בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) 14 שנות מאסר על איאנאו טאקלה (56) מפתח תקווה, שניסה לרצוח את אשתו במאי 2022 עם גרזן ופצע אותה בדירתם בעיר. כמו כן הוטלו עליו פיצויים בסך 80 אלף שקלים.
מכתב האישום שבוא הורשע עלה כי הוא תקף את זוגתו במכות גרזן, חנק את צווארה, היכה אותה ובעט בה, גרם לה לחבלות חמורות ופצע את אחת מהילדות שלהם, שניסתה להגן עליה - תושיית בנותיהם שנאבקו באב וגוננו בגופן על אימם - הצילה את חייה.
2 צפייה בגלריה
רחוב מחנה יהודה בפתח תקווה
רחוב מחנה יהודה בפתח תקווה
מקום התקיפה בפתח תקווה
טאקלה ואשתו היו נשואים 35 שנים, ועלו לישראל לפני 15 שנים. יש להם חמישה ילדים ובזמן ניסיון הרצח הם התגוררו עם שלוש בנותיהם בפתח תקווה. לפי האישום, ביום שישי אחר הצהריים, ב-27 במאי 2022, בני הזוג התווכחו, טאקלה כעס ואיים על זוגתו שיהרוג אותה. בשל החשש מאיומיו, היא לא ישנה באותו הלילה בחדרם, אלא בחדר אחר בדירה, עם אחת מבנותיה ונכדה.ּ
אז החליט הנאשם לרצוח אותה. למחרת בבוקר נכנסה האישה לחדר האמבטיה לשטוף את פניה. הוא נכנס בעקבותיה כשבידו גרזן אותו דחף והפיל אותה, ובעודה צורחת כדי להזעיק את הבנות לעזרתה, הוא הניף את הגרזן והנחית אותו בחוזקה על זרועה כשהיא שרועה על הרצפה. המתלוננת צעקה לבנותיה שאביהן הורג אותה, והן מיהרו למקום וראו אותה כשהיא מדממת.
טאקלה הוסיף והיכה בגרזן בחלקו העליון של עורף האישה בכוונה להרוג אותה, והבנות נאבקו בו כדי לסייע לאימן, כשהן מתחננות אליו שיחדל ממעשיו. לבסוף הצליחה אחת הבנות ליטול את הגרזן מידו של האב ולמסור אותו לבת אחרת, שרצה אל מחוץ לדירה וזעקה לעזרת השכנים.
אביהן, המשיך להכות את אימן ולבעוט בה, אז אחת הבנות נשכבה עליה בניסיון לחצוץ בינה לבינו, אך הוא משך בשיערה של הבת והיכה בפניה, כדי להזיז אותה. אז שלח האב את ידו, לפת את צווארה של אשתו, שהכרתה כבר הייתה מעורפלת, והחל לחנוק אותה. הבת המשיכה להיאבק באביה ולהדוף אותו עד שיצא מחוץ לחדר האמבטיה, ונעלה את הדלת כשהיא ואימה בפנים, בעוד האב מנסה לפתוח את הדלת כדי להיכנס לרצוח את אשתו.
2 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד
( צילום: נדב אבס)
טאקלה פנה אז לדלת הדירה ונעל אותה, אך פתח אותה לאחר ששכנים דפקו עליה. הוא הבין שהמשטרה הוזעקה ובדרכה לדירה והחליף את בגדיו שדם האישה הכתים אותם. כשהגיעו השוטרים לדירה, היו בה השכנים, האב שישב בסלון, והאם והבת שהיו נעולות בחדר האמבטיה.
במרץ השנה הוא הורשע בניסיון הרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ופציעה. השופט עידו דוריאן גמליאל כתב את פסק הדין, שאליו הצטרפו הדס רוזנברג שיינרט וחגי הטרסי: "הנזקים הפיזיים שגרם הנאשם למתלוננת והצריכו את אשפוזה למשך שלושה ימים. ככל הידוע, המתלוננת אינה סובלת מפגיעות פיזיות נמשכות, אך פוטנציאל הנזק חמור מאוד, לנוכח נחישות הנאשם להשלים את מעשה ההמתה ונכונותו להשתמש בכלי-משחית שפגיעתו רבה. הנזק הפיזי שנגרם לבת לא היה משמעותי או מתמיד".
עוד כתה השופט: "שיוויתי בנפשי את מצוקת המתלוננת, כאביה ובהלתה, בעת המעשה ולאחריו, וגם את אלו של בתה; סברתי כי יש לראות בסיבת המעשה נסיבה מחמירה. הנאשם לא נטל אחריות למעשיו אותם הכחיש כליל בגרסאותיו השונות והסותרות (למעט הודאה בפציעתה של הבת), ולא הראה כל צורך או נכונות לטיפול משקם מכל סוג".