פרופ' אש: "נפעל באופן מקצועי למרות הרפש"
(צילום: לע"מ )

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הגיב אחר הצהריים (יום ה') לביקורת כלפי משרדו ולדיווחים שבכירת המשרד, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלריי-פרייס, לחצה לכאורה על מזכ"לית הסתדרות המורים כדי שתפעל לדחיית ביטול הבידודים במערכת החינוך - וטען כי מדובר בחציית קווים אדומים וב"רפש" שמוטל על אנשי מערכת הבריאות.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
(צילום: יאיר שגיא)
"בימים האחרונים, ולא רק, גורמי המקצוע של משרד הבריאות נמצאים תחת מתקפה אישית חסרת גבולות", אמר אש בפתח דבריו בתדרוך לתקשורת. "מצער שהאשמות חסרות שחר ממשיכות וחוצות קוים אודמים. אנחנו פה מתוך שליחות ציבורית. בריאות הציבור היא נר לרגלנו ומהמקום הזה אנו פועלים", הוסיף אש.
הוא הבטיח כי אנשי המשרד פועלים אחר ורק מתוך שיקולים מקצועיים, ומתח ביקורת על "פרקטיקה" שבה פונים לדבריו קודם כל לתקשורת ורק אחר כך אל אנשי המשרד: "זה חייב להיפסק". הוא הבטיח: "נמשיך לפעול באופן ממלכתי גם נוכח רפש. נמשיך לעשות את עבודתנו בצורה המקצועית ביותר באחריות ושיקול דעת".
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
(צילום : יריב כץ)
בהמשך התדרוך התייחס אש למצב התחלואה בישראל, ואמר כי היא נמצאת כעת בעיצומו של גל האומיקרון: "מספר המאומתים שבר שיאים, והעלייה במספר החולים קשה נמשכת. נכון לעכשיו יש כ-950 חולים במצב קשה שמאושפזים. מספר המונשמים אף הוא עולה - וחצה את קו ה-200".
פרופ' אש ציין כי העומס הגבוה בבתי החולים הוא שהוביל להמלצה לשקול את דחיית יישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים בשבוע - המלצה שנדחתה על ידי השרים, והמתווה נכנס לתוקף הבוקר. הוא הביע חשש שמתווה הבידודים יביא לעלייה נוספת בהיקף ההדבקה, אך הדגיש כי הדבר לא יקרה אם ההורים יקפידו לבצע לילדיהם בדיקות פעמיים בשבוע, מדי יום ראשון ורביעי, כפי שנקבע במתווה. דברים אלו נאמרים על רקע העובדה שלהורים רבים לא חולקו ערכות בדיקות אנטיגן, והבוקר הם הורשו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר גם בלי בדיקה, וגם אם נחשפו למאומת.
על התו הירוק, שהתקנות המאפשרות את אכיפתו מסתיימות כבר בסוף החודש, אמר אש כי הסוגיה עדיין נבחנת: "התקנות בהקשר של התו הירוק מסתיימות בשבוע הבא. אנחנו כרגע בימים אלה בוחנים את האפשרויות השונות, האם להאריך אותן לאיזו תקופה או להאריך אותן בכלל. ביחס לתוקף של החיסון כמקנה תו ירוק הוא הוארך עד לסוף חודש פברואר לכולם כך שמי שיש לו תו ירוק מתבקש להוריד אותו שוב כדי לקבל תוקף ארוך יותר".