אלוף פיקוד המרכז בזירת הפיגוע
(צילום: אריק מרמור)

ביהודה ושומרון פורסמה היום (שני) כרזה נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, לאחר הפיגוע הבוקר בהר חברון, שבו נרצחה בת שבע נגרי (40) לעיני בתה, ונפצע קשה אריה גוטליב (39) שהסיע אותן. בכרזה שהופצה ברשתות החברתיות קראו "לפטר את פוקס עכשיו", והפיצו את תמונתו לצד תמונותיהם של חלק מהנרצחים בפיגועים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
קמפיין שהופץ נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס
קמפיין שהופץ נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס
פוקס: "אמשיך לתת ביטחון כל עוד אחשוב שאוכל לעשות זאת, לכולם". הכרזה שהופצה
לדברי פעילים בהתנחלויות, על צה"ל לפעול באופן יותר תקיף וליזום פעולות התקפיות מול הטרור הפלסטיני. פוקס התייחס הערב למתקפות נגדו, ואמר כי "שום דבר לא אישי. אני לובש מדים 35 שנים ואיתי יש אלפי לוחמים שעמלים להגן על ביטחון ישראל, בחיל האוויר, הים, באמ"ן, בשב"כ ובמשטרה. אני שליח ציבור ואמשיך להיות שליח ציבור ולתת ביטחון כל עוד אחשוב שאוכל לעשות זאת, לכולם".
זו אינה הפעם הראשונה שבה פוקס מותקף על-ידי מתנחלים, ולפני כשלושה חודשים פעילי ימין של נוער גבעות תלו שלטים נגדו באזור השומרון ובנימין, זאת, בתגובה לפינויים של כמה מאחזים בלתי חוקיים ברחבי יהודה ושומרון. בשלטים נכתב: "ההתנכלות להתיישבות נמשכת. שישה פינויים בתוך שבוע. סמוטריץ', בן גביר, פוקס לא סופר אתכם".
2 צפייה בגלריה
קמפיין מתנחלים נגד יהודה פוקס
קמפיין מתנחלים נגד יהודה פוקס
השלטים שנתלו נגד פוקס בחודש מאי האחרון
לטענת אותם פעילים, "אלוף הפיקוד פועל באופן עצמאי בשטח ולא סופר את הדרג המדיני ושרי הימין. אותה מדיניות שיושמה בשטח מאז אביתר שלא לאפשר הקמה של שום נקודת התיישבות חדשה, נשארה בפועל גם אחרי הקמת ממשלת הימין, כולל צעדים שהיו שכיחים בממשלה הקודמת כמו הטלת שטח צבאי סגור, מעצרים והרס מיידי".
ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, מתח ביקורת על המתקפות נגד פוקס, ומסר: "האלוף פוקס יחד עם אלפי חיילים בסדיר ובמילואים הוביל בשנתיים האחרונות מבצעי מעצרים מידי יום ומידי לילה. מאות מחבלים חוסלו ונפצעו קשה, השטח מוצף בעשרות גדודי מילואים, ואין מי שיכול לערער על אינסוף המאמצים של צה"ל, מהרמטכ"ל ועד לאחרון הטוראים, במטרה לנסות ולשמור על בטחוננו ביהודה ושומרון ובטחונם של כלל אזרחי ישראל.
"קריאות הפיטורים ואוהלי המחאה בעת הזו מעניקים רוח גבית לטרור. זו העת להתייצב יחד כנגד האויב, להעביר לו מסר ברור ונחוש שאנחנו לא נזוז מחבל הארץ הזה ושאנחנו בטוחים שהצבא יודע את העבודה ויכול לעמוד גם באתגר הקשה שניצב מולו ומרים ראש. כמנהיגי ציבור זה הזמן לשדר רוגע ואחריות. זה הזמן לבנות אמון עם מערכת הבטחון, זה הזמן להפגין מנהיגות אמיצה ומשפיעה לחיוב".
פוקס הותקף גם בחודש מאי אשתקד, אז נתלו כרזות נגדו בטענה שצה"ל לא מטפל ביידויי האבנים מצד פלסטינים. באוקטובר האחרון יצאו מתנחלים בקמפיין נגד פוקס ודובר צה"ל בטענה שאינם פועלים נגד גל הטרור באותה עת, חרף שורה של מבצעים מוצלחים.