1 צפייה בגלריה
המשפחה ממתינה בשדה התעופה
המשפחה ממתינה בשדה התעופה
המשפחה ממתינה בשדה התעופה
ג'מאל ג'עבר, קבלן מוכר מאבו גוש, החליט לקחת את אשתו, ילדיו ונכדתו בת החודשיים לטיול של שמונה ימים במרוקו. אחרי שהגיעו לשגרירות בתל אביב והנפיקו ויזה לקראת הנופש, הגיעו בשבוע שעבר בני המשפחה לנמל התעופה במרקש - אך המרוקאים לא אישרו להם להיכנס למדינה למרות שהציגו את כרטיסי הטיסה בחזרה ואת אישור ההזמנה מהמלון. הסיבה: בשגרירות מרוקו הנפיקו את אשרות השהייה עם תאריכים לא נכונים, חלק מבני המשפחה קיבלו ויזה מהיום למחרת, וחלקם רק מהיום השלישי.
"זרקו אותנו לאיזו פינה בשדה וייבשו אותנו במשך כמעט 12 שעות", סיפר ג'עבר ל-ynet. "התחננו שייתנו לנו להיכנס, אבל לא היה עם מי לדבר. ממש יחס משפיל". בני המשפחה ניסו ליצור קשר עם שגרירות מרוקו בישראל - אך ללא הצלחה. "הם אמרנו לנו 'עוד מעט, עוד מעט', אבל בשעה 19:00 ניתקו את הטלפון", אמרו. "הפסדנו את הטיסה, את המלון, עוגמת נפש אחת גדולה".
לדברי ג'עבר, אנשי נמל התעופה במרקש אפילו לא אפשרו לחמם את החלב לתינוקת. "אחרי שעות, נציג של אל על דאג לנו לאוכל, כשלמרוקאים לא היה אכפת. הם בכלל לא הבינו את הערבית שלנו, ולא ידעו אנגלית. למרות שאנחנו מוסלמים לא הייתה שפה משותפת", אמר. המשפחה פנתה לשגרירות הישראלית ברבאט, אך שם השיבו כי אין להם איך לעזור. גם הניסיונות לפנות לרשויות המקומיות לא הסתייעו מאחר שבאותו יום ציינו את חג הולדת הנביא.
בשעה 23:00, כמעט 12 שעות לאחר שנחתו במרקש - הועלתה המשפחה לטיסת אל על בחזרה לארץ. "אנחנו מרגישים מושפלים ואני הולך לתבוע את שגרירות מרוקו", אמר ג'עבר. "לעולם לא אחזור לפה".