בני משפחתו של אפרים ארנון ז"ל במחאה מחוץ לבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

בבית המשפט המחוזי בחיפה נפתח היום (שני) שלב ההוכחות במשפטו של דוד אבו עזיז (63) מנשר, המואשם ברציחתו של עו''ד אפרים ארנון (71) ז''ל, תושב נשר, בחודש מרץ שעבר, על רקע מקצועו.
עדת התביעה הראשונה שהעידה לפני הרכב השופטים בראשותו של אב בית הדין השופט אבי לוי, הייתה רות ארנון (72), אלמנתו של ארנון, שתיארה בקול רועד את בוקר הרצח שאירע בעת שיצאה מהבית לצדו. האישה היא למעשה עדת הראייה היחידה לרצח.
4 צפייה בגלריה
דוד אבו עזיז הנאשם משמאל עם סנגורו
דוד אבו עזיז הנאשם משמאל עם סנגורו
הנאשם דוד אבו עזיז (משמאל) עם סנגורו
(צילום: ליאור אל-חי)
4 צפייה בגלריה
תחילת שלב ההוכחות במשפטו של דוד אבו עזיז המואשם ברצח עו''ד אפרים ארנון ז''ל
תחילת שלב ההוכחות במשפטו של דוד אבו עזיז המואשם ברצח עו''ד אפרים ארנון ז''ל
(צילום: ליאור אל-חי)
4 צפייה בגלריה
באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה
עו"ד אפרים ארנון ז"ל
(צילום רפרודוקציה: ליאור אל-חי)
"הכרתי את בעלי 48 שנה", סיפרה האלמנה לשאלותיה של התובעים שלי זאבי וצחי נמירובסקי מפרקליטות מחוז חיפה, "בעלי עבד עשרות שנים במשרד עורכי דין אותו ניהל. גרנו בנשר במתחם מוקף בגדר. חצר גדולה למעלה וחצר למטה. זה היה יום רביעי, יצאנו בשעה שש וחצי בבוקר מהבית. ליוויתי את בעלי החוצה דרך הדלת, אז באו לפנינו שתי דמויות עם מסכות קורונה בצבע תכלת על הפנים. הם לבשו מעיל דובון צבאי. הבנתי שקורה משהו נורא".
"הם מיד התחילו לדקור אותו. הוא נפל והם המשיכו לדקור אותו ביחד. לא שמעתי הגה, לא ממנו ולא מהשניים האלה. צרחתי עליהם: 'תעופו מכאן, די, די'. קראתי לחתן שלי ולנכד שלי שמתגוררים בית ליד. צעקתי להם: 'די, תעופו', והם המשיכו לדקור אותו שוב ושוב. צרחתי כל הזמן בהיסטריה. אף אחד לא שמע אותי. בשלב מסוים הבת שלי באה ושאלה 'מה קרה אמא?' צעקתי: 'הם דוקרים את אבא, הם רוצחים את אבא'".
4 צפייה בגלריה
קרובת משפחה מנקה את כתמי דמו של עורך הדין אפרים ארנון
קרובת משפחה מנקה את כתמי דמו של עורך הדין אפרים ארנון
זירת הרצח בנשר
(צילום: ליאור אל-חי)
"בעלי היה מוטל שם עם כל הדם, עם כל הפצעים שלו", הוסיפה האלמנה בקול נרגש, "ראיתי את הכול מול העיניים. הוא שכב על המדרגות. זה מה שראיתי במו עיניי. שני אנשים דוקרים אותו שוב ושוב". אז הדגימה ארנון בידיה את אופן הדקירות.
"בדקירה הראשון בעלי עוד עמד אבל אחר כך הוא נפל על המדרגות. והם המשיכו לדקור אותו בלי הפסקה. לא היה נראה לי שהם באו לגנוב משהו. הם בכלל לא נכנסו הביתה. הם דקרו אותו מלא פעמים. עשרות דקירות. זה לקח שניות והם נעלמו לי מהעיניים"
האלמנה הישירה מבט לעבר הנאשם שהביט לעברה בפנים חתומות, ואמרה, "הם לא ליטפו אותו, הם לא ליטפו אותו. הם דקרו אותו בלי רחמים".

הנאשם כבר ריצה מאסר על רצח

הרצח התרחש ב-24 במרץ 2021. בכתב האישום נטען כי הנאשם ואדם נוסף שהיה אתו ארבו בחצר הבית. מיד כאשר ראו את עו"ד ארנון החלו השניים לדקור אותו פעם אחר פעם, באכזריות רבה, לעיני אשתו שצעקה לעברם להרפות ממנו, ואף ניסתה להיאבק איתם. עו"ד ארנון, אב לילדים וסב לנכדים, נדקר 37 פעם בפלג גופו העליון. החשודים נמלטו מן המקום כשהם מותירים אותו ללא רוח חיים.
אבו עזיז, בעל עבר פלילי שאף ריצה בעבר עונש מאסר בגין רצח שביצע בעיר מגוריו, ושוחרר לאחר קציבת עונשו, נעצר מספר ימים לאחר רצח ארנון.
בכתב האישום נטען כי הרקע לרצח היו הליכים משפטיים שניהל המנוח, שבמסגרת עבודתו כעורך דין פעל לסילוק ידו של הנאשם משטחי מקרקעין במתחם תעשייה בנשר. אז גמלה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוח.
לפני תחילת המשפט, קיימו בני משפחה וחברים הפגנה בכניסה להיכל המשפט בחיפה. בהפגנה נטלו חלק אנשי מטה המאבק "דורשים הגנה לעורכי הדין", עו"ד ארקדי אליגולאשוילי, עו"ד הדס ארנון-שרעבי ועו"ד צ'רלי אלימלך.
"עו"ד אפרים ארנון ז"ל, הוא חלל מערכת המשפט. אנו קוראים למגר את האלימות נגד עורכי הדין. אנו חיים במציאות בלתי נסבלת בה עורכי הדין חשופים במסגרת עבודתם לאיומים והתקפות כל העת".