2 צפייה בגלריה
נאסר חרירי בבית המשפט
נאסר חרירי בבית המשפט
"נהג בתוקפנות, בריונות וזלזול כלפי החוקרים". חרירי בבית המשפט, היום
(צילום: יריב כץ )
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד נאסר חרירי (40) מאום אל-פחם, בגין סחיטה באיומים של זוכים בקרקעות בטייבה, במסגרת מכרזים פומביים של רשות מקרקעי ישראל. חרירי, ראש ארגון פשע מטייבה, הסגיר את עצמו לידי המשטרה לפני כשבועיים וחצי לאחר חודשיים שבהם ברח מהמשטרה. הוא נאשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ובסחיטה באיומים שהביאה לכדי מעשה. נגד חמישה מעורבים נוספים בפרשה כבר הוגשו כתבי אישום.
בכתב האישום נטען כי חרירי והנאשמים האחרים עשו שימוש במוניטין האלים שלהם על מנת להלך אימים על הזוכים במכרזים. עוד נכתב באישום, שהוגש על ידי הפרקליטים צחי יונגר ודרור לוי, כי זרועותיהם של בני משפחת חרירי חדרו אף למסדרונות השלטון המקומי, בעיריית טייבה, תוך שהם מפעילים עובד עירייה בכיר המקורב לראש הרשות, זאת במטרה להניע זוכים תמימים לוותר על זכיותיהם ו"לפצות" את משפחת חרירי או מי מטעמה בגין זכיות שהושגו כדין.
כתב אישום הוגש נגד נאסר חרירי
(צילום: ניצן דרור)

בנוסף לכתב האישום ביקשה הפרקליטות להשאיר את חרירי במעצר עד תום ההליכים נגדו. "עיון בחומר הראיות חושף התנהלות עבריינית כדפוס פעילות קבוע של המשיב ושל המעורבים השונים, אשר פעלו כקבוצה עבריינית אחת וביצעו עבירות של סחיטה באיומים לצד עבירות כלכליות, תוך שימוש במוניטין האלים שיצא להם", נכתב.
עוד נכתב כי "בנסיבות העניין, קיים חשש כי מוניטין אלים זה יצא מהכוח אל הפועל כנגד עדים ומעורבים שונים. מסוכנתו של המשיב נלמדת גם מיחסו לחוק ולאנשי מערכת אכיפת החוק, ומהיעדר מורא מפני החוק. במסגרת העימותים שבוצעו לו, נהג המשיב בתוקפנות, בריונות וזלזול כלפי החוקרים אשר ערכו את העימותים, תוך שחזר פעם אחר פעם על 'איחולים' כלפי חוקריו, בין היתר: 'אלוהים ינקום בכם, אלוהים ינקום בכם בסוף, אינשאללה ינקום בכם'".
2 צפייה בגלריה
עורכי הדין נוי (מימין) ושפרלינג
עורכי הדין נוי (מימין) ושפרלינג
עורכי הדין נוי (מימין) ושפרלינג
בינואר הוגש כתב אישום בגין עבירות סחיטה ועבירות כלכליות בפרשה נגד ארבעה תושבי טייבה, מאלק חרירי (44), ויסאם חאג'-יחיא (40), מואיד מסארוה מסארמה (59) ואימן גבארה (48), ונגד תושב אום אל-פחם, יוסף אגבאריה (45).
עורכי הדין יהלי שפרלינג ודורון נוי ממשרד נוי סננס שפרילנג חצרוני, המייצגים את חרירי, מסרו: "מצער שהפרקליטות לא עמדה בלחץ העצום שהופעל עליה על ידי המשטרה להגיש כתב אישום גם בהיעדר ראיות של ממש. אנחנו משוכנעים שבית המשפט יורה על שחרורו בזמן הקרוב".