בניגוד להסכם הקואליציוני: לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (חמישי) כי בעקבות פניית נתניהו אל נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, היא הסכימה לסיים את תפקידה עם תום קדנציה בת שלוש שנים ולפנות את מקומה, בהתאם לדרישתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
איתמר בן גביר וקטי פרי בביקור במתקן כליאה
(צילום: דוברות שב"ס)
"טובת המדינה הייתה לנגד עיניי בהחלטה שלי", אמרה פרי, "זה על דעתי ובהסכמתי המלאה. אנחנו בימי מלחמה וכל יום יש בשורות קשות, זה הזמן לחשוב על טובת הארגון. אחרי 36 שנים אני אסיים את תפקידי".
לפני כשבועיים הודיע בן גביר לפרי כי כהונתה לא תוארך, ובכך פעל בניגוד להסכם הקואליציוני של נתניהו וגנץ עם כניסת המחנה הממלכתי לממשלה בתחילת המלחמה, שלפיו לא יתבצעו מינויים חדשים בתקופת המלחמה. פרי ביקשה להישאר בתפקידה עד תום מצב החירום אולם בן גביר לא נעתר. בין השניים נוצר עימות ובו פרי כינתה את השר "חסר אחריות".
לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, נתניהו ביקש לפעול על מנת לשמור על הארגון ועל האינטרס הלאומי של המדינה. בנוסף ביקש מהנציבה לתת מנסיונה ולסייע לממלא המקום המועמד מטעם השר, בביצוע הליך חפיפה מקצועי. פרי מסרה כי כשם שראתה את טובת המדינה לאורך כל שירותה, היא הביעה את נכונותה לסיים את תפקידה בתום קדנציה מלאה של שלוש שנים בהן שירתה בתפקיד. נתניהו הודה לה על 36 שנות שירות ואיחל לה הצלחה בהמשך הדרך.
ל-ynet נודע כי המועמד המוביל להחליף את פרי בתפקיד הוא המזכיר הביטחוני של בן גביר, ניצב קובי יעקובי. בשלב ראשון צפוי יעקובי להיכנס לתפקיד ממלא מקום נציב שב"ס, ובשלב מאוחר יותר להתמנות לתפקיד באופן רשמי. בשנה שעברה מונה יעקובי לתפקיד המזכיר הביטחוני של בן גביר לאחר שכיהן כמפקד מרחב ציון במחוז ירושלים. הוא הועלה לדרגת ניצב והחליף את ניצב (בדימוס) אלי כזרי, ששימש בתפקיד זה טרם כניסתו.
בשירות בתי הסוהר העריכו כי בן גביר ופרי לא יכלו להמשיך לעבוד ביחד - גם אם הממשלה לא תאשר את מינויו של ניצב קובי יעקובי לממלא מקומה. "הרפש בין הנציבה לשר הממונה עליה הגיע לשיא, ולא משנה מה כבר יקרה בממשלה בכיפופי הידיים בין גנץ לבן גביר, היא לא יכולה להמשיך לעבוד איתו יום אחד יותר מהקדנציה שלה", אמר בכיר לשעבר בשב"ס.