דובר צה"ל עדכן אחר הצהריים (חמישי) כי לוחם צה"ל נפצע באורח קשה ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל מפגיעת כטב"ם מתאבד שחצה מלבנון לאזור מטולה שבאצבע הגליל - ופגע ברכב. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת ומשפחותיהם עודכנו. האירוע מתוחקר.
פינוי הפצוע הקשה לרמב"ם
(צילום: דוברות רמב"ם)

2 צפייה בגלריה
תקיפת מוצב במטולה באמצעות כטב"מ
תקיפת מוצב במטולה באמצעות כטב"מ
חיזבאללה לקח אחריות על התקיפה, ופרסם תיעוד
2 צפייה בגלריה
תקיפת מוצב במטולה באמצעות כטב"מ
תקיפת מוצב במטולה באמצעות כטב"מ
(צילום: Karim DAHER / AFP)
מנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי זיו, ד"ר אלכסנדר ברסלבסקי, סיפר: "הצוותים במרכז הרפואי מנוסים בפציעות מסוג זה. עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערכנו בהתאם במלר"ד ובחדר ההלם. נמשיך לשמור על מוכנות גבוהה לכל תרחיש בתקווה שלא נצטרך". בהמשך הועבר הפצוע הקשה לבית החולים רמב"ם בחיפה.
חיזבאללה לקח אחריות על התקיפה, וטען כי זו בוצעה באמצעות כטב"ם חמוש בטילי S5. ‏רשת "אל-מנאר", השייכת לארגון הטרור, פרסמה תמונה מהתקיפה. אחר הצהריים, הכריז חיזבאללה על הרוג נוסף משורותיו - עלי פוזי איוב מדרום לבנון, מפרוץ המלחמה הודיע רשמית הארגון על מותם של 300 מפעיליו.
דובר צה"ל עדכן בהמשך שכ-10 יעדי חיזבאללה הותקפו ברציפות בלבנון, בהם מבנים שבהם שהו מחבלים. מוקדם יותר היום, כך נמסר, כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליית מחבלים באזור קנא שבשטח לבנון שהיו בדרכם לממש מתווה טרור מיידי לעבר שטח הארץ. במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו לאורך היום באופן נרחב שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.
עוד נמסר כי בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי ועמדת תצפית באזור עייתא א-שעב, עמדת תצפית ותשתית טרור באזור מיס אל-ג'בל, מבנה צבאי באזור כפר כילא, ושני מבנים צבאיים באזורים א-נקורה וחולא, שבהם שהו מחבלים. במהלך השעות האחרונות כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במספר מרחבים בשטח לבנון.
תיעוד התקיפות בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סייר אתמול בגבול הצפון, וקיים הערכת מצב באוגדה 210 עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 210, תת-אלוף ציון רצון, ומפקדים נוספים. ״אימנו את האנשים, הם בקיאים בתוכניות, יש את כל מה שצריך ואנחנו יודעים לעשות את זה מעולה", אמר הרמטכ"ל. "אני חוזר מכאן עם תחושה של מוכנות מאוד גבוהה, אתם תמשיכו לפתח אותה ואנחנו נקבל את ההחלטות בהתאם להתפתחויות. הדבר החשוב, מוכנות גבוהה, תגובות חזקות, למצוא מטרות נכונות, להכאיב לצד השני".
חיל האוויר ביצע היום שלושה גלי תקיפות בלבנון. ברשת "אל-ג'זירה" הקטארית דווח על שלושה פצועים בתקיפה בעיירה אל-חיאם שבדרום לבנון ובדיווח נוסף, בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", דווח על שני הרוגים בתקיפה שלא צוין מיקומה.
מוקדם יותר, רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף רכב בכביש א-רמאדיה קאנא שבמחוז צור בדרום לבנון. הערוץ הסעודי "אל-חדת" דיווח מפי מקורות כי שני פעילי חיזבאללה חוסלו בתקיפה. לפי דיווחים במדינה, הרכב שהותקף על ידי כטב"ם היה באזור ההתכנסות לקראת הלווייתו של חסין מכי, מפקד בכיר בחיזבאללה שחוסל שלשום באותו מחוז.
הרמטכ"ל מסייר בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל)

תקיפת הרכב בלבנון

הבוקר כ-40 שיגורים חצו משטח לבנון במטח לעבר רמת הגולן. דובר צה"ל עדכן כי כמה מהם יורטו בהצלחה, והוסיף: "זמן קצר לאחר מכן, ובתום זיהוי מקור השיגור, מטוסי קרב תקפו והשמידו את אחת העמדות הצבאיות שממנה בוצעו השיגורים. הותקף מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב, שבו שהו מחבלים ומבנה צבאי נוסף במרחב חלתא".
אמש, בלבנון דיווחו על יותר מ-10 תקיפות ישראליות, באזור בעלבכ שבעומק לבנון, כ-82 קילומטרים מהגבול עם ישראל. הדיווחים על התקיפה הגיעו שעות ספורות אחרי שכטב"ם חיזבאללה שיועד לפגוע בבלון טל שמיים הענק של חיל האוויר ליד צומת גולני, פגע באתר ביטחוני רגיש של חיל האוויר.