חמאס פרסם אמש (ראשון) סרטון טרור פסיכולוגי חדש, ובו אות חיים משלושה חטופים: נועה ארגמני (26), איתי סבירסקי (38) ויוסי שרעבי (53). יש להדגיש כי מהסרטון לא ניתן לדעת מתי הוא צולם. בחרנו ב-ynet לא להביא את הדברים שהחטופים אומרים בסרטון, שסביר להניח שהוכתבו להם על ידי שוביהם למטרות טרור פסיכולוגי ותעמולה.
לעמוד החטופים המתעדכן של ynet - לחצו כאן
5 צפייה בגלריה
 איתי סבירסקי נועה ארגמן  יוסי שרעבי
 איתי סבירסקי נועה ארגמן  יוסי שרעבי
איתי סבירסקי, נועה ארגמני ויוסי שרעבי
ליאורה ארגמני בנאום בכיכר החטופים, היום
(צילום: satview)

סרטון שלושת החטופים מתפרסם בעיתוי לא-מקרי, כשעתיים לאחר שננעלה העצרת לציון 100 ימים של מלחמה ושבי בכיכר החטופים - שנמשכה יותר מ-24 שעות. ברצועת עזה מוחזקים גם היום 136 חטופים. אתמול נאם לראשונה זה מספר שבועות דובר הזרוע הצבאית של חמאס "אבו עוביידה", שחזר על עמדתו הפומבית של ארגון הטרור לפיה "משא ומתן על עסקת חטופים לפני הפסקת אש הוא חסר משמעות".
במהלך העצרת שהחלה במוצ"ש והסתיימה אמש, ליאורה ארגמני, אמה של נועה, שתמונתה נחטפת לתוך עזה הכתה גלים בעולם, אמרה על הבמה כי "היא כבר 100 ימים בשבי. אני לא מבינה איך עברו 100 ימים, אני יודעת ש-100 ימים בשבי זה קשה מאוד". האם, שחולה בסרטן סופני, אמרה עוד כשישבה על כיסא גלגלים: "אני מקווה שאוכל לראות אותה כמה שיותר מהר". ארגמני נחטפה לעזה לאחר שהופרדה מבן זוגה אבינתן אור, שנחטף במקביל אליה לרצועה.
יוסי שרעבי, מנהל השיווק של דפוס בארי, נחטף לעזה יחד עם אופיר אנגל, בן הזוג של בתו יובל, ואחיו אלי. אנגל בן ה-18 חזר לחיק משפחתו אחרי 54 ימים בשבי חמאס - במסגרת עסקת החטופים. אחיהם הצעיר של יוסי ואלי שרעבי, שרון, סיפר כי "אלי היה בממ"ד עם אשתו ושתי בנותיו, שלושתן נרצחו והוא נלקח לעזה. יוסי נחטף גם הוא, אשתו ובנותיו ניצלו". לדבריו, "הערך העליון צריך להיות קדושת החיים. צריך להביא את החטופים הביתה בריאים ושלמים. אחרי זה ליישב מחדש את העוטף, זה יהיה סמל של תקווה".
5 צפייה בגלריה
נועה ארגמני
נועה ארגמני
נועה ובן זוגה אבינתן. נחטפו לרצועה במקביל, אחרי שהופרדו
אחותו של איתי סבירסקי, בשבוע שעבר: "קיבלנו אות חיים ממנו"
(צילום: שמוליק דודפור)

5 צפייה בגלריה
פרוייקט חטופים: משפחת שרעבי האח ששני אחיו חטופים
פרוייקט חטופים: משפחת שרעבי האח ששני אחיו חטופים
שרון שרעבי עם תמונות אחיו. יוסי הופיע בסרטון חמאס, גם אלי עדיין בשבי
(צילום: אביגיל עוזי)
איתי סבירסקי, החטוף השלישי בסרטון, ביקר את משפחתו בקיבוץ בארי בשבת, 7 באוקטובר. הוריו, אורית ורפי סבירסקי, נרצחו בטבח בקיבוץ. אחותו של איתי, מרב סבירסקי, התראיינה בשבוע שעבר ל-ynet Live ודיברה על אופטימיות זהירה בצל הדיווחים על מגעים מתחדשים לעסקת חטופים: "זה נותן תקווה. אני רוצה לראות שזו הצעה שלוקחים אותה, מקבלים אותה".
היא סיפרה באותו ריאיון כי כבר קיבלה אות חיים מאחיה, ולמדה על נסיבות חטיפתו. "אנחנו יודעים מה התנאים הנוראיים שהם נמצאים בהם. טראומה נוראה. המצב שם מאוד קשה. אני מאוד שמחה לדעת שהוא חי. הוא העביר מסר שהוא בחיים, ושאני אעשה הכול כדי להוציא אותו משם. שני הוריי נרצחו".
כאמור אמש הגיעה לסיומה עצרת של יותר מ-24 שעות בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב. עשרות אלפים השתתפו באירוע המסכם, שנערך תחת גשם שוטף, ולפי הערכות במהלך כל שעות העצרת הגיעו למקום מאות אלפים.
5 צפייה בגלריה
עצרת 100 ימים שהחטופים נמצאים בשבי חמאס
עצרת 100 ימים שהחטופים נמצאים בשבי חמאס
עצרת מיוחדת, תחת גשם שוטף. אמש בכיכר החטופים
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בעצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בעצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי
הרצוג ורעייתו עם אופיר אנגל ובת זוגו יובל, בתו של יוסי שרעבי, אמש
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
נאומו של הנואם המרכזי בעצרת, נשיא המדינה יצחק הרצוג, הופרע כמה פעמים בקריאות "עכשיו". הרצוג פנה לקרובי החטופים: "משפחות יקרות, באתי לכאן הערב כנשיא מדינת ישראל כדי לומר לכן בשם האומה כולה, ובשם המונים בכל רחבי תבל: אתן לא לבד, ולא ניתן לכן להיות לבד. לא עכשיו, ולא אף פעם".
"הגבורה שלכן וזקיפות הקומה נותנות לכולנו כוח במאבק האיתנים להשיב את בנותינו ובנינו מידיו של אויב אכזרי וחסר אנושיות. אתן החוסן הלאומי שלנו. עם שלם מאוחד ומלוכד יחד אתכן, סביב החובה: להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה. ולהשיב את הביטחון לכלל אזרחי ישראל".
הרצוג פנה למנהיגי העולם באנגלית, ואמר למשתתפי העצרת: "אני קורא לכם מכאן חטופות וחטופים - אחינו ואחיותינו, למי מכם ששומע אותנו: אנחנו לא מוותרים עליכם. אנחנו לא שוכחים אתכם. אסור שנושא החטופות והחטופים ירד מסדר היום הציבורי והעולמי עד שחרורו של אחרון החטופים. אני מתחייב להמשיך ולפעול לכך בכל דרך וכלי שעומדים לרשותי. למענם, ולמעננו".
פורסם לראשונה: 22:40, 14.01.24