2 צפייה בגלריה
ההודעות שנתניהו קיבל מבנו יאיר
ההודעות שנתניהו קיבל מבנו יאיר
ההודעות שנתניהו קיבל מבנו יאיר
(צילום: כיכר השבת)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קיבל הבוקר (יום רביעי) במליאת הכנסת הודעת וואטסאפ מבנו יאיר, שבה המליץ הבן לאביו להיזהר מתרגיל של הקואליציה שמנסה להעביר את "חוק הנאשם" לפני פיזור הכנסת. "לדעתי זה תרגיל, זה יחד עם מו"מ מדומה של איילת שקד", כתב נתניהו הבן. "נועד להרדים אותנו, לגרום לנו לדחות את חקיקת הבחירות ואז הם יוכלו להעביר את חוק הנאשם".
לאחר מכן שלח יאיר נתניהו לאביו צילום מסך מהטוויטר של מפלגת יש עתיד, שם נכתב: "ראש ממשלה עם כתבי אישום לא יכול להקים ממשלה ולא יכול להיות ראש ממשלה. 'יש עתיד' מחויבת לחוק ונעשה הכל כדי שיעבור".
פיזור הכנסת מאושר בקריאה טרומית במליאה
(צילום: ערוץ כנסת)

נתניהו הבן מתכוון, ככל הנראה, לכך שכוונתו של חבר הכנסת ניר אורבך למשוך את הזמן בוועדת הכנסת עם הצעת החוק לפיזור הכנסת לא נועדה להקמת ממשלה חלופית - אלא כדי שהקואליציה תצליח להעביר את החוק שימנע מנאשם בפלילים לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. לטענת נתניהו הבן, גם שקד מעורבת באותו "תרגיל".
בינתיים, בקואליציה מנסים לפעול במסלול חלופי, דרך ועדת החוקה. לאחר הדיון בוועדה שתיבחר, יחזור החוק להצבעה במליאה בקריאה ראשונה ואז ישוב לוועדה כדי להכין אותו לקריאה שנייה ושלישית. לפני ההצבעה על קריאה שנייה ושלישית יוכנס להצעת החוק תאריך הבחירות המוסכם. הקואליציה בוחנת את האפשרויות - וכאמור, לפי שעה לא ברור מתי יימשכו הליכי הפיזור.
בעבר, ובעיקר במסגרת תיקי נתניהו השונים, נחשפו כמה עדויות לגבי מעורבותו של יאיר נתניהו בקריירה הפוליטית של אביו ובצעדים שהוא עושה. כך למשל, בפרשת משבר המגנומטרים, נטען כי כי נתניהו האב החליט להותיר את המגנומטרים בהר הבית ב-2017 בעקבות לחץ שהפעילו רעייתו שרה ובנו יאיר. בכירים בישראל אמרו בהמשך כי בזמן אמת נתניהו התהפך בדעתו - אך לא ידעו אז שעשה זאת בגלל בנו ורעייתו.
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
(צילום: יאיר שגיא)
רק לאחרונה עלה אירוע נוסף מימי כהונתו של נתניהו, במסגרת תביעת הדיבה שמנהלת משפחתו נגד רה"מ לשעבר אהוד אולמרט. בעדות שמסר דובר המשפחה בעבר ועד המדינה בתיקי האלפים היום, ניר חפץ, תוארה תקרית חריגה בעיצומו של דיון על עתיד רשות השידור. "היה דיון נינוח, ולפתע הדלת נפתחת", שחזר חפץ. "יאיר נתניהו נכנס ופצח ברצף דיבור של דקות ארוכות, לא ניתן היה להשחיל מילה. הוא מדבר במהירות עצומה, הוא לא מקשיב, הטיח בנו שאנחנו כולנו אשמים בהסכם שנחתם על ידי 'יועצי אחיתופל'. בבחירות 2015 הוא אמר שהליכוד ניצח בזכותו למרות עצות אחיתופל שלנו. ואז החל מופע שהוא יורד על ארבע רגליו, משרבב לשון ואומר לאבא שלו 'תמשיך ללקק לכחלון'.
"הוא דרש מאביו להזמין למחרת היום את ועד העובדים של רשות השידור, לשמוע מהם תוכנית חליפית כדי לפרק את ההסכם", אמר חפץ. "הגיע כבר יום שישי. פילבר, שאני בטוח שאם יבקשו ממנו הוא עוד ישכח את זה, לוחש 'אני לא אתן לאדם הזה להרוס את המדינה'. נשארנו אשל ואני, והפלא ופלא למחרת היום הגיע ועד העובדים של הרשות, והסתבר בדיעבד שלפחות שרה ויאיר היו איתו בקשר ונתניהו עצמו פירק את ההסכם ואז הממשלה בכמה ימים הייתה במשבר גדול. בעיית יאיר נתניהו הגיעה לחלוטין להחלטות שלטוניות".