1 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי)
צוות מיוחד במרחב יהודה במשטרת ישראל יחקור את התלונה על תקיפה מינית נגד הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור ואחד הרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר שנחשב למנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם". הצוות הוקם לאחר התייעצות עם הפרקליטות והוא יהיה בפיקוח המחוז.
המתלוננת נגד מנהיגה הרוחני של "נעם", נחמה תאנה, פנתה לתחנת חברון, וסיפרה שם כי הרב טאו תקף אותה מינית לפני עשרות שנים, בעת שהייתה נערה צעירה. הפרשה החלה בפוסט שפרסמה אותה אישה בפייסבוק בחודש אוגוסט האחרון, ובו טענה שטלטלה את החברה הדתית: "הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה". תאנה, בת 38, גרושה ואם לחמישה, העידה כי מדובר היה ב"פגיעה ממושכת" ותיארה את האירועים כ"סיפורי זוועות". היא הוסיפה וטענה: "כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי".
את ההחלטה לפרסם כעת את הדברים הסבירה תאנה: "לקח לי כמעט 30 שנה כדי להצליח לספר את האמת. פרסום הסיפור של חיים ולדר והתגובה של הרב שמואל אליהו, ביחד עם עוד רעידות אדמה בחיים האישיים שלנו, נתנו לי את האומץ לצאת עם האמת".
במשך שלושת החודשים האחרונים טוענים תומכי הרב טאו כי תאנה מעורערת בנפשה ובודה את הסיפורים מלבה, אך בימים האחרונים נכנסו לתמונה כמה רבנים ואישי ציבור ששמעו את גרסתה, נחשפו לטענתם למתלוננות נוספות המתארות מעשים דומים שביצע בהן הרב – וחלקם יצאו בקריאה לחקור את הנושא ברצינות ולהביא לחקר האמת.