עשרות בני אדם ליוו למנוחות היום (ב׳) את ויקטור שמשון גרין, שנרצח בפיגוע ביפו בשבוע שעבר. ויקטור, בן 33, הוא הנרצח השביעי בפיגוע הקשה בו שני מחבלים, פעילי חמאס, פתחו באש ברכבת הקלה בעיר.
ויקטור היה דר רחוב שהתגורר במעון גגון ביפו. הוא עלה לישראל מאיטליה לפני כשנתיים, וחי מאז בארץ בגפו. משפחתו מתגוררת באיטליה, ובשל המצב הביטחוני, שהוביל לביטולי טיסות, אמו נעדרה מההלוויה. אחיו, יואל, נכח בבית העלמין ׳מנוחה נכונה׳ בבאר שבע שבו נטמן בעבר אביו, לצד מספר מצומצם של חברים, כמה אזרחים שהגיעו לתמוך ולחזק, וכן שר החינוך יואב קיש וח״כ גלעד קריב.
"הוא היה איש גאה והוא האמין במערכת, גם אם הארץ לא האירה לו פנים, וגם כשהיה קשה. דעו שאפשר וצריך לעזור לאנשים האלה", סיפר אחד מחבריו.
הלווייתו של ויקטור שמשון חיים ז"ל

השר קיש ספד לגרין ופנה לאחיו, שהתקשה להספידו בעצמו: "ויקטור עבר תלאות בחיים, ובסוף מצא את עצמו באותה רכבת קלה ביפו ברגע גורלי, שעלה לו בחייו. אני יודע שכל עם ישראל, במיוחד אחרי 7 באוקטובר, מתחבר לצער ולכאב שעברנו בשנה האחרונה. השונאים שלנו עדיין מנסים לרצוח אותנו, ולצערי באותו ערב ביפו, הם גם הצליחו. ויקטור, אני יכול לומר לך שיש פה קהל רב שהגיע לכבד אותך בדרכך האחרונה, שרואים בך חלק בלתי נפרד מעם ישראל, שכואבים את כאב המשפחה על אובדנך״.
גם ח״כ קריב הספיד את גרין, ואמר כשהוא פונה לאחיו: "אני רוצה לצרף את התנחומים של הציבור הישראלי כולו, שלמד את סיפורו העצוב והטרגי של אחיך, של אמא, של האחות ושל כל בני המשפחה. מעטים הכירו את ויקטור, וההגעה של הציבור לכאן מפגינה את הצער העמוק של כולנו על האובדן. ויקטור בחר לעלות לארץ בעקבותיך ולצערנו הארץ הזאת לא הרעיפה עליו מטובה, לצערנו גם במותו לא הרעיפה עליו רגעי חסד. סליחה שחיים קופחו בדרך כל כך אכזרית. אנחנו צריכים להתחייב שהארץ הזאת לא תהיה אוכלת יושביה, אלא תהיה ארץ זבת חלב ודבש".
4 צפייה בגלריה
ויקטור גרין, נרצח בפיגוע ביפו
ויקטור גרין, נרצח בפיגוע ביפו
״האמין במערכת, גם כשהיה קשה״. ויקטור גרין ז״ל
(צילום: מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של ויקטור שמשון חיים ז"ל
הלווייתו של ויקטור שמשון חיים ז"ל
״הארץ לא הרעיפה עליו מטובה״. ההלווייה
(צילום: מאיר אבן חיים)
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של ויקטור שמשון חיים ז"ל
הלווייתו של ויקטור שמשון חיים ז"ל
(צילום: מאיר אבן חיים)
בפיגוע שאירע ביום שלישי שעבר נרצחו גם יונאס קרוסיס, ענבר שגב ויגדר, איליה נוזאדזה, נדיה סוקולנקו, שחר גולדמן ורויטל ברונשטיין, מירי המחבלים שפתחו באש ברכבת הקלה. בהמשך הם ירו לעבר כמה בני אדם בשדרות ירושלים ביפו ופצעו עוד כ-15. שני המחבלים, מאזור חברון, חוסלו בזירה.