הזמין נשים לדירתו לפני יציאה למסיבה, סיפק להן סמים ואנס אותן: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על בנימין ופניש (59) מרמת גן 11 שנות מאסר בפועל, 27 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 160 אלף שקלים למתלוננות, בגין שני מעשי אונס במצב המונע התנגדות. ופניש הזמין כל אחת מהמתלוננות בנפרד לבלות איתו במסיבה בתל אביב. לפני היציאה למסיבה, הוא הזמין אותן לדירתו, שם השקה אותן במשקאות אלכוהוליים, סיפק להן סמים ואנס אותן.
1 צפייה בגלריה
קוקאין סם סמים אילוס אילוסטרציה
קוקאין סם סמים אילוס אילוסטרציה
הזמין נשים לביתו לפני יציאה למסיבה, סיפק להן אלכוהול וסמים - ואנס אותן. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי האישום, שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב לפני כחמש שנים, זמן קצר לאחר שהנאשם ופניש סיפק למתלוננות אלכוהול וסמים, הן הרגישו חולשה וערפול חושים, ובהיותן במצב המונע הסכמה - הוא אנס אותן. עוד נכתב באישום כי יום למחרת התעוררו המתלוננות כשגופן כואב והן לא זוכרת כלל את שאירע.
עו"ד יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב ציינה במסגרת הטיעונים לעונש כי "מידת הפגיעה בערכים המוגנים בשני האישומים קשה ביותר. העבירות בוצעו בבוטות ובאלימות, תוך גרימת חבלות למתלוננות, תוך ניצול חוסר האונים שלהם ותוך ביזוי פיזי ונפשי". לדבריה, "דגש מיוחד הושם על תחושת היעדר הידיעה על מה אירע באותו הלילה, ועל כך שפגיעה מינית המתרחשת במצב של ערפול חושים - היא בעלת השלכות קשות".
השופטת טלי חיימוביץ, שהציגה את גזר הדין לצד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א גלעד נויטל והשופטת לימור ביבי, ציינה בהכרעת הדין כי למרות שהנאשם זכר כל פרט ופרט מביקורי המתלוננות, הוא לא הצליח להסביר כיצד שיחה סתמית ללא אוריינטציה מינית עברה ליחסי מין. כמו כן, הוא לא הצליח להסביר כיצד בשלב מסוים של הערב זיכרונן של המתלוננות נקטע והן מתעוררות לאחר כמה שעות עם כאבים באיברי המין, וכשהוא נשאל על-ידן האם קיימו יחסי מין הוא מספר להן כמה הן נהנו.
ופניש הורשע כאמור בעבירות של אינוס בשני אישומים, והשופטת חיימוביץ קבעה כי "הוא ניצל לרעה את היכרותו עם הנפגעות שסמכו עליו והגיעו לביתו טרם יציאה למסיבה. בפרט ניצל לרעה את העובדה כי בשלב מסוים של הביקור בביתו אבדה הכרתן, או שהפכה למעורפלת, באופן שנשללה מהן היכולת להסכים או להתנגד למעשים שעשה בהן. בשלב זה, בהיעדר אפשרות לתת הסכמה למעשים - אנס אותן ואף גרם להן לחבלות".
עורכת הדין טלי גוטליב ניהלה את התיק עד לשלב הכרעת הדין, אך בשלב הטיעונים לעונש היא נבחרה לחברת כנסת והתיק עבר לעו"ד שי שורר ועו"ד איתי כהן. משורר נמסר כי "אנחנו לומדים את הכרעת הדין וחומר הראיות בתיק, זאת מאחר ונכנסו לייצוג בשלב הטיעונים לעונש. קיימים פערים בין הקביעות שבמסגרת הכרעת הדין לבין חומר הראיות. העונש מחמיר יתר על המידה, מבלי שניתן משקל לנסיבותיו האישיות של הנאשם. אנו מלאי אמונה כי במסגרת הערעור שיוגש לבית המשפט העליון התוצאה תשתנה".