13 מיליון איש כבר צפו בסרטון, השאלה כונתה "ההזויה ביותר מתחילת המלחמה", כלי תקשורת בעולם סיקרו בהרחבה - אבל המראיינת לא מתנצלת.
יממה אחרי שדובר הממשלה אילון לוי פרסם קטע מהריאיון ב"סקיי ניוז", שבו המראיינת קיי ברלי העלתה את התהייה "אם העובדה ש-150 אסירים פלסטינים משוחררים תמורת 50 חטופים אומרת שישראל חושבת שהחיים של פלסטינים אינם שווי ערך לאלה של הישראלים", היא לא חזרה בה מאותה אמירה שערורייתית.
השאלה - והתגובה: צפו בקטע שעורר סערה
(צילום: סקיי ניוז)


"פעמים רבות אנחנו מציגים טענה מסוימת, כדי שהמרואיין יוכל להעלות טענת-נגד", כתבה הבוקר (שישי) ברשת X (לשעבר טוויטר). "אתמול הצגתי עמדה מעוררת מחלוקת שהעלה מרואיין קודם למרואיין אחר, כדי שזה ישיב. כל בוקר אנחנו מסורים להצגה הוגנת של החדשות מהמלחמה הזו". התנצלות לא הייתה כאן, גם לא חצי-התנצלות.
הסמנכ"ל לעניינים אסטרטגיים במשרד החוץ, יוש זרקא - שעתיד להתמנות לשגריר ישראל בצרפת - תקף את המגישה על ההודעה הזו, וכינה אותה "בדיחה אנטישמית" מאחר שסירבה להתנצל על השאלה ששאלה.
תגובתו של לוי, דובר ממשלת ישראל בשפה האנגלית, לאותה אמירה של המראיינת ברלי הפכה אתמול לוויראלית. מיד לאחר אותו פרצוף, שהפך למים, הוא התעשת וענה: "זו האשמה מדהימה. לו יכולנו לשחרר אסיר אחד עבור כל חטוף כמובן שהיינו עושים זאת. זה מקומם לטעון שהעובדה שאנחנו מסכימים לשחרר פלסטינים שהואשמו בטרור יותר ממספר הילדים התמימים שלנו שיוחזרו אלינו, אומרת שלא אכפת לנו מהחיים של הפלסטינים. נו באמת, זו האשמה מבחילה".
גם בריאיון עצמו ברלי לא חזרה בה מאותה תהייה, שכביכול הועלתה על ידי "מומחה לשחרור בני ערובה". לאחר אותה שאלה היא מיהרה לשאול על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואם יישאר בתפקידו גם אחרי המלחמה.
הריאיון המלא ב"סקיי ניוז"


לוי פרסם את הקטע ב-X, ויותר מ-13 מיליון כבר צפו בו. יוצר "ארץ נהדרת" מולי שגב צייץ: "נשבע לכם שלא כתבנו את זה". גם בתקשורת העולמית התעניינו, ובין היתר ב"פוקס ניוז" ובכלי תקשורת בבריטניה פרסמו כתבה על אותה שאלה, ולוי אף התראיין ל-GB News הבריטי ואמר: "הייתי המום. נתתי הרבה ריאיונות, וזו הייתה השאלה הראשונה שגרמה לכך שנשמטה לי הלסת".
במהלך הריאיון הראה לוי את תמונתה של אביגיל עידן, היום בת 4, שחמאס חטף לאחר שרצח את הוריה רועי וסמדר. לוי הוא אחד מהדוברים שגויסו למשרד ראש הממשלה עם פרוץ המלחמה. הוא יליד בריטניה, בוגר אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת קיימברידג', ולפני המלחמה היה פעיל מאוד בהסברה למען ישראל.