כוחות שיטור מקומיים בזירת האירוע

ישראלי בשנות ה-60 לחייו שהתגורר במרוקו וניהל מסעדה כשרה בעיר טנג'יר נדקר אתמול (יום רביעי) למוות. לפי הדיווחים במרוקו מי שדקר את הישראלי הוא דר רחוב בן 36 שקיבל ממנו לעתים מזון. נסיבות האירוע עדיין אינן ברורות, והמשטרה המקומית פתחה בחקירה. נבדקת גם אפשרות לרקע אנטישמי.
לפי אחד הדיווחים, באתר חדשות מקומי בטנג'יר, החשוד בדקירה נעצר. עוד דווח כי יש לו רקע פלילי וייתכן שהוא סובל גם מבעיה נפשית כלשהי. בדיווח הזה צוין כי דר הרחוב דקר את בעל המסעדה – שתואר כיהודי בעל "אזרחות זרה" – עם סכין "קטנה".
2 צפייה בגלריה
רצח דקירה של יהודי ייתכן ישראלי ב טנג'יר מרוקו
רצח דקירה של יהודי ייתכן ישראלי ב טנג'יר מרוקו
המונים התקבצו סמוך לזירת האירוע בטנג'יר, אתמול
גורם ברשויות המקומיות ששוחח עם אתר החדשות המקומי, Tanjanews, אמר כי דר הרחוב דקר את בעל המסעדה לאחר שזה סירב לבקשתו לעבוד במקום. על פי דיווחים אחרים הישראלי נדקר אחרי שהביא לאיש אוכל.
מהיחידה הבינלאומית של זק"א נמסר כי משרד החוץ יחד ארגון זק"א, ובסיוע ראשי הקהילה היהודית במרוקו, פועלים כעת כדי לשחרר את גופת המנוח ולהביאו לקבורה בישראל. הודעה נמסרה למשפחה בארץ.
במרוקו חיים על פי ההערכות כ-2,500 יהודים, ורובם מרוכזים בקזבלנקה. בבירה רבאט ובכמה ערים נוספות יש מספר מועט של יהודים. מרוקו נפתחת בימים אלו יותר ויותר לישראלים, מאז הסכם השלום שנחתם עמה בסוף השנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ונאסר בוריטה שר החוץ של מרוקו בהצהרות לתקשורת
יאיר לפיד ונאסר בוריטה שר החוץ של מרוקו בהצהרות לתקשורת
לפיד במפגש עם עמיתו נאסר בוריטה, לפני שבועיים. מרוקו נפתחת לישראלים
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
לפני שבועיים ביקר ברבאט שר החוץ יאיר לפיד, וחנך שם את הנציגות הישראלית, כרגע רק בדרגה של משרד קישור. לפיד הבטיח כי בתוך חודשיים תוקם שם שגרירות ישראלית, ואמר כי שיתוף הפעולה עם מרוקו נועד בין היתר לחזק "ציר מדיני" של מדינות במזרח התיכון מול איראן ושלוחותיה.