(צילום: נוויל)

חבר הכנסת בני בגין מ"תקווה חדשה" הודיע בחמישי האחרון לראש מפלגתו, שר המשפטים גדעון סער, כי לא יתמודד על מקום בכנסת הבאה. לדבריו, הסיבה לכך היא גילו (79), והוא המבוגר ביותר מבין כל חברי הכנסת הנוכחיים. בגין אמר הבוקר (שני) לאולפן ynet כי למרות הפרישה, "אני עדיין איש תקווה חדשה. היא אכן נותנת תקווה טובה למדינת ישראל ואזרחיה, האיחוד עם כחול לבן הוא מבורך".
לדבריו, "סמוך להתכנסות הכנסת הבאה אהיה בן 80. לדעתי, אדם בגיל הזה לא צריך לפצוח בקריירה נוספת ולהתחייב בפני הבוחרים לארבע שנים נוספות בכנסת".
נדמה שלא נשאר הרבה - מיכל שיר סגמן עברה ליש עתיד, יועז הנדל והאוזר הופרשו מהמהלך. "קודם כל, יבואו אחרים במקום אלו שפרשו. סגל הנבחרת הוא מצוין וימצאו גם אחרים".
1 צפייה בגלריה
כיהן כשר בממשלותיו. בגין ונתניהו
כיהן כשר בממשלותיו. בגין ונתניהו
כיהן כשר בממשלותיו. בגין ונתניהו
(צילום: EPA)
איך אתה רואה את הממשלה הבאה? איך היית רוצה לראות אותה? "אני יכול להביע את תקוותי שניסיון הליכוד והעומדים בראשה לפגוע עד כדי החרבה בדמוקרטיה שלנו, הוא רק תוכנית שלא תתממש. הליכוד הגיש הצעת חוק שעלתה במליאה, ולפיה הממשלה היא שתמנה את שופטי בית המשפט העליון, את נשיא העליון ואת סגן הנשיא. כלומר, הכוח השלטוני ירוכז בידי קבוצה אחת ואדם אחד. זו סכנה גדולה".
אתה מגיע מהליכוד. לא היו רפורמות מיוחדות בתקופתם, אולי כדאי לעשות כאלה מדי פעם? "אף אחד לא מכחיש - כדאי מדי מפעם לבדוק את הדברים ולעשות שינויים כאלה או אחרים. אתן דוגמה מיוזמה ברוכה של שר המשפטים, חברי גדעון סער: הוא הגיש לכנסת הצעת חוק חשובה ביותר - חוק זכויות ומשפט. הנחת היסוד שלנו היא שאכן המדינה היא בעלת עוצמה גדולה מול כל נאשם, ולכן ההצעה היא לקבע בחוק יסוד את הזכויות היסודיות של הנאשמים האלה. הנה דוגמה לשינוי בדרך נאותה ובאופן מושכל - שלא כמו בפראות המאפיינת את הליכוד והעומד בראשו".
לדבריו, "זה האיש שטען בשידור כלפי השופטים שלו שהם שמאלנים שנבחרו לכך בקפידה, ועוד ציפה שיכחישו את זה. זוהי רק דוגמה, היו גם דיבורים נוספים. יש הצעת חוק מטעם הליכוד שתכליתה להשתלט גם על היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ולהפוך אותם למשרתיהם של השרים. כל זה מאיים מאוד".