בעימות הטלוויזיוני בינו לבין הסנאטור דן קוויל, אחרי שזה סיפר בשבחי עצמו כאילו הוא ג'ק קנדי החדש, אמר לו הסנאטור לויד בנטסן: "אני שירתתי עם ג'ק קנדי. הכרתי את ג'ק קנדי. ג'ק קנדי היה חבר שלי. סנאטור, אתה לא ג'ק קנדי". בפראפרזה, ניתן לומר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן: אתה מכיר ציונים. אבותינו היו ציונים. גולדה מאיר, ילידת ארה"ב, אותה הערצת, הייתה ציונית. אנחנו ציונים. אדוני הנשיא, אתה לא ציוני.
1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן בעדכון על סופה סופת ה הוריקן מילטון בדרך ל פלורידה
ג'ו ביידן בעדכון על סופה סופת ה הוריקן מילטון בדרך ל פלורידה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: Brendan SMIALOWSKI / AFP)
מאז תחילת המלחמה עסוק ממשל ביידן בקשירת ידיה של ישראל במקום להעמיד עצמו לרשותה כדי להציל את החלום הציוני. הממשל מטנף ומדליף נגדנו, עוצר חימושים, ומסרב להפנים שאם ציר הרשע ינצח את ישראל - זה ימיט אסון בראש ובראשונה על ארה"ב, ואח"כ על שאר העולם.
נראה כי משלוחי הנשק העצומים מארה"ב אינם החלטת נשיא ציוני לטובת מדינה שנלחמת על נפשה, או שהתמונות המחרידות מטבח ואונס אזרחינו באמת נגעו לליבו. הם בעיקר תודות לטייפון הביקורת והלחץ שהשיתו ומשיתים על הממשל חברי הקונגרס הרפובליקנים. עיכוב משלוחי הנשק הוגדר על-ידי יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון הרפובליקני כ"החלטה קטסטרופלית עם השלכות בינלאומיות". מאז פועלים הרפובליקנים ללא לאות כדי לפתוח את הברז.
האומה האמריקאית היא בעלת הברית הטובה ביותר של ישראל. ישראל היא בעלת הברית הטובה ביותר של האומה האמריקאית. זה הודות לברית בין העם היהודי ובין העם הגדול של ארה"ב, העם היחיד בעולם ששזר לתוך מגילת הערכים שלו את ערכיו הנצחיים של ספר הברית של העם היהודי עם אלוקיו.
אבל שבועיים לפני הבחירות, אין נשיא מכהן אמיתי בבית הלבן. על כסאו של הנשיא יושב הלכה למעשה הנציג הפרוגרסיבי הטהרני אנתוני בלינקן. בלינקן הוא גם זה שחתום על מכתב "איום הפסקת אספקת החימושים לישראל".
כוח האש העצום שריכזו האמריקאים באזור היה יכול לסייעת להשמדה מהירה של מערכי חיזבאללה. את השאר היה עושה צה"ל. הם לא עשו זאת. נראה כי הם הגיעו לכאן בעיקר כדי לבלום אותנו.
ישראל הצליחה להפוך ממדינה נרדפת הנלחמת על נפשה - לרודפת. רודפת קטלנית. והנה, שוב עסוק הממשל האמריקאי בעצירת ההצלחה הישראלית
ישראל התנערה, קמה לתחייה. הצלחת "פיצוצי הביפרים" המיוחסים לה, וכן חיסול הנהגת חיזבאללה, הצלחת הכניסה לציר פילדלפי - שהממשל שם את כל יוקרתו על כך שניכשל שם - ומהלכים נוספים הובילו להיפוך המגמה. ישראל הצליחה להפוך ממדינה נרדפת הנלחמת על נפשה - לרודפת. רודפת קטלנית.
והנה, שוב עסוק הממשל בעצירת ההצלחה הישראלית. ההיענות הישראלית להפסקת הטלת האימה והבלבול בחיזבאללה – בעקבות בקשת הממשל להפסיק את ההפצצות בביירות – מביאה להתאוששות חיזבאללה. הסרת הלחץ גם מהאייתוללות באיראן כמעט הביאה לפגיעה ברא שהממשלה, עם שליחת הכטב"ם בהכוונה איראנית לקיסריה. כך גם עם ההצלחה הישראלית הפנומנלית בחיסול ראש המפלצת יחיא סינוואר. חיסול ראש המערכת בארגון טרור, לצד חיסול התשתיות, מניעת מזון והרעשה ללא הפסק מביאה לכאוס, איבוד התקוה ומכאן אמורה להביא כניעה מהירה של האויב, שחרור אחינו החטופים וניצחון מובהק.
ועכשיו, האמריקאים וחלק מהפרשנים בתקשורת הישראלית קוראים לחידוש מו"מ ובעצם להפסקת הלחימה - כאילו שאנו הצד המפסיד
ועכשיו, האמריקאים וחלק מהפרשנים בתקשורת הישראלית קוראים לחידוש מו"מ ובעצם להפסקת הלחימה - כאילו שאנו הצד המפסיד. במקום לסייע להציל את אחינו החטופים ולתת לאזהרה ששיגרה ישראל מיד עם חיסולו של סינוואר (והבטחה להצלת חייו של כל מחבל שיביא לשחרור חטוף) להוביל ליצירת בקיעים בתוך חמאס, פנה בלינקן כבר ביום החיסול למעצמת הטרור של קטאר כדי ליזום פגישות למו"מ עם הנהגת חמאס.
על ממשלת ישראל להתעלם מהממשל האמריקאי הנוכחי. ההתעסקות בלחץ האמריקאי הסיטה את קברניטי המדינה מהמטרה של חיסול משטר האייתוללות. חיסול התשתית הגרעינית של איראן לבדו לא יסיר את האיום הקיומי מעל מדינת היהודים.
ההשתהות הישראלית בתגובה על ההתקפה האיראנית היא נאיבית. בעוד ימים מספר, הממשל הנוכחי יהפוך לקריקטורה. עזרה לישראל בהשמדת ציר הרשע היתה עוזרת לארה"ב לכווץ את סין ורוסיה למקומן הטבעי, ומביא אולי לסיום המלחמה באוקראינה ולסדר עולמי חדש - אך ממשל ביידן השאיר זאת לישראל, והיא זאת שתהנה מהפירות. זו הזדמנות היסטורית להסיר מעל העם היהודי איום קיומי. אסור להשתהות.
רמי סימני הוא עו״ד ומרצה בפורומים צבאיים ואזרחיים על המלחמה ועל גיאו פוליטיקה. rami@simani-law.co.il