פיצוץ הכטב"ם הבוקר (שבת) בקיסריה, שחיזבאללה כיוון לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אך פגע במבנה אחר וללא נפגעים, זעזע את התושבים שגרים ביישוב שבו כמעט ולא מופעלות אזעקות. חלקם סיפרו כי לפנות בוקר נצפתה תנועה חריגה שיצאה מבית רה"מ ביישוב: "השיירה נעה בשעות הבוקר המוקדמות, ממש מוקדם. לא ברור מי היה שם. אחר כך התרחש האירוע כאן".
מנגד, בלשכת נתניהו אמרו כי ראש הממשלה לא שהה הלילה בביתו בקיסריה, ולא נמצא שם כבר שבוע - כך שלטענתם לא היה בשיירה שנצפתה יוצאת מהמעון.
זירת הנפילה בקיסריה, הבוקר
(צילום: שרון צור)

3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקיסריה
זירת הנפילה בקיסריה
זירת הנפילה בקיסריה. "חשבתי שזה מתקפה מאיראן"
(צילום: איתן גליקמן)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בסביבתו מכחישים ששהה בבית בקיסריה. נתניהו
(צילום: חיים גולדברג)
שכנה אחרת סיפרה כי "בדרך כלל יש שיירה ארוכה יותר, אבל הייתה כאן תנועה מאוד קצרה, של רק כמה רכבים". שכן המתגורר בסמוך למבנה שנפגע סיפר: "חשבתי בהתחלה שמדובר בפעילות כוחותינו כי לא היו אזעקות, הייתי בדרכי לשוב לישון ואז החלה בהלה גדולה. היו שכנים שסיפרו שהייתה תנועה ערה של כוחות ביטחון סביב אחד הבתים כאן בקיסריה".
אופק מור, תושב המתגורר בסמיכות למקום הפגיעה, תיאר בפירוט: "אני גר ממש צמוד למקום הפגיעה. השעה הייתה 7:50 ושמענו זמזום באזור. מספר שניות אחרי הזמזום שמענו פיצוץ והתנגשות. בהתחלה חשבנו שמדובר בפיגוע כי היה פיצוץ אדיר בדציבלים שאנחנו לא רגילים אליהם. השמועות טפטפו שכטב"ם פגע במבנה. חשבנו אולי זו מתקפה איראנית".
מור זעם על כך שלא הופעלה אזעקה על חדירת הכטב"ם לקיסריה. "לא הבנו למה לא הופעלה אזעקה, איך אנחנו יכולים להרגיש מוגנים? זה לא נתפס. אחרי האסון לפני כמה ימים שבנו שוב לאירוע - בהעתק דומה, בלי התרעות, כטב״ם חזר בגובה נמוך. מסוקים לא מצליחים ליירט אותו מכיוון הים ואז הוא פגע כאן בבית בקיסריה".
למקום הגיעו כוחות ההצלה והביטחון בליווי ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, וקב"ט המועצה גל יזרעאלי. אסיף איזק אמר כי "חוף הכרמל נכנסה למעגל האש לפני כחודש, וגם הבוקר התעוררנו לבוקר של אזעקות. לשמחתנו האירוע בקיסריה הבוקר נסגר ללא נפגעים ועם נזק מינורי. בשעה זו הנחיות ההתגוננות במועצה נותרות ללא שינוי, ואנו מבצעים הערכות מצב שוטפות עם פיקוד העורף".
3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקיסריה
זירת הנפילה בקיסריה
(צילום: איתן גליקמן)
בכירים בסביבת נתניהו אומרים כי הוא לא היה בשבוע האחרון בביתו בקיסריה. לדבריהם, נתניהו לא "ברח או מולט" מקיסריה, ומזה שבוע שהוא לא שוהה שם. מלשכתו נמסר כי מדובר ב"פייק ניוז".
לפי ההערכות, הכטב"ם שייך למשפחה של דגם ה"ציאד 107", שפגע בבסיס הטירונים של גולני ליד בנימינה השבוע, וגרם למותם של ארבעה חיילים ולפציעתם של עשרות נוספים. ההערכה מבוססת על כך שמדובר בדגם שחיזבאללה משתמש בו לירי לטווח ארוך.