שי איתי אמיר (משמאל) עם אביו בבית המשפט המחוזי בלוד
(צילום: טאיה רוגוב)

כארבע שנים לאחר שהפדופיל המורשע שי איתי אמיר (49) מהיישוב קדימה, הטריד מינית שני ילדים וניסה לבצע מעשה מגונה באחד מהם, הוא נכנס היום (שני) לכלא לרצות שנה וחצי מאסר בפועל. אמו של אחד הילדים, בן 10, אמרה היום: "שיירקב בכלא. הוא קיבל עונש קל וכבר הוכיח שבית משפט לא מרתיע אותו". היא טענה כי הפרקליטות התרשלה במקרה של אמיר, שכבר הורשע ב-2010 בעבירות דומות. "לא היה שום פיקוח על פדופיל עם רמת מסוכנות מינית גבוהה ובעקבות המחדל הוא עשה זאת שוב".
2 צפייה בגלריה
משמאל הפדופיל שי איתי אמיר ומימין אביו
משמאל הפדופיל שי איתי אמיר ומימין אביו
שי איתי אמיר (משמאל) עם אביו
(צילום: טאיה רוגוב)
בדצמבר 2020, גזר בית משפט השלום בנתניה שנה וחצי מאחורי סורג ובריח על אמיר, הפדופיל שהורשע פעם נוספת. זאת לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניסיון למעשה מגונה והטרדה מינית של ילד בן 10 וכן הטרדה מינית של ילד נוסף, בן 12.
בעבר הורשע אמיר בעבירות דומות והוטלו עליו עבודות שירות ומאסר על תנאי. אמיר הודה והורשע בשני אישומים. באישום הראשון נטען כי הבחין בילד בן 12 והחל לשוחח עמו. הוא הציג את עצמו כעובד משרד הבריאות שעורך סקר בנושא בריאות בקרב תלמידים, שאל אותו שאלות אינטימיות, כמו אם הוא רוצה לראות "איבר מין שלא נימול". הילד סירב, אך אמיר אמר לו: "אתה בטוח? רוב הילדים רוצים לראות". אמיר חזר מספר פעמים על הצעתו והציע לילד ללכת למקום מסתור שבו לא יראו אותם, אך הילד סירב ועזב את המקום.
2 צפייה בגלריה
שי איתי אמיר, עבריין המין המורשע המואשם בניסיון לבצע עבירות מין בילדים בקדימה
שי איתי אמיר, עבריין המין המורשע המואשם בניסיון לבצע עבירות מין בילדים בקדימה
שי איתי אמיר ב-2019
(צילום: גליה ד.)
באישום השני נטען נגדו כי פגש את הילד בן ה-10 הלומד בחינוך המיוחד והתחזה לאדם בשם "יוסף" שעובד במשרד הבריאות. הוא הוביל את הילד למבנה נטוש והורה לו לחשוף את איבר מינו, כדי שיראה לו "היכן חותכים לתינוק בברית המילה". הילד סירב ואמיר הורה לו להוריד את מכנסיו ותחתוניו. כשסירב הילד שוב, הושיט יד לגעת באיבר מינו ולהוריד מכנסיו ותחתוניו של הילד - אך זה נמלט.
לאחר שהילד בן ה-10 נמלט הוא סיפר מתנשף ונסער להוריו כי עבריין המין "לקח אותי למקום נטוש. ליטף אותי, ביקש ממני שאראה לו את הבולבול וניסה לגעת בי. ברחתי." אמו אמרה בעבר ל-ynet: "הגבר הזה כבר ביצע מעשים דומים בעבר בילד וקיבל עבודות שירות. צריך לסרס אותו להכניס אותו להרבה שנים בכלא. מאז האירוע הילד שלי מתנהג אחרת".
בגזר הדין קבעה השופטת הדס רוזנברג שיינרט כי "בחינה של נסיבות ביצוע העבירות מצביעה על פגיעה ממשית ומהותית בערכים המוגנים. חומרת המעשים היא לא רק בגלל הניסיון לביצוע מעשה מגונה של ממש, אלא מדרכי הערמה והתחבולה, על מנת להוביל שני קטינים זרים לו לחלוטין למקומות מבודדים, כדי שיהיו נתונים לגחמותיו המיניות".
השופטת הוסיפה: "העבירות נגועות בכיעור רב ובוטה נוכח העובדה שבוצעו באותה שיטה, לאחר מחשבה ותכנון, תוך שהנאשם בוחר את קורבנותיו הצעירים, בהיותם לבד, ומנצל את פערי הכוחות הניכרים בינו לבינם".
בנוסף למאסר בפועל גזרה עליו השופטת 10 חודשים מאסר בפועל ופיצוי בסך 15 אלף שקלים לשני הילדים. אמיר הגיש ערעור לבית משפט המחוזי בלוד על כך שלא אפשרו לו לחזור מהודאתו ועל העונש, אך הערעור נדחה.
אמו של הילד בן ה-10 אמרה היום כי העונש מקל מדי: "שירקב בכלא. שנה וחצי בכלא זה לא מספיק. מדובר בפדופיל סדרתי שכבר 'התעסק' עם ילדים בעבר, שהורשע וקיבל עונש מאסר, ערער ולבסוף ריצה עבודות שירות".
לדבריה הפרקליטות התרשלה: "לא היה שום פיקוח על פדופיל עם רמת מסוכנות מינית גבוהה ובעקבות המחדל הוא עשה זאת שוב. חבל שבתי המשפט מקלים בעונשם של פדופילים, כאשר גזר דינם מוות, בדיוק כמו שהם רוצחים את הנשמות הטהורות של ילדים שנפגעו. ומסכנים את הילדים של כולנו. בטח בעוד שנה ועדת שחרורים תוריד שליש ממאסרו והוא ישתחרר".
"הבן שלי עדיין בטראומה ונזקק לטיפולים כאשר אף אחד לא יודע מה הנזק לטווח ארוך, והתמודדות שלנו בכלל לא קלה", סיפרה בכאב האם. "מקווה שיירקב בכלא, אבל העובדה שתקף מינית שוב ילדים לאחר שהורשע בעבר, מוכיחה שבית משפט לא מרתיע אותו ואני חוששת שלאחר שהוא ישוחרר הוא שוב יתקוף מינית ילדים. סיפרתי לבן שהוא נכנס לכלא והוא השיב שמאז האירוע הוא חושש מגברים מבוגרים אפילו ממורים".
בחודש יוני 2019, פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" על מחדל הפרקליטות שאפשר למעשה לנאשם לבצע את העבירות החדשות שבהן הוא מואשם, על אף שהורשע בעבר בעבירת מין בילד. הערכת המסוכנות שלו קבעה שיש לפקח עליו כדי למנוע ממנו לתקוף שוב – אך המידע לא הועבר ליחידה המפקחת. הוא נותר משוחרר ללא כל תנאים מגבילים – ותקף שוב, בדיוק באותה שיטה.