נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן, נשיא צרפת עמואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת איטליה ג׳ורג׳ה מלוני וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק פרסמו הלילה (יום ג') הודעה משותפת, המביעה את תמיכתם ״האיתנה״ בישראל. המנהיגים גינו באופן ״חד משמעי״ את חמאס ו״מעשי הטרור המחרידים שלו״. בנוסף נמסר מהבית הלבן כי הוא יואר הלילה בצבעי דגל ישראל - כחול לבן. במקביל, ביידן אמור לנאום בשעה 20:00 (שעון ישראל).
הצהרת נשיא ארה"ב ג'ר ביידן בשבת
(צילום: The White House)


בהצהרה המשותפת נכתב: "אנו מבהירים כי לפעולות הטרור של חמאס אין הצדקה, אין לגיטימציה, ויש לגנותן באופן גורף. העולם צפה באימה איך מחבלי חמאס טובחים במשפחות בבתיהם, שוחטים למעלה מ-200 צעירים שנהנים מפסטיבל מוזיקה, וחוטפים קשישות, ילדים ומשפחות שלמות, המוחזקים כעת כבני ערובה. כולנו מכירים בשאיפות הלגיטימיות של העם הפלסטיני, אך אל תטעו: חמאס אינו מייצג את השאיפות הללו, והוא אינו מציע דבר לעם הפלסטיני מלבד עוד טרור ושפיכות דמים״.
חמש המדינות שלחו מסר תקיף לאיראן ולחיזבאללה: "מדינותינו יתמכו בישראל במאמציה להגן על עצמה ועל אנשיה מפני זוועות כאלה. עוד נדגיש כי אין זה הרגע של כל צד עוין לישראל לנצל את ההתקפות הללו כדי לחפש יתרון. במהלך הימים הקרובים, נישאר מאוחדים ומתואמים, יחד כבעלי ברית, וכידידים משותפים של ישראל, כדי להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה, ובסופו של דבר לקבוע את התשתית לשלום במזרח התיכון״
5 צפייה בגלריה
רישי סונאק בית כנסת
רישי סונאק בית כנסת
ראש ממשלת בריטניה בבית הכנסת
במקביל, ראש ממשלת בריטניה נאם בבית כנסת בלונדון בעקבות מתקפת הטרור של חמאס בישראל. ל-1,500 היהודים בבית הכנסת קינלוס שבצפון העיר, הוא אמר: "כשאנחנו אומרים שאנחנו ניצבים עם ישראל, אנחנו מתכוונים לכך. לא רק היום. לא רק מחר. אלא תמיד". סונאק הוסיף כי "אין איזון בין הצדדים", ואת דבריו סיים בעברית: "עם ישראל חי".
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בבית כנסת

שגרירת ישראל בלונדון, ציפי חוטובלי, הדליקה נר זיכרון באירוע שארגן הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס. גורמים בלונדון אמרו שמדובר באירוע חסר תקדים, שראש ממשלה בריטי שמגיע לבית כנסת ונושא נאום כזה
אמש התקיימו הפגנות תמיכה בישראל בכמה מקומות בעולם. מעל 1,000 בני אדם השתתפו בעצרת תמיכה בישראל מול בית ראש ממשלת ברחוב דאונינג 10 בלונדון. המשטרה הבריטית וארגון השמירה היהודי CST איבטח את ההפגנה הגדולה.
5 צפייה בגלריה
דגל ישראל על בית ר"מ בריטניה
דגל ישראל על בית ר"מ בריטניה
דגל ישראל על בית ר"מ בריטניה
(צילום: AP /Kirsty Wigglesworth)
300 איש התאספו בכיכר המרכזית של פראג, כיכר ואצלב, לעצרת תמיכה בישראל. את העצרת ארגנה האגודה הצ'כית של ידידי ישראל. בהפגנה השתתפה ראש עיריית פראג, שנאם וחיזק את ישראל.
בנאומה בעצרת אמרה שגרירת ישראל בצ'כיה, אנה אזארי: "יש לנו מזל שאנחנו כאן בצ'כיה. לא יכולנו להרגיש תמיכה גדולה יותר. היא מגיעה מכל מקום - מהממשלה, מהאופוזיציה, מהאזרחים, ומכם - ידידי ישראל".
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בישראל בפראג
הפגנת תמיכה בישראל בפראג
הפגנת תמיכה בישראל בפראג
(צילום: עילם כהן-אור)
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בישראל בפראג
הפגנת תמיכה בישראל בפראג
(צילום: עילם כהן-אור)
עצרת תמיכה בישראל בת כ-300 משתתפים התקיימה בככר ישראל במרכז קופנהגן, במהלכה נשא דברים שגריר ישראל בדנמרק, דוד עקוב. העצרת אורגנה על ידי הקהילה היהודית הצעירה והפדרציה הציונית של דנמרק, וכללה בין היתר תפילה של הרב הראשי של דנמרק, הרב יאיר מלכיאור, ונאומים מפי נשיא הפדרציה הציונית מקס מאייר, וראשי המפלגה הסוציאל דמוקרטית הצעירה והמפלגה השמרנית הצעירה.
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בישראל בקופנהגן
הפגנת תמיכה בישראל בקופנהגן
הפגנת תמיכה בישראל בקופנהגן