חשש שהמהפכה המשפטית תקרע את ארגון הביון הישראלי: ראש המוסד דדי ברנע כינס אתמול (ראשון) את עובדי הארגון לדיון חירום כדי להרגיע את הרוחות, ולהבטיח ש"למרות המשבר שיש בחוץ נמשיך לעבוד כתף אל כתף במשימות שלנו".
סיכום הדרמה בכנסת היום

1 צפייה בגלריה
ראש המוסד ברנע. "נפעל בהתאם לייעוץ המשפטי"
ראש המוסד ברנע. "נפעל בהתאם לייעוץ המשפטי"
ראש המוסד ברנע. "נפעל בהתאם לייעוץ המשפטי"
(צילום: רועי אברהם, לע"מ)
את הכינוס יזם ראש המוסד בעצמו, אך לדברי עובדים בארגון הוא עשה זאת בגלל שהרוחות סערו ושעובדים דרשו לדון בהשלכות החקיקה. התוכנית "עובדה" חשפה בחשבון הטוויטר שלה כי ברנע אמר לעובדים ש"אם המצב יגיע למשבר חוקתי אהיה בצד הנכון, אבל כרגע זו לא העת".
עוד נודע שראש המוסד אמר לעובדי הארגון כי "אנחנו משרתים מדינה דמוקרטית. אנחנו לא נמצאים במשבר חוקתי, ואם ניקלע למצב כזה ונידרש, אז נפעל בהתאם לייעוץ המשפטי שלנו. אבל אנחנו לא שם".
למרות המהפכה המשפטית, המוסד שומר על יציבות. עד היום לא נמסר אף מכתב התפטרות מצד מי מהעובדים, וגם לא נרשמו איומים בהתפטרות. המדיניות של ברנע היא לעודד שיתוף ושיח, ולא מדיניות של השתקה. לצד זאת, המוסד מאפשר לעובדיו להשתתף במחאות נגד המהפכה המשפטית, למעט עובדים המכהנים בתפקידים בכירים.
גם בחודש מרץ, אחרי ההכרזה שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו שבה הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, כינס ברנע את עובדי הארגון.
משרד ראש הממשלה מסר בתגובה בשם המוסד: "הבוקר קיים ראש המוסד דדי ברנע ביוזמתו כינוס לכל מפקדי ועובדי הארגון, על רקע האירועים האחרונים במדינה. מטרת הכינוס בראש ובראשונה היא לחזק את הלכידות בתוך הארגון ולהבטיח כי המוסד ואנשיו ימשיכו לפעול שכם אל שכם בנחישות, כארגון ממלכתי המחויב לביטחונה של מדינת ישראל, במיוחד בימים אלה שבהם למוסד מבצעים משמעותיים וקריטיים לביטחון המדינה".