1 צפייה בגלריה
אלעד שופן ואיתן פישר
אלעד שופן ואיתן פישר
"יש שיגידו שזה בלתי אפשרי, אבל החיבור טבעי". ד"ר שופן (מימין) וד"ר פישר
(צילום: הרצל יוסף)
שניהם דוקטורים, שניהם מרצים ועוסקים בהוראה ובמחקר ושניהם - מנגנים בהרכבים מוזיקליים. ד"ר איתן פישר, ראש מסלול רובוטיקה ומערכות אנטומיות, וד"ר אלעד שופן, ראש יחידה לפיזיקה, הצליחו למצוא את השילוב המנצח בין העבודה לתחביב האהוב עליהם: נגינה. והסטודנטים? גם הם מרוויחים.
פישר ושופן הם מוזיקאים מחוננים. תחום המחקר של ד"ר פישר קשור לקול, רובוטים ומוזיקה. הוא למד בבית הספר רימון למוזיקה ולאחר מכן פנה לתחום ההנדסה. "במהלך השנים ניגנתי בכמה הרכבי רוק וליוויתי בבס אמני אינדי", סיפר פישר, המלמד בקמפוס באר שבע של המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. "יש לי זכות לשלב את האהבה למוזיקה עם הלימודים. במוזיקה לא הדרגה ולא התואר קובעים אלא היכולות שיש לך בלב ובידיים".
ד"ר אלעד שופן, המלמד בקמפוס אשדוד, מנגן מגיל 14. הוא הלחין מוזיקה לסרט "המסע הארוך" (2004) והיה חבר במספר להקות. כיום הוא חבר בהרכב המוזיקלי "בני אלף". "יש שיגידו שהחיבור בין אקדמיה למוזיקה בלתי אפשרי, אבל לי הוא נראה הכי טבעי", אומר שופן.
בסמסטר האחרון ד"ר שופן וד"ר פישר שיתפו פעולה בסדרת הרצאות לסטודנטים שכללה - איך לא - קטעי נגינה ומוזיקה במסגרת הרכב שנקרא "הדוקטור דוקטור". אבל הם לא היחידים.
ד"ר רננה גרשוני-פורן, שהתמנתה בימים אלה לחברת סגל חדשה בטכניון, היא גם זמרת אופרה. גרשוני-פורן שירתה כסולנית בתזמורת צה"ל ושרה על במות שונות. לצד אהבתה למוזיקה בחרה במחקר והוראה והשלימה שלושה תארים בפקולטה לכימיה בטכניון וכעת שבה ארצה לאחר פוסט-דוקטורט במכון הטכנולוגי של ציריך.
בתוך כך, כ-350 אלף סטודנטים שבו היום לספסלי הלימודים. שנת הלימודים נפתחה בהתאם לתנאי התו הירוק, והסטודנטים נרגשים לחזור לקמפוס.