תחנת מד"א בערד, הלילה
(צילום: אילנה קוריאל `)

הצעירה בת ה-26 שנרצחה הלילה (בין שבת לראשון) בנגב היא אזהאר אבו רביעה (26), אם לארבעה ילדים. האם, תושבת היישוב הבדואי מכחול שליד כסייפה, הובאה על ידי אחיה לתחנת מד"א בערד כשהיא מחוסרת הכרה ועם סימני אלימות קשים על גופה. האח בן ה-28 אמר כשהביא את גופת אחותו: "שחטתי אותה" - ונעצר.
2 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
במשטרה מיהרו להודיע כי הרצח היה על רקע "חילול כבוד המשפחה", אולם תושבים ביישוב הבדואי מכחול שמשתייך למועצה האזורית אל קסום, אמרו כי היא בסך הכול רצתה לראות את ילדיה. אחיה, לדבריהם, מנע זאת ממנה - ובין השניים התגלע ויכוח שהוביל לרצח.
"המשטרה ישר ממהרת ומוציאה הודעה שהרצח הוא על רקע כבוד המשפחה. זה שקר ואין בסיס למה שאמרו. מדובר באישה שעברה אלימות והתגוררה אצל הוריה. היא יצאה בשעות הלילה כדי לראות את הילדים שלה ואז נרצחה. מספיק להכפיש את שמה הטוב. אם מדובר ברצח פושע לא היו מדברים על הרקע, אבל על אישה חפה מפשע תמיד יש רקע תוך שעות", אמרו תושבים.
אזהאר היא האישה העשירית שנרצחה בישראל מתחילת השנה. המגמה המסתמנת עד סוף השנה מראה עלייה ביחס לשנים שעברו. בממוצע, נרצחות בישראל בכל שנה 20 נשים. ברקע הרצח הלילה מגיעה הביקורת כלפי הממשלה על חוסר הפעולה שלה במאבק בתופעת האלימות נגד נשים.
2 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
"עוד לפני הרצח הבא, אנו מבקשות להעביר את סוגיית הטיפול באלימות נגד נשים בכלל, ונשים ערביות בפרט, ממצב של המתנה למצב של פעולה בפועל. נשים החוות אלימות אין להן פריבילגיה להמתין עד הטיפול בסוגיות אחרות. הנושא חייב לעבור לסדר היום תוך חקירת מקרה הרצח שאירע הבוקר. אמנם יש כבר עצור, אבל כל ההליך שעברה הקורבן צריך לבוא לידי ביטוי תוך החקירה", אמרו בעמותת "סדרה" בלקיה. "כואב לשמוע על עוד רצח. בשעות הבוקר המקדמות ואחרי יום צום ארוך מאוד. ספק אם היא הספיקה להכין ארוחת שבירת צום לה ולילדיה".
מותה של אזהאר נקבע בתחנת מד"א בערד, לשם כאמור הובאה על ידי אחיה כשגרונה משוסף. הדיווח על המקרה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 00:37. כוחות ממשטרת ערד הגיעו למקום, עצרו את האח לחקירה, ובמשטרה ציינו כי הם פועלים לאתר את זירת האירוע.