותה, אחרי ששמעה אותה מדברת עם ילדיה בשפה זרה, כנראה ערבית. לדבריה וולף תלשה מראשה את החיג'אב שעטתה – ובעטה בה והיכתה אותה.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב אליזבת וולף ניסתה להטביע פעוטה פלסטינית בת 3
ארה"ב אליזבת וולף ניסתה להטביע פעוטה פלסטינית בת 3
הנאשמת בניסיון הרצח, אליזבת וולף. "תגידו לה שאני אהרוג את המשפחה שלה!"
לפי הסניף הטקסני של ארגון "המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים" (CAIR), ארגון הפועל למען זכויות מוסלמים בארה"ב, וולף ניסתה תחילה לתפוס את בנה בן השש של הפלסטינית, אך הוא הצליח לברוח, ורק נחתך בידו. בזמן שאמו גוננה עליו תפסה וולף את הפעוטה והחלה להטביע אותה. הילדה צרחה והחלה לבלוע מים, ולבסוף אנשים שהיו במקום הצליחו לחלץ אותה ולהשתלט על וולף. בעוד השוטרים שהוזעקו לזירה אוזקים אותה צעקה וולף: "תגידו לה שאני ארצח אותה ואת כל המשפחה שלה".
לפי הארגון המוסלמי, אמה של הפעוטה אמרה אחרי האירוע: "אנחנו אזרחים אמריקנים, במקור מפלסטין, ואני לא יודעת לאיפה ללכת כדי להרגיש בטוחה עם הילדים שלי. המדינה שלי עוברת מלחמה, ואנחנו מתמודדים עם שנאה כאן. הבת שלי ספגה טראומה. בכל פעם שאני פותחת את דלת הבית היא בורחת להתחבא ואומרת לי שהיא פוחדת שהאישה תבוא ותטביע שוב את הראש שלה מתחת למים".
2 צפייה בגלריה
יהודי דקר למוות ילד פלסטיני באילינוי, ארה"ב
יהודי דקר למוות ילד פלסטיני באילינוי, ארה"ב
ג'וזף צ'ובה והילד הפלסטיני שאותו רצח באוקטובר ב-26 דקירות
האם סיפרה שבעקבות הטראומה שעברו הילדים נאלץ בעלה לעזוב את העבודה. בעמוד תרומות שהוקם למען המשפחה הפלסטינית באתר מימון ההמונים GoFundMe גויסו עד כה כ-16 אלף דולר, 6,000 יותר מהסכום שהוצב כמטרה.
לא מדובר בפשע השנאה הראשון נגד מוסלמים, ופלסטינים בפרט, בארה"ב מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. כשבוע אחרי המתקפה הרצחנית ההיא הסתער ג'וזף צ'ובה, בעל דירה מאילינוי, עם סכין על השוכרת הפלסטינית בת ה-32 שלו, פצע אותה קשה – ורצח בדקירות את בנה בן ה-6. הוא הואשם שתקף אותם בגלל היותם מוסלמים ובשל "הסכסוך המתמשך במזרח התיכון, שבו מעורבים חמאס וישראל".
לפי החוקרים, הרוצח צ'ובה דקר את הילד לא פחות מ-26 פעמים, וכשהשוטרים הגיעו למקום הם מצאו אותו יושב על המדרכה מחוץ לבית עם חתך במצחו, בעוד הקורבנות מוטלים בחדר השינה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע אז זעזוע מהרצח ומהאיסלאמופוביה.