2 צפייה בגלריה
אכיפת משטרה במחסום לסגר הלילי לפורים בכביש פרדס חנה-קיסריה
אכיפת משטרה במחסום לסגר הלילי לפורים בכביש פרדס חנה-קיסריה
בני משפחתה סיפרו לחוקרים על מצבה הנפשי של הנהגת. אילוסטרציה
(צילום: שמיר אלבז)
בית המשפט האריך היום (ראשון) בחמישה ימים את מעצרה של תושבת רחובות שנעצרה בתום מרדף משטרתי שארך קילומטרים רבים, שבמהלכו פגעה בשוטר, ניגחה ניידת משטרה ופגעה ברכבים תוך כדי הימלטותה. בית המשפט הורה לשלוח את החשודה לבדיקה פסיכיאטרית. הצעירה, בשנות ה-30 לחייה, חשודה בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ציבורי, חציית רמזורים אדומים, נהיגה פוחזת ועוד שורת עבירות תעבורה במהלך המרדף.
עורך דינה של הצעירה מהסנגוריה הציבורית, עו"ד דימה ברנשטיין, טען בבית המשפט כי החשודה נחקרה מבלי שנבדקה הכשירות הנפשית שלה לכך. "בני משפחה אמרו לחוקרים שהיא סובלת מבעיות נפשיות. לדבריה היא אושפזה בעבר, ויש לבדוק את מצבה הנפשי וכשירותה", אמר עו"ד ברנשטיין.
נציג המשטרה תיאר בדיון את האירוע, שהיום התגלה כי החל באזור יבנה. המשטרה קיבלה דיווח על רכב שביצע תאונה ונמלט מהזירה. בעל הרכב שנפגע עקב אחר הנהגת ודיווח כל כך למשטרה.
במשטרה הבינו כי בעלת הרכב החלה להשתולל בכביש, חצתה את הכביש ברמזורים אדומים ונוסעת לכיוון מרכז עינב הסמוך למודיעין. השוטרים התקרבו אל רכבה, כרזו לה לעצור אך היא הגבירה מהירות ופרצה מחסום משטרתי.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
המרדף הסתיים סמוך לנתב"ג. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בהמשך ניגחה ניידת עם רכבה, האיצה עד למהירות של 180 קמ"ש, ובשלב מסוים אף פנתה פניית פרסה ונסעה בניגוד לכיוון התנועה הסואנת. הנהגת עצרה את הרכב בשלב מסוים, וכששוטר ניגש לקראתה היא לחצה על דוושת הגז ופגעה בו, כשהיא נמלטת פעם נוספת.
הרכב נעצר שוב סמוך לנתב"ג, אז הצליחו שוטרים להשתלט עליה ולהוציא את המפתחות ממתג ההתנעה. המרדף תועד במצלמות הדרך של ניידות המשטרה, במצלמות הגוף של השוטרים ובמצלמות הפרושות לאורך הכבישים בהם נמלטה. לפי המשטרה, המרדף נמשך מיבנה, דרך רחובות לכיוון מודיעין ומשם חזרה לאזור נתב"ג, סמוך למחלף בן שמן.
החשודה אמרה בדיון: "נקלעתי לתאונה ובגלל מרדף משטרתי הייתי במצב של הישרדות. שמרתי על זכות השתיקה, שוטרים קפצו עליי ולקחו אותי. אני מבקשת סליחה, קחו לי את הרישיון".
השופט גיל גבאי החליט להאריך את מעצרה בשל מסוכנותה, ואמר כי הוא מצפה כי המשטרה תעביר את התיק ליחידת התביעות, שם יגובשו סעיפי כתב האישום אם יחליטו להגישו. השופט אף הורה על בדיקה פסיכיאטרית לחשודה.
בהחלטתו להאריך את מעצר הנהגת בחמישה ימים, כתב השופט גבאי כי "סביר שהחשודה ביצעה את העבירות שמיוחסות לה, אך היא נחקרה מבלי שניתנה התייחסות למצבה הנפשי, שייתכן והיה צורך לבדוק את מצבה קודם. עם זאת, עילת המעצר נקבעה בגין המסוכנות, שכן בימים האחרונים נתקלנו שוב ושוב בנהגים שנהגו נהיגה פרועה והרגו חפים מפשע".