ההתרעה על שריפה, בזמן נאום חיות
(צילום: אביהו שפירא)

נשיאת בית המשפט אסתר חיות ושר המשפטים יריב לוין, שנמצאים כבר חודשים ארוכים בעימות על רקע הניסיון לקדם את המהפכה המשפטית, הגיעו הבוקר (חמישי) לקצרין כדי לחנוך את היכל המשפט החדש ביישוב - אבל נאומה של חיות הופסק, ולא עקב מחאה. זו הייתה הופעה פומבית ראשונה של השניים מאז שלוין נכנס לתפקיד.
2 צפייה בגלריה
טקס חנוכת בית משפט השלום ב קצרין
טקס חנוכת בית משפט השלום ב קצרין
הופעה פומבית ראשונה של השניים מאז כינון הממשלה. לוין וחיות, הבוקר
(צילום: אביהו שפירא)
בזמן הנאום נשמעה "התרעה על שריפה בבניין", וקריאה להתפנות במקום. תוך זמן קצר התברר כי מדובר בהתרעת שווא. חיות הפסיקה לזמן קצר את נאומה, אבל היא ויתר הנוכחים לא התפנו מהמקום. "מישהו כנראה עשה פה טוסט", העריך בצחוק אחד הנוכחים.
בנאום שנשאה אמרה נשיאת העליון חיות: "הצבנו לעצמנו לקדם את הנגישות לבתי המשפט ברחבי הארץ ולאפשר לתושבים לקבל שירות משפטי בתנאים הולמים. היום ניתן לברך על הגשמת החזון המשותף הזה. אני מקווה מאוד שגם בשנים הבאות תוכל הנהלת בתי המשפט לקדם את הפרויקטים לטובת השופטים, העובדים וציבור המתדיינים כולו".
שר המשפטים יריב לוין עלה לנאום גם הוא, בזמן שקריאות "בושה" נשמעו מהמפגינים נגד המהפכה המשפטית מחוץ להיכל. "עבורי זו סגירת מעגל - הייתה לי זכות במשך שנים להוביל בכנסת, ביחד עם ראשי ההתיישבות בגולן, את המאבק להבטיח שהגולן יישאר חלק בל מנותק ממדינת ישראל. היום אנחנו מוסיפים עוד נדבך לחיזוק הגולן בחניכת המבנה היפה הזה".
עם תופים וזמבורות: ההפגנה נגד השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בחיפה, הבוקר
(צילום: ליאור אל-חי)

2 צפייה בגלריה
מפגינים ממתינים לשרה עידית סילמן שמגיעה לכנס באוניברסיטת חיפה.
מפגינים ממתינים לשרה עידית סילמן שמגיעה לכנס באוניברסיטת חיפה.
המפגינים ממתינים לסילמן מחוץ לאולם באוניברסיטת חיפה, הבוקר
(ליאור אל-חי)
במקביל, עשרות רבות של מפגינים נגד המהפכה המשפטית המתינו לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, שהשתתפה בכנס בנושא "הים העמוק, שמירת טבע, מחקר וחדשנות" שמתקיים באוניברסיטת חיפה. שעה לפני הגעת השרה כבר המתינו לה המפגינים מחוץ לאודיטוריום "ספדיה" באוניברסיטה, כשהם חמושים במשרוקיות, זמבורות ותופים. בנוסף הם נשאו שלטים בגנות השרה והממשלה.
בעת הגעתה היא הוברחה דרך דלת אחורית לאולם שבו התקיים הכנס, אך רעש המפגינים והשריקות נשמעו היטב גם באולם. "אני מתנצלת על הרעש", אמרה סילמן בפתח דבריה לנוכחים כשנשאה דברים. מיד לאחר מכן צעקו לה שניים מהנוכחים באולם "בושה, בושה". מאבטחים ניגשו אליהם כדי להרגיע אותם. "זה בסדר להפגין, לכל אדם הזכות להביע את דעתו", אמרה השרה סילמן.
כרבע שעה לאחר סיום נאומה יצאה השרה מהאולם. כוח גדול של שוטרים ומאבטחים גונן עליה מפני המפגינים שהקיפו אותה וצעדו עמה עד לרכב. במהלך היציאה חלק מהשוטרים נקטו באלימות ודחפו מפגינים. אחד מהם הדף בברוטאליות צלם עיתונות שהועף על המדרכה בחוזקה ונחבל באורח קל. מצלמתו נפגעה.