פעוט כבן שנתיים נספה בצהריים (ראשון) בשריפה שפרצה בדירה בכפר קאסם. צוותי כבאות והצלה מפתח תקווה הוזעקו למקום.
שריפה בדירה בכפר קאסם

בשעה 14:06 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על שריפה בדירה בכפר קאסם. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח על פעוט כבן שנתיים עם כוויות בגופו וללא סימני חיים - וקבעו את מותו. בנוסף, הם העניקו טיפול לשלושה ילדים במצב קל בהכרה מלאה.
פראמדיקית מד"א ענת גרנוט סיפרה: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שחילצו אלינו פעוט כבן שנתיים ללא דופק וללא נשימה עם כוויות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו. 3 ילדים נוספים שהיו בדירה חולצו ומצבם קל".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים בחמש השנים האחרונות (2018-2023) מתו 26 ילדים כתוצאה משריפה. 58% מהמקרים היו של ילדים מתחת לגיל 4. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון: "בכל שנה, עם הירידה בטמפרטורות, אנחנו רואים עליה בשריפות כתוצאה משימוש באמצעי חימום. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - אמצעי חימום בטוחים הם כאלה שאין בהם אש גלויה. אמצעי החימום הבטוחים ביותר הם מזגן ורדיאטור. מרחיקים מאמצעי החימום חפצים דליקים, כגון שמיכות, בגדים וכו'. גלאי עשן מציל חיים. הגלאי מתריע בזמן אמת על שריפה, וכך יכול לאפשר פינוי מהיר של הילדים וקריאה לכוחות כיבוי והצלה".