3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן נפתלי בנט
ג'ו ביידן נפתלי בנט
ג'ו ביידן ונפתלי בנט
(צילום: AP, יונתן זינדל)
על רקע רצף פיגועי הטרור האחרונים שאירעו במדינה, שבהם נרצחו 11 ישראלים ועוד רבים נפצעו, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הלילה (בין רביעי לחמישי) בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.
"הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה הישראלי והביע את תנחומיו העמוקים בעקבות מתקפות הטרור הנוראיות שגבו את חייהם של 11 בני אדם בשלוש ערים שונות בישראל בשבוע האחרון", נמסר מהבית הלבן. "הנשיא הדגיש כי ארה"ב עומדת איתנה לצד ישראל אל מול איום הטרור ואל מול שאר האיומים עליה. המנהיגים דנו בחשיבותם של שיתופי פעולה אזוריים, כדוגמת 'הסכמי אברהם' ו'פסגת הנגב', בקידום הביטחון ושיפור חייהם של בני אדם ברחבי המזרח התיכון. הנשיא הציע לסייע לישראל בזמן שהיא מתמודדת עם איומים על אזרחיה".
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ונפתלי בנט בלחיצת יד בעת המפגש בבית הלבן
ג'ו ביידן ונפתלי בנט בלחיצת יד בעת המפגש בבית הלבן
פגישת בנט-ביידן בבית הלבן, אוגוסט
(צילום: EPA)
בלשכת בנט מסרו כי רה"מ הודה לביידן על עמידתו לצד ישראל ועל הבעת התנחומים. "השניים שוחחו על כמה נושאים נוספים, בהם איראן ותוקפנותה האזורית", נמסר.
זו הפעם הרביעית שבה לשכת בנט מודיעה על שיחה עם הנשיא האמריקני מאז שנכנס לתפקידו. הפעם הקודמת הייתה ב-7 בפברואר, אז בירך ראש הממשלה את ביידן על מבצע הקומנדו לחיסולו של מנהיג דאעש אבו איברהים אל-קוריישי, ואמר לו כי העולם הוא "מקום בטוח יותר בזכות פעולתם האמיצה של הכוחות האמריקניים". באותה שיחה הזמין בנט את ביידן לביקור בישראל יחד עם רעייתו, ומהבית הלבן נמסר בתום השיחה כי "ביידן מצפה לבקר בישראל בהמשך השנה".
ראש הממשלה בנט הכריז אמש בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני על הקמת "חטיבת מג"ב" חדשה, בעקבות רצף פיגועי הטרור האחרונים. בהצהרה מצולמת, בפתח הישיבה, אמר בנט כי הורה "ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש". בישיבה דנו השרים בהקלות הרמדאן המתוכננות והאם יש להקפיא אותן - אך הוחלט שלא להחליט בינתיים. גם האפשרות של סגר נדונה, לאחר שהועלתה על ידי שרים, אך לא התקבלה עקב התנגדות של גורמי הביטחון. גורם בממשלה אמר לצד זאת שהוחלט על תגבור משמעותי של המשטרה ושב"כ.
בנט: "כמו בכל הגלים הקודמים - גם הפעם אנחנו נתגבר"
(צילום: לע"מ)

3 צפייה בגלריה
זירות הפיגועים בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק
זירות הפיגועים בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק
זירות הפיגועים בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק
אנשי מערכת הביטחון הדגישו בדיון כי מדובר בטרור בודדים, שאינו מוכוון על ידי מדינה או ארגון. גורמי הביטחון אמרו שיש לפנינו חודשיים של תאריכים עם ימים רגישים כגון עיד אל פיטר, יום ירושלים וכו', ולכן יש צורך להיות מאוד זהירים. לגבי עזה, הם אמרו שהאינטרס הישראלי הוא להשאיר אותה שקטה.
בממשלה ימתינו עוד כמה ימים כדי לראות את ההתפתחויות בשטח לפני שיחליטו על ביטול הקלות הרמדאן. לשרים יש עוד תשעה ימים לקבל החלטה סופית בנושא. הצעדים שעליהם כן הוחלט נועדו להתמודד עם החשש המרכזי מכך שרצף פיגועים יוצר תופעת הדבקה וחיקוי. לכן רוצים מצד אחד להגביר נוכחות, ומצד שני להגביר הרתעה.
בעקבות גל הטרור: שורת מעצרים ביישובים ערביים

"בימים אלו אנחנו חווים גל טרור רצחני, וכמו בכל הגלים הקודמים - גם הפעם אנחנו נתגבר", אמר בנט בהצהרה המצולמת. "ביממה האחרונה מערכת הביטחון פועלת בכל הכוח להשיב את הביטחון לערי ישראל ואת תחושת הביטחון לכם, האזרחים. זה לא גל הטרור הראשון שלנו ולא השני. אנחנו למודי מאבק. החברה הישראלית, כשהיא במבחן, יודעת להתעשת, להתקשח ולהתגייס. אי אפשר לשבור אותנו. אני מבקש להביע פה את ההערכה העמוקה שלי לשוטרי ישראל, לחיילי צה"ל ולאנשי שירות הביטחון הכללי, שעובדים 24/7 ונותנים את הלב ואת הנשמה כדי להשיב את הביטחון לכולנו".
חמישה בני אדם נרצחו שלשום בפיגוע ירי בבני ברק, שאירע בשתי זירות שונות. המחבל, פלסטיני שוהה בלתי-חוקי שירה בקורבנותיו עם רובה M-16, חוסל. יומיים לפני כן נרצחו שני לוחמי מג"ב בפיגוע ירי בחדרה, ובשבוע שעבר ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע דקירה בבאר שבע. המחבלים מהפיגועים בבאר שבע ובחדרה, ערבים-ישראלים תומכי דאעש, חוסלו גם הם בזירה.