2 צפייה בגלריה
התנועה זורמת באיילון בזמן הסגר השלישי
התנועה זורמת באיילון בזמן הסגר השלישי
התנועה באיילון בזמן הסגר השלישי
(צילום: נדב אבס)
הממשלה ממשיכה להתעקש על שמירת השגרה ככל שניתן למרות נתוני התחלואה, אך נתוני הנסועה בכבישים מראים כי היקף הפעילות ברחבי הארץ מזכיר יותר את הסגר השלישי מאשר את ימי השגרה.
בנתיבי איילון, הכביש העמוס בישראל שבו עוברים בשגרה מדי יום יותר מ-850 אלף כלי רכב, עוברים בימים האחרונים כבר פחות מ-550 אלף. למעשה, מספר המכוניות שנוסעות בו כעת כבר זהה לזה שתועד בימי הסגר השלישי, בתחילת 2021, שאופיין בתנועה חופשית יותר משני הסגרים הראשונים. מדובר על ירידה של כ-33% בהיקף התנועה מזו שנרשמה בימי שגרת הקורונה, בין יוני לנובמבר.
2 צפייה בגלריה
פקקים בנתיבי איילון
פקקים בנתיבי איילון
פקקים בנתיבי איילון בימי שגרה
(צילום: מוטי קמחי)
עיקר הירידה בתנועה מורגשת בשעות העומס הקלאסיות, בשעות הבוקר (7:00-9:00), ואחר הצהרים (16:00-19:00), כאשר המעבר לעבודה מהבית אינו מונע מהעובדים לצאת מהבית לסידורים שונים במהלך היום.
ויש גם יתרונות למי שכן ממשיך לנסוע: בשבועיים האחרונים, נרשמה עליה משמעותית במהירות הנסיעה, כך לדוגמה: בשעות השיא בבוקר מהירות הנסיעה בקטע שבין חולון למחלף השלום הגיעה לכ-70 קמ"ש, לעומת כ-15 קמ"ש בשגרה.
מנכ"ל מד"א: יותר ב-10% מהנבדקים חיוביים באנטיגן - זה מדאיג
(צילום: ניצן דרור, ירון ברנר)

גם לפי נתוני אפליקציית הניווט waze שיעור התנועה כעת דומה לזה שנרשם בימי הסגר השלישי, אם כי הפער משתנה מעיר לעיר. בבאר שבע ובירושלים שיעור התנועה גבוה יותר, בראשון לציון ובחיפה דומה, ואילו בתל אביב נמוך יותר.
לפי חברת נתיבי ישראל, בכבישים אחרים הירידה בכמות התנועה קטנה יותר, אך גם בהם מתחילה להתקרב לימי הסגרים הרשמיים.
בבדיקה המתבססת על נתוני כביש 531 המרכזי בשרון - אחד הכבישים הבין עירוניים הבודדים שהתנועה בהם מנוטרת על בסיס יומי - עולה כי התנועה כעת נמוכה ב-30% מזו שבימי שגרה, וגבוהה רק ב-6.8% מזו שנמדדה בימי הגל הרביעי, בקיץ האחרון, וב-15% בלבד מזו שנמדדה בימי הסגר השלישי, האחרון שכלל הטלת הגבלות תנועה של ממש.

כמחצית מהחולים הקשים בשבוע האחרון שוחררו - או שמצבם התייצב

כמחצית מחולי הקורונה שאושפזו בשבוע האחרון במצב קשה שוחררו – או שמצבם התייצב. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהועברו לבקשת ynet. על פי הנתונים, מיום רביעי שעבר ועד אתמול נקלטו בסך הכל 303 חולים במצב קשה במחלקות הקורונה בבתי החולים. מתוכם, מצבם של 74 השתפר ומצבם של 67 התייצב והם שוחררו לביתם או הועברו להמשך טיפול במוסדות גריאטריים.
(צילום: ירון ברנר)

במערכת הבריאות מבהירים כי עוד מוקדם בשלב זה לקבוע האם משך האשפוז בגל האומיקרון קצר יותר, אך טוענים שהאשפוזים עצמם נחשבים לקלים יותר, מצריכים פחות הנשמה ונוטים פחות לסיבוכים.
משרד הבריאות מסר הבוקר כי אתמול, ביממה השנייה ברציפות, אובחנו יותר מ-40 אלף חיוביים לקורונה. בסך הכול אובחנו 43,915 חיוביים לנגיף בכ-362 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 12.09%. מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 2.02, והדבר מעיד התפשטות נרחבת מאוד של המגפה. מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, פרופ' ערן סגל, טען הבוקר באולפן ynet כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה - וככל הנראה ישנם יותר מ-100 אלף מאומתים ביום.