מאות בני אדם הגיעו הערב (יום ראשון) לבית העלמין סגולה בפתח תקווה כדי ללוות למנוחת עולמים את תושב העיר אמנון מוכתר (67), שנרצח אתמול ביריות בקלקיליה. הוא השאיר אחריו אישה, חמישה ילדים וכן נכדים. הרצח נחשד כפיגוע, ובני המשפחה הדגישו כי הם מאמינים שאמנון נרצח בגלל שהוא יהודי. אשתו של אמנון ז"ל, אתי, ספדה בבכי: "לא הגיע לך למות".
מוכתר, שהיה מוכר לסוחרים הפלסטינים בעיר שבשטחי הרשות הפלסטינית, הגיע לקלקיליה אתמול ככל הנראה לצורך קניות, וברכבו אותרה בהתאם שקית ירקות. לאחר התקרית, כוחות צה"ל רבים נכנסו לעיר כדי לבדוק את נסיבות האירוע, שנחשד כאמור כפיגוע על רקע לאומני.
הלווייתו של אמנון מוכתר שנורה למוות ברכבו בקלקיליה אתמול

2 צפייה בגלריה
הלוויה של אמנון מוכתר שנרצח בקלקיליה
הלוויה של אמנון מוכתר שנרצח בקלקיליה
אמנון מוכתר מובא למנוחות
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
הלוויה של אמנון מוכתר שנרצח בקלקיליה
הלוויה של אמנון מוכתר שנרצח בקלקיליה
ילדיו של אמנון בהלוויה
(צילום: שאול גולן)
הבת גל ספדה לאביה: "ברגע אחד הכל נגמר. הכל בגלל שנאה. זו עוד שבת שחורה. האובדן כל כך גדול, כל כך קשה. אני לא יודעת איך להתמודד עם זה. אבא, אתה היית אדם של אהבה, אהבה של הבריות. אהבת את כולם ללא הבדל ולא משנה מאיזו דת הוא. חייך נגדעו בגלל שנאת חינם, אתה שנתת אהבת חינם לכולם. לפני 5 שנים הפכת להיות סבא, זה הסב אושר עצום למשפחה. המחשבה שהנכדים לא יראו אותך יותר שוברת לנו את הלב".
הבן רון ספד בדמעות: "אבא היקר שלי, אני לא מאמין שאתה לא פה איתי. אתה לא מבין כמה אהבתי אותך. הלב שלי שבור לרסיסים. אבא, קשה לי. אני לא מסוגל לחשוב עליך בזמן עבר. אני אוהב אותך". הבן ניר הוסיף כי "האמנת בבני-העוולה האלה, חשבת שהם חברים, אבל הם לא. לא פחדת ללכת אליהם, אבל תראה מה הם עשו לך".
להלוויה הגיע גם שר הבריאות אוריאל בוסו (ש"ס). הוא ספד: "אמנון היקר, אתה מוטל כאן לפנינו. אם רצו להצביע על אדם ישר דרך, הצביעו עליך. גידלת את משפחתך ביושר ובטוב לב, עם עמל, פרנסה והצלחה. אתה נרצחת רק בשל היותך יהודי, וזה המרדף האינסופי שלנו עוד הרבה לפני קום המדינה, אלפי שנים. נתת לנו תזכורת שהאויבים שלנו אורבים לנו בכל פינה. ידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לאותם רוצחים שפלים שפגעו בך, שגדעו משפחה שרק לפני חודשיים חגגה חתונה ועכשיו נגזר עליה להתאבל עליך. אתה, שנהרגת בשל היותך יהודי, נקרא הרוג מלכות".