"ישראל מתמודדת עם איום קיומי ברגע זה. האמירה של הנשיא ביידן לישראל שהיא לא צריכה להפציץ את מתקני הנפט ומתקני הגרעין של איראן מביישת". כך אמר ל-ynet מייק אוונס אחד המנהיגים האוונגליסטים הבולטים בעולם ומתומכיה הבולטים של ישראל. את הדברים הוא אמר לקראת אירוע הסולידריות לציון שנה למתקפת 7 באוקטובר, שיתקיים היום (ראשון) במרכז מורשת ידידי ציון בירושלים וישודר למיליוני צופים ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
דולנד טראמפ ומייק אוונס
דולנד טראמפ ומייק אוונס
טראמפ ואוונס. "דבריו של ביידן שולחים מסר של חולשה"
(רה"ב הבית הלבן)
"איראן קרובה פחות מחודש מלהגיע למספיק אורניום מועשר לבניית פצצת גרעין. איראן מספקת את הכטב"מים והטילים לפוטין להתקיף את אוקראינה. איראן היא הדלק מאחורי כל ה'פרוקסים'. זה מבייש, זה שגוי וזה שולח מסר של חולשה ולא של עוצמה", אמר אוונס.
מנהיגים אוונגליסטים, המייצגים רבע מיליארד אוונגליסטים ברחבי העולם, מתוכם 70 מיליון בארה"ב, ישתתפו באירוע בירושלים: "מדובר באירוע הסולידריות הגדול בתולדות מדינת ישראל", אמר אוונס. בין המשתתפים יהיו גם מנהיגים משתי העדות האוונגליסטיות הגדולות ביותר: ועידת הבפטיסטים הדרומית ואסיפות אלוהים.
אוונס נחשב ליועצו של הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ לעולם האוונגליסטי. "האוונגליסטים עומדים 100% מאחורי מדינת ישראל. מעולם בהיסטוריה של ישראל לא היה מצב שרבע מיליארד אוונגליסטים מאוחדים מאחוריה, הדגיש אוונס. "האוונגליסטים מאמינים בעשרת הדיברות ולא בעשרת ההצעות. במילים אחרות – הם מאמינים בבהירות מוסרית ובטוב נגד הרע - הם מאמינים שישראל היא טוב ואיראן היא הרע. זה קרב בין אור לחושך".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ביידן
(צילום: AP Photo/Susan Walsh)
לדבריו, כאמור, "האמירה של ביידן ממש מביישת. זה כמו שג'ורג' בוש היה שולח מסר לאוסמה בן לאדן אחרי פיגועי 11 בספטמבר שאמריקה לא צריכה להתקיף אותו באזורים מסוימים. זה לגמרי שגוי". אוונס הוסיף כי "ידידי ציון מחויבים ברחבי העולם להילחם בקרבות אלו לצד ישראל. הרוב המכריע של הציונים בעולם אינם יהודים אך עומדים מאוחדים, ללא תנאים, עם העם היהודי בישראל".
שלשום התייחס ביידן לתגובה הצפויה של ישראל על המתקפה האיראנית, שכללה שיגור של יותר מ-180 טילים בליסטיים לשטח המדינה, ואמר: "אנחנו נמצאים איתם בקשר, ובמקומם הייתי חושב על אלטרנטיבה לתקיפת מתקני הנפט". בניגוד אליו, טראמפ אמר לאחר מכן שלדעתו ישראל צריכה לתקוף מתקני גרעין באיראן. "הם שאלו אותו את השאלה הזאת, התשובה הייתה צריכה להיות 'תפגע קודם בגרעין ותדאג לגבי השאר אחר כך'. זה לא מה שאמורים לתקוף?", אמר טראמפ.
את האירוע בירושלים תנחה אשלי וקסמן בקשי, בת דודתה של אגם ברגר, שנחטפה ממוצב נחל עוז ומוחזקת שנה בשבי ברצועה. כמו כן, ישתתפו בו נציגים מקיבוץ בארי, משפחות חטופים, משפחות שכולות, ניצולים ממסיבת הנובה ואנשי כוחות הביטחון וההצלה שלחמו ב-7 באוקטובר, אור ילין מקיבוץ בארי שיספר את סיפורו, אילן דלאל, אביו של גיא גלבוע דלאל שנחטף ממסיבת הנובה ועדיין בשבי והוריו של ענר שפירא ז"ל, שהפך לסמל לגבורה.
עוד ישתתפו רמי אל-הוזייל, קצין משטרה שהיה בחפ"ק המשטרה בנובה והציל עשרות רבות; רפ"ק שפרה בוכריס, אם לעשרה ילדים, מפקדת יחידת הסיירות במג"ב דרום, שיחד עם שלושה לוחמים מהיחידה שלה הגיעו למסיבה ברעים ובמשך 12 שעות, תחת אש, הצילו מבלים רבים; נועם לב רם ואופיר שלום ניצולי הנובה יספרו את סיפורם; נורית כהן, מתנדבת בזק"א, שבמשך שלושה חודשים עבדה בשטח ופינתה גופות; אל"ם גולן וואך, ששימש כראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף וכמפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, שהיה בין הראשונים שהגיעו לסייע, לפנות ולזהות במסיבת הנובה ובהמשך גם בקיבוצים. לפני כחודש, במהלך פעילות מבצעית להשמדת מנהרה במרכז רצועת עזה, קרס פיר ו-וואך נלכד וחולץ. בימים אלה הוא נמצא בתהליך שיקום.