הסייעות מ"המשפחתון של טולי" נכנסות לכלא נווה תרצה

"כל יום שבו מורחקת עוד מתעללת מהחברה - זהו יום מוצלח להורים ולילדים". שלוש מארבע הסייעות מ"המשפחתון של טולי" ברמלה, שהורשעו בהתעללות ב-26 תינוקות ופעוטות, החלו לרצות הבוקר (ראשון) את עונשן בכלא נווה תרצה בעיר. "הבטחתי לבן שלי לפני כמעט שלוש שנים שאני אלווה אותן לכלא על מה שהן עשו לו", סיפרה רוית ארמא, אם לפעוט במשפחתון שתיעדה את כניסת הסייעות בשערי בית הסוהר.
חודשיים אחרי שבית המשפט המחוזי בלוד גזר את עונשן של המתעללות מ"גן הזוועות", החלה רוחמה סעד (39) לרצות חמש שנות מאסר. נירית שוויד (48) תרצה מאסר של ארבע שנים וחצי, וננה (חני) צאצאשווילי (52) נשלחה לארבע שנות מאסר. בית המשפט העליון דחה בשבוע שעבר את ערעורה של אורלי שרגני (39), שגם היא הורשעה בהתעללות, והיא תחל לרצות מאסר של שלוש שנים וחצי בחודש יוני.
4 צפייה בגלריה
חני צאצאשווילי גננת מגן טולי נכנסת לכלא נווה תרצה
חני צאצאשווילי גננת מגן טולי נכנסת לכלא נווה תרצה
ננה (חני) צאצאשווילי בכניסה לכלא נווה תרצה
4 צפייה בגלריה
נירית שוויד גננת מגן טולי נכנסת לכלא נווה תרצה
נירית שוויד גננת מגן טולי נכנסת לכלא נווה תרצה
נירית שוויד
4 צפייה בגלריה
רוחמה סעד גננת מגן טולי נכנסת לכלא נווה תרצה
רוחמה סעד גננת מגן טולי נכנסת לכלא נווה תרצה
רוחמה סעד
"אלה שלוש שנים של מציאות בלתי נתפסת, התמודדות שלנו כמשפחה עם מציאות שלא הכרנו, והיום סוף סוף שלוש מהן נמצאות איפה שהן צריכות להיות", סיפרה רוית ארמא שהגיעה כאמור לכלא כדי לחזות מקרוב במתעללות נכנסות בשעריו. "היה לי חשוב לראות במו עיניי את שער המתכת נסגר מאחוריהן, ואפשר לומר שהמעגל שלנו מתחיל להיסגר".
בעלת הגן והגננת ליטל ברסי הודתה והורשעה ביוני בשנה שעברה בתקיפה ואי דיווח, ובקרוב יתקיים דיון בטיעונים לעונש שייגזר עליה. ברסי עודכנה כמה פעמים על-ידי הורי הפעוטות כי ילדיהם חוזרים הביתה עם סימני חבלה על גופם. היא הייתה עדה לאלימות מצד הסייעות ואף עודכנה בנעשה על-ידי סייעות אחרות. למרות זאת, לא עשתה דבר ולא דיווחה לאיש.
4 צפייה בגלריה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
ההתעללות נחשפה ביולי 2020, אז פורסמו סרטונים מתיעודי מעשי הסייעות ובכללן השלכת מגבונים על הילדים, הטחות, בעיטות לראש, מכות ועוד. מעשי ההתעללות התרחשו במהלך חודש אחד. לפי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד הסייעות במסגרת הסדר טיעון שנחתם עימן, הן תקפו 26 תינוקות ופעוטות בגילים שלושה חודשים עד שלוש שנים וחצי.
השופט עמי קובו ציין בגזר הדין של הסייעות שניתן בפברואר: "שוב אנחנו נחשפים לפגיעה בפעוטות. הנאשמות הורשעו בהתעללות ושורה ארוכה של מעשי אלימות, והודו בהסדר באישום מתוקן. המאשימה ביקשה שבע שנות מאסר לכל נאשמת, וההגנה ביקשה פחות".
לדבריו, "שרגני משכה את זרועו של פעוט בחוזקה והפילה אותו על המזרן, סעד השליכה חיתול מלוכלך ומגבונים ופגעה בפעוט, הטיחה סל בפעוט וסטרה בפניו בחזקה. שוויד הכתה בראשו של פעוט שרץ לעברה והשליכה לעברו מגבונים. יש מקרים שהסייעות הפיקו הנאה ממעשי האלימות".
השופט ציין כי "הנאשמות הביעו חרטה וצער. הן פגעו בגופם של הפעוטות, השפילו והטילו מורא ופחד והעמידו אותם בסיכון. הפעוטות חסרי הישע טרם למדו לבטא את עצמם ולתאר את הפגיעה בהם. הסייעות מעלו באמון ההורים שהפקידו את היקר להם מכל. התנהגות שיטתית ונמשכת, ולא מעידה חד-פעמית".
הוא הוסיף: "לא היה מי שיסייע לפעוטות ויחוס עליהם. חלקן היחסי של הסייעות אינו זהה, אבל לכולן חלק משמעותי בביצוע העבירות. כולן ביצעו בין חמש לשש עבירות התעללות. חלקה של סעד - החמור ביותר".
פברואר: גזר הדין לסייעות
(צילום: עידו ארז)

אלונה דניאל, ממטה המאבק למען הילדים, אמרה היום: "ביולי 2020 התגלו סרטוני זוועות בגן שהיה מהמובילים והמומלצים ברמלה כשצוות שלם מתעלל מדי יום בילדים בגן והכול תחת עיניה של בעלת הגן ליטל ברסי. זוהי הפעם הראשונה שבה נתגלה היקף זוועות שבו צוות שלם שאין בינו שום קשר משפחתי, משלוש כיתות שונות, פוגע בילדים. הפרשה הזו הובילה באופן רשמי להקמת מטה המאבק למען הילדים, פקחה את העיניים לציבור והובילה לחשיפת מקרים נוספים.
"הפרשה ברמלה הוכיחה כי לא מדובר במקרה נדיר של מתעללת בודדה סדיסטית, אלא שיש כאן תופעה של ממש 'ארגון פשע' במסגרות הגיל הרך. מאותו יום אנחנו נלחמים בחקיקה ובכל דרך אפשרית שהמדינה תבין כי יש צורך ברפורמה לגיל הרך".