4 צפייה בגלריה
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
בראאה מסארווה ובניה אמיר ואדם
עשרות מנחמים זרמו אתמול (שלישי) אל האוהל שהוקם בפתח הבית של משפחת מסראווה בטייבה. איש מהם לא הצליח לעכל את שאירע שם רק יום קודם: על פי החשד, האב מוחמד (30) דקר למוות את אשתו בראאה (26) ואת שני ילדיהם, אמיר (2) ואדם (חצי שנה).
בשעות אחר הצהריים הגיעו מאות בני אדם לבית העלמין בטייבה כדי ללוות אותם בדרכם האחרונה. אביו של החשוד, נעים, שהשתתף בהלוויה, אמר בדמעות: "אני לא יודע איך זה קרה. הם אהבו אחד את השנייה ומעולם לא היו בעיות. הילדים היו כל החיים שלנו".
"אני רוצה לשבח את בראאה", הוא הוסיף. "היא הייתה אישה אצילה, תמיד מחייכת, אוהבת לעזור. אהבנו אותה כמו בת. היא אהבה מאוד את בעלה וגם הוא מאוד אהב אותה. דיברנו פעם אחרונה בליל המקרה. הם אכלו ארוחת ערב אצלנו. אחרי זה מוחמד הבן שלי לקח את שני הילדים"."אני מאוד מצטער.
4 צפייה בגלריה
החשוד ברצח בראאה מסארוה
החשוד ברצח בראאה מסארוה
"אולי הוא היה תחת השפעת משהו". מוחמד מסראווה
(צילום: יריב כץ)
מאות בהלוויה של האם וילדיה שנרצחו אתמול בטייבה
(צילום: יאיר שגיא)

אביו של החשוד הוסיף בכאב: "איך זה קרה? אני לא יודע ולא מעכל. הם היו זוג יונים. אהבו אחד את השני, כיבדו אחד את השני. מעולם לא היו בעיות. היו אוהבים וגידלו את הילדים. הילדים שלי העירו אותי וראיתי את מה שראיתי. הבן שלי היה איתי. אני לא יודע מה היה. הבן שלי בטוח יודע יותר ממני. יש חקירת משטרה ואני מקווה שהם יגיעו לחקר האמת. אני חושב שמישהו נתן לבן שלי כדור או שהוא היה תחת השפעת משהו שגרם לו לרצוח. הקמנו שתי המשפחות סוכת אבלים אחת משותפת ואנחנו נשארים ביחסים טובים למרות המקרה המזעזע".
בראאה לא התלוננה במשטרה על אלימות נגדה, וגם מכרי המשפחה ההמומים מספרים על משפחה אוהבת שלא הראתה שום סימנים מקדימים לרצח הנורא. "בעלה אפילו חגג לה יום הולדת יומיים לפני הרצח", סיפר איאס נסיראת, שהמספרה שלו ממוקמת ממש בסמוך לבית המשפחה "הם חיו חיים נורמטיביים והיו מסודרים כלכלית. זה בלתי נתפס לרצוח אישה שאהבת ואת הילדים הקטנים שלך. איש לא שמע על בעיות ביניהם, הם לא החסירו מהילדים כלום. הייתי בין הראשונים שהגיעו לזירה, המראות היו קשים. פשוט טרגדיה. תראה את הרחוב, כולם עצובים. לא מעכלים".
חברו, עבד חאג' יחיא, הוסיף: "הוא אדם נורמטיבי ומעולם לא הזיק לאיש. בטייבה יש אירועי ירי כמו בכל המגזר, ויש פעילות משטרתית מוגברת. אבל כאן זה קרה בתוך הבית. איש לא היה מודע לזה, מי היה יכול למנוע את זה?".
4 צפייה בגלריה
שהין חאג' יחיא
שהין חאג' יחיא
"היו לו בעבר בעיות נפשיות". שהין חאג' יחיא
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
עבד חאג' יחיא
עבד חאג' יחיא
"איש לא היה מודע, מי היה יכול למנוע את זה?". עבד חאג' יחיא
(צילום: שאול גולן)
במכולת יאסין, שם נהגה בראאה לערוך קניות, סיפר מוחמד יאסין: "היא למדה איתי בבית הספר. הם התארסו ואז נולדו שני הילדים הקטנים. הם חגגו, היו מאושרים. הוא עבד אצל אחיו בבנייה. מעולם לא היו ביניהם ויכוחים וצעקות, הוא תמיד היה מחזיק לה את היד ומלווה אותה למכונית. בלתי נתפס". אמו אינסטר אמרה: "למה לרצוח אותה? את הילדים שהוא כל כך אהב ודאג להם? אנחנו לא מצליחים להבין. בטייבה יש אירועי ירי, יש חששות, אבל פה זה בתוך המשפחה. מישהו שהכרנו היטב. המכולת ריקה, כולם יושבים פה ממול באוהל המנחמים".
במעלה הרחוב המכונה בפי התושבים "רחוב הבנקים", בפתח חנות הצעצועים הריקה, יושב שהין חאג' יחיא. "כבר יומיים שאני בקושי עוצם עין", הוא סיפר. "מוחמד היה כאן רק לפני כמה ימים וקנה לילדים צעצועים יקרים. הם היו משפחה אוהבת וחייכנית והוא כיבד אותה מאוד, היה מסור לה. אולי מישהו שם לו כדור, אולי הוא היה בהשפעה של משהו. היו לו בעבר בעיות נפשיות. אחרת אין לי הסבר לטרגדיה הגדולה שהתרחשה כאן. הוא אהב את הילדים מאוד. איזה אבא קונה לילדים שלו צעצועים ואחרי כמה ימים רוצח אותם?".
גם ד"ר עזאם גודת, רופא שיניים, לא מצליח להבין את שאירע. "רציחות במגזר יש כמעט ללא הפסקה", הוא אמר. "אין ממש שליטה על זה בערים הערביות, המספרים לא ניתנים לעיכול. תוכנית מסודרת אין וכולם חוששים כל הזמן. אבל כאן כולנו הוכנו בתדהמה. אם צעירה בתחילת דרכה נרצחת עם שני ילדיה הקטנים. טרגדיה בלתי נתפסת. משהו מוזר קרה שם, שהמשטרה תחקור. חשוב למשפחה ולכולנו להבין מה באמת קרה".
אבי הילדים מכחיש את המיוחס לו, ומעצרו הוארך בתשעה ימים. בחקירתו טען כי חזר הביתה עם אחיו והם מצאו את אשתו ואת הילדים מתים. בפתח דיון הארכת המעצר שלשום אמר: "לא עשיתי כלום". מסארווה חשוד שדקר למוות את הפעוט והתינוק במיטותיהם, ורצח את אשתו במטבח ביתם. יום לפני כן, המשפחה עוד הייתה בטיול בטבריה - אליו הגיעה אחרי חופשה באילת בעיד אל-פיטר לרגל יום הולדתה של האם. נבדק האם לחשוד יש רקע פסיכיאטרי.