מטה משפחות החטופים קיים הערב (שבת) עצרת לציון 260 ימים שעברו מאז שנחטפו לשבי החמאס. מהמטה נמסר כי "120 חטופים וחטופות, אלפי משפחות ומדינה שלמה נשארו באותו יום שחור. עד שכל החטופים יחזרו, החיים לבתיהם ולמשפחותיהם והחללים לקבורה ראויה בארצם, לא נוכל להתחיל את השיקום ולעבור ליום הבא. אסור לפספס את העסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".
הוריה נעמה לוי בעצרת החטופים
(צילום: SATVIEW)

יעלה דוד, אחותו של אביתר דוד, אמרה על הבמה: "זוכרים איך הרגשנו באותה שבת כשחולצו 4 חטופים, זוכרים איך החיים חזרו לרגע? אנשים בכו מהתרגשות כאילו הם מכירים את אותם חטופים שחזרו, האם התחושה הזו שווה לעוד גופה של מחבל? אני מנחשת שרובכם הגדול יבחר שוב ושוב 120 פעמים להרגיש את השמחה באותה שבת כשחזרו 4 החטופים - זה ניצחון אמיתי. אביתרי, אם אתה איכשהו שומע אותי כנראה ומרגיש לי שכן, אני מתגעגעת אליך ברמות ומאז ערב שבועות עוד יותר. אמא, אבא, עילאי ואני אוהבים אותך ויודעים כמה אתה חזק בגוף ובנפש. אנחנו לא עוצרים לרגע אני נשבעת לך ואנחנו עושים הכל כדי להחזיר אותך אלינו ועוד טיפה נתחבק שוב באמת".
אמא של החטופה נעמה לוי: "היום אני לא רוצה לנאום בכיכר, אני רוצה רק לברך את נעמה, לדבר אלייך נעמה ואולי תוכלי לשמוע והלוואי שזה יגיע אלייך. נעמונת, הכל עומד במקום והזמן ממשיך ללכת. הכל עומד במקום ומחכים לך, מחכים שיצילו אותך. הדברים שכתבתי לך ובירכתי אותך בבוקר יום הולדתך לפני שנה מחכים לך גם היום. את המילים האלו אשלח גם עכשיו: 'בוקר טוב נעמה שלי נסיכה שלי שאני הכי אוהבת בעולם מזל טוב ויום הולדת שמח וכל יום הוא היום שלך לזרוח. רגישות מדהימה לאחרים. רק שתמשיכי ותהיה עוד כזו מתוקה ומקסימה, אוהבת מאוד ותמיד שם עבורך, אמא'. היום אני מוסיפה ודורשת עבורך את הזכות הכי בסיסית שמגיעה לך: את החופש שלך, החופש שלך שנלקח לפני שמונה וחצי חודשים".
4 צפייה בגלריה
יוני לוי
יוני לוי
יוני לוי. "רוצים אותך בבית איתנו"
(צילום: דוברות מטה משפחות החטופים)
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
הפגנה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
הפגנה למען החטופים. קוראים לעסקה
(צילום: מאיר תורג'מן)
אביה דיבר אחריה: "נוני שלי, תראי כמה אנשים באו לכבוד יום ההולדת שלך. כמה אנשים. 20 זה מספר יפה. צעיר כזה, מלא תקווה, מלא עתיד, מספר של נעורים, ואור, ושמחה, ותחילת המסע של החיים. ואת נוני שלי, כולך אור ושמחה. אני נזכר בצחוק שלך. ויכול לשמוע את הקול שלך ומדמיין מה היית עושה בדיוק היום. היינו מכינים לך שולחן עם מלא ממתקים ובלונים ומתנות כמו כל שנה. כמה היום הזה היה יכול להיות מאושר. במקום זה את שם. בחושך, כבר 260 ימים. ואנחנו עומדים כאן, עשרות אלפי אנשים עם בלונים צהובים. צבע המאבק לשחרור שלך ולשחרור יתר החטופים. לממתקים אין טעם, ולמתנות אין חשק. כל מה שאנחנו רוצים זה אותך פה איתנו בבית. צריך להגיד ביושר - 120 חטופים יחזרו הביתה רק בעסקה. נכון, זה לא קל. אבל תנסו לדמיין איזה ניצחון זה יהיה. לראות את כולם בבית. איזה ניצחון".
בהמשך פנה לראש הממשלה: "אני רוצה לומר לך אדוני רה"מ: ניצחון במלחמה הוא לא רק ניצחון בקרבות צבאיים ולא רק שימור הקואליציה בכל מחיר. אני פונה אליך מכאן אדוני רה"מ מעל הבמה הזו ביום ההולדת ה-20 של ביתי נעמה החטופה בעזה כבר 260 יום ואני דורש ממך ואהבת לרעך כמוך. תאהב את נעמה שלי כמוך. תדאג לבת שלי ולכל החטופות והחטופים בדיוק כמו שאתה אוהב ודואג לעצמך אבל בדיוק כמו שאתה אוהב ודואג לעצמך. תחזיר לי את הילדה הביתה".
שורדת השבי שני גורן
(צילום: דוברות מטה משפחות החטופים)

זוכה פרס ישראל, אסא כשר, קרא בכעס על הבמה: "אני רוצה לומר: די, באו מים עד נפש. 120 אנשים 260 ימים. מי שלא יודע להחזיר אותם שיזוז הצידה ונציב במקומו מישהו שיודע. מישהו שלא רוצה להחזיר אותם שיעוף מפה. ביסוד כל המאמצים שלנו להחזיר את החטופים החללים הביתה עומד רעיון מספר אחת של המדינה הדמוקרטית - מדינה זו עומדת על ערך כבוד האדם וחיי אדם. בכל מקום שיש סכנה לחיי אדם לחיי האזרחים לחיילים שם המדינה צריכה להיות כדי להגן עליהם מפני הסכנה. אין אנשים בסכנה גדולה יותר מן החטופים והחטופות. סכנתם קיצונית ומיידית והיא לא מטופלת. אני לא רוצה אחדות עם מי שמפריע לנו להחזיר אותם. אני כן רוצה לכידות. כשאנחנו חושבים על 4 החיילים שנכנסים לטנק הם המודל שלנו. הם לא יודעים האחד על השני מי הוא, איפה הוא גר ולמי הוא מצביע. הם יודעים לעבוד יחד להשיג את משימתם על תשתית של סכנה מיידית וקיומית. אם אחד מהם לא יפעל כמו שצריך כולם יהיו בסכנה. עליהם להביא זאת בחשבון תמיד".
4 צפייה בגלריה
העצרת בכיכר החטופים בתל אביב ביום ה-260 למלחמה
העצרת בכיכר החטופים בתל אביב ביום ה-260 למלחמה
המשתתפים בעצרת למען החטופים
( צילום: ליאת זהר)
שורדת השבי שני גורן שנחטפה מקיבוץ ניר עוז ושוחררה משבי החמאס לאחר 55 ימים, אמרה: "חזרתי בפעימה האחרונה של העסקה הקודמת אחרי שהוחזקתי בת ערובה בשבי החמאס 55 ימים. מאז עברו 8 חודשים כמעט. אנשים שואלים אותי מה שלומי ואם אני מצליחה לעבד את מה שעברתי. אז התשובה היא שאין לי אפשרות. כל יום כשאני קמה בבוקר אני עדיין מוחזקת בשבי כי עד שארבל יהוד, וכולם לא יחזרו הביתה, אין אפשרות בכלל לדבר על שיקום והמשכיות. תחזירו אותה הביתה. את כולם. עכשיו!"
מוקדם יותר הערב נשאו חלק מבני משפחות החטופים הצהרה בה הם הטיחו ביקורת קשה בראש הממשלה נתניהו ובממשלה על כך שהם לא מקדמים את העסקה לשחרורם. עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר, אמרה בהצהרה: "כל עוד נתניהו חש יציב על כיסאו – לא תהיה עסקה, לא יהיה פתרון לצפון ולא יהיה פתרון למדינה. נתניהו מפקיר ומחריב בכל דקה שהוא על ההגה. ולכן, הציבור כולו חייב להתגייס בדחיפות להפלת נתניהו וממשלתו. לא תהיה עסקה ולא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול".
4 צפייה בגלריה
צעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי
צעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי
צעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי
(צילום: פאולינה פטימר)
היא קראה לחברי הקואליציה: "המדינה נשרפת והחטופים נמקים, זו האחריות שלכם לעצור את הקריסה לתהום, לפני שלא תהיה דרך חזרה. חברי האופוזיציה - זה הזמן שלכם לקרוא לעם ישראל לצאת בהמוניו, הגיע הזמן שתובילו אופוזיציה לוחמת ולא אופוזיציה אילמת. צאו לרחובות".
עוד לפני ההצהרה התאספו מאות אנשים בכיכר הבימה לצעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי שנחטפה מבסיס נחל עוז ונמצאת בשבי החמאס. נעמה תועדה בסרטון חטיפה קשה מ-7 באוקטובר כשהיא מובלת קשורה ופצועה לתוך רכב של חמאס. סרטון החטיפה זכה לתפוצה עולמית והפך לסמל של אלימות מינית של אנשי החמאס שביצעו את הטבח והחטיפות.