ארגון המורים העל-יסודיים החליט להיענות לבקשת מועצת התלמידים הארצית ולאפשר את קיומם של מסיבות וטקסי הסיום של שכבות י"ב וכן לקיים את המסעות לפולין, אך מנגד ימשיך בהשבתות ובעיצומים. היום (שלישי) הושבתו הלימודים בתיכונים במחוז הדרום בקרב תלמידי כיתות י'-י"ב למשך שעתיים. מחר יושבתו הלימודים למשך שעתיים בכיתות י'-י"א' בכל בתי הספר במחוז הצפון ויחלו בשעה 10 בבוקר.
רן ארז בריאיון באולפן ynet
(צילום: ליאור שרון)

"נמשיך בהפעלת צעדים ארגוניים בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי-רצונם להתקדם במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את דרישתם לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן", נימקו בארגון המורים העל-יסודיים את המשך ההשבתות, "זהו עניין שמשמעותו הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך, ולכן אנו נאלצים להחריף את צעדי המאבק".
למרות המשך המאבק, החליטו כאמור בארגון להיענות לבקשות של מועצת התלמידים והנוער הארצית ולקיים, כצעד של רצון טוב, את המסיבות וטקסי הסיום של שכבות י"ב. כמו כן, הוחלט לאפשר את קיום ההכנות והנסיעות לפולין.
1 צפייה בגלריה
תלמידים במסע לפולין. ההכנות יימשכו
תלמידים במסע לפולין. ההכנות יימשכו
תלמידים במסע לפולין. ההכנות יימשכו
(צילום: אייל יסעור)
בהודעתו למורים חזר יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז על ההנחיות לפיהן מורים יכולים למסור בעל פה, לכלל התלמידים, את ציוני המבחנים שנעשו במהלך השנה וכן להסביר לתלמידים את הציון שקיבלו ואת החזקות והחולשות בחומר.
"שאר העיצומים ממשיכים כרגיל - אין להקליד ציונים או להעבירם בכתב לכל גורם שהוא, אין לצאת לפעילויות מחוץ לכותלי בתי הספר, אין לקיים שום פעילות אחרי סיום יום הלימודים בשעה 15:30 ואין לשתף פעולה עם משרד החינוך בנוגע לתוכנית החד-צדדית הקרויה 'אקדמיזציה' או בכל דבר אחר", ציין ארז.