צה"ל ושב"כ הודיעו כי שבעה מחבלים חוסלו הבוקר (שישי) בפעילות של כוחות הביטחון בג'נין, ובהם חוליית המחבלים שתקפה את הכוחות בפעולה שבה נהרג בשבוע שעבר סרן אלון סקאג׳יו. ארבעה מהמחבלים חוסלו מהאוויר.
חילופי האש בג'נין

7 צפייה בגלריה
 סרן אלון סקאג'יו ז"ל
 סרן אלון סקאג'יו ז"ל
סרן אלון סקאג'יו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
הכוחות ניהלו חילופי אש עם מחבלים ובמקביל כיתרו מבנה, בנוהל "סיר לחץ", שבו התבצרו מחבלים נוספים. לאחר הכיתור חוסל המחבל המאם חשאש וכן מחבל נוסף, ואקדח אותר במבנה.
בצה"ל ושב"כ ציינו כי אותם השניים שהתבצרו וחוסלו לקחו חלק חלק בתקיפת הכוחות בפעילות שבה נפל סרן סקאג׳יו, מפק"ץ בסיירת חרוב. שלשום חוסל מחבל אחר, נידאל אל-עאמר, שלקח אף הוא חלק בפיצוץ המטען ממנו נהרג הקצין.
7 צפייה בגלריה
 הבית המצור בג'נין
 הבית המצור בג'נין
הבית בג'נין
לפי דיווח פלסטיני, ארבעה מההרוגים משתייכים לגדודי חללי אל-אקצה בחטיבת ג'נין. הפלסטינים טענו כי מוחמד ג'בארין (54), קצין מודיעין במנגנוני הביטחון המסכל שנהרג, "צפה על המתרחש מגג בעיר". בהמשך דווח על שני הרוגים נוספים - אחים שהתגוררו בבית שבו שהו המחבלים.
הפלסטינים טענו בנוסף כי כוחות צה"ל פגעו בשנאי ובעקבות כך נגרמה הפסקת חשמל בג'נין. מנהל בית החולים בג'נין טען כי כוחות צה"ל כיתרו גם את המוסד הרפואי.
הארבעה שחוסלו מהאוויר הם אחמד עמורי (20), קוסאי הזוז (23), פואד ג'ראדאת (25) ויאסין אל-ערירי (30).
7 צפייה בגלריה
המחבלים שחוסלו בגנין
המחבלים שחוסלו בגנין
ארבעת המחבלים שחוסלו
7 צפייה בגלריה
מוחמד ג'בארין נורה למוות על גג הבית
מוחמד ג'בארין נורה למוות על גג הבית
איש ביטחון המסכל ג'בארין, וגופתו אחרי שנהרג בג'נין
7 צפייה בגלריה
בית מחבלים במצור על ידי כוחות צה"ל ב ג'נין
בית מחבלים במצור על ידי כוחות צה"ל ב ג'נין
המבנה שבו התבצרו המחבלים
לוחמי סיירת חרוב ויחידת המסתערבים באיו"ש חיסלו כאמור ביום רביעי באזור התעשייה בג'נין את המחבל נידאל אל-עאמר (23). המחבל הוא בנו של זיאד אל-עאמר, מראשי ההתנגדות במחנה הפליטים בג'נין שחוסל בשנת 2002.
זיאד שימש בתור מפקד גדודי חללי אל-אקצה של פתח, והיה אחד מארבעה מחבלים בכירים שניהלו את הקרב במחנה במהלך מבצע חומת מגן באפריל 2002. נידאל הוא גם בן דודם של המחבלים איהם ואייסר אל-עאמר, שחוסלו במחנה הפליטים בג'נין בשנה שעברה.
מאז חזרת התקיפות מהאוויר בשנה שעברה, אחרי יותר מ-20 שנה, בוצעו 82 תקיפות מהאוויר ביהודה ושומרון. מתחילת המלחמה בוצעו יותר מ-55 תקיפות מהאוויר על ידי כטב"מי זיק, מסוקי קרב ומטוסי קרב. 90 מחבלים חוסלו באותן תקיפות - ובהם 10 השבוע.
בתקופה האחרונה השמיעו גורמי ימין בהתנחלויות ביקורת ולפיה פיקוד המרכז לא פועל מספיק באיו"ש. ביום שני הקרוב יסיים את תפקידו אלוף פיקוד המרכז הנוכחי, יהודה פוקס, וייכנס במקומו האלוף אבי בלוט, שהיה עד לפני חצי שנה מפקד אוגדת איו"ש.
פורסם לראשונה: 10:08, 05.07.24