2 צפייה בגלריה
במסגרת התרגיל הצבאי "אגרוף המחץ" מתכנסת כעת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, להערכת מצב תרגילית
במסגרת התרגיל הצבאי "אגרוף המחץ" מתכנסת כעת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, להערכת מצב תרגילית
כינוס הקבינט בחודש יוני
(צילום: חיים צח /לע"מ)
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הצהריים (א'), בצל פיגוע הירי אתמול בתל אביב, הרג הפלסטיני בידי מתנחלים בתקרית בבורקה והמתיחות מול חיזבאללה בגבול הצפון. הקבינט בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להצביע היום על הקלות לפלסטינים בלחץ ארצות הברית, אך אלה צפויות לעלות לדיון נוסף.
גורמי הצבא הרלוונטיים עודכנו שהדיון על הפלסטינים חוזר לסדר היום, אך אחרי הפיגוע אתמול בתל אביב - ההקלות שהיו אמורות להינתן כבר היום ככל הנראה יעלו לדיון נוסף.
נזכיר כי גם הקבינט שהתכנס בחודש שעבר, בתום סיום ישיבת ממשלה סוערת, דן על הצלת הרשות הפלסטינית מקריסה אך לא אישר הקלות. הקלות כלכליות שהצריכו הסכמה של משרד האוצר, כמו הנחות בדלק ופריסת חובות, נדחו לאור התנגדותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שהביע את התנגדותו גם כן, נמנע מההצבעה.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר במהלך אותה הישיבה: "אתם חיים בקונספציה שגויה שהרשות הפלסטינית שונאת אותנו פחות מחמאס. הם קוראים לרצח יהודים בספרי הלימוד, אומרים שהיהודים טמאים, משלמים משכורות למחבלים. אתם לא מבינים שבסוף הגולם יקום על יוצרו, ואתם רוצים לחזק אותם. בסוף קני הרובים יופנו כלפינו".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב במזכירות הצבאית
ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב במזכירות הצבאית
הזהירו את ראש הממשלה באשר למצב. בר, הלוי ונתניהו
(צילום:דובר צה"ל קובי גדעון לע"מ )
הקבינט התכנס כאמור ברקע פיגוע הירי אתמול ברחוב מונטפיורי בעיר תל אביב, שבו נרצח הסייר העירוני חן אמיר (42). במערכת הביטחון יידרשו לענות על התהיות באשר לעובדה שהמחבל כאמל אבו בכר (22), שמזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, חדר מג'נין עם נשק לעומק ישראל.
אם לא די בכך, ראש השב"כ רונן בר הניח בפני רה"מ נתניהו - עוד לפני אירועי סוף השבוע - התרעה אסטרטגית בנוגע למצב בשטחים, כפי שנודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" הבוקר.
כפי שנחשף ב-ynet רק לפני תשעה ימים, הצבא הזהיר באופן דומה את נתניהו בנוגע לאיראן וחיזבאללה. האחרון שמע שוב ושוב שהשקט מתעתע וכי נדרש שינוי מגמה מול מחוללי הטרור, אלא שישראל המשוסעת תתקשה לבצע אותו. יתרה מכך: אויבינו, בגלוי וגם בחדרי חדרים, מפרשים את המחלוקת בישראל כנקודת חולשה. מערכת הביטחון לא דורשת לפעול רק על סמך תחושת בטן וגם הפעם הנתונים לא סתם מדברים - הם צועקים.